Avshalom Sassoni/Flash90

וועדת השרים לחקיקה אישרה: הצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאים

הצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאים של סיעת "יש עתיד" תעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב וצפויה לעבור בקריאה טרומית, שכן היא זוכה לתמיכת הקואליציה. קרב הקרדיטים: סגן השר אביר קארה וח"כ בועז טופורובסקי

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

וועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאים. הצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאים של סיעת "יש עתיד", בהובלת מ"מ יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי, תעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב וצפויה לעבור בקריאה טרומית, שכן היא זוכה לתמיכת הקואליציה.

ברקע האישור, נחשף קרב הקרדיטים בין יש עתיד לימינה. מטעמו של סגן השר אביר קארה נמסר כי "אושר בוועדת שרים לענייני חקיקה מתווה רשת הביטחון לעצמאים אותו מוביל סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה. צעד נוסף וגדול בדרך לרשת ביטחון אמיתית לעצמאים. המתווה מציע מודל ייחודי של בחירה וולנטרית לעצמאים בין מסלולים אשר ישוו את תנאיהם לתנאי השכירים וכן יפרשו להם רשת בטחון למקרי צורך כגון מחלה או סגירת עסק".

לדבריו, "אנחנו יוצאים לדרך היסטורית לפריסת רשת בטחון לעצמאים". עקרונות התוכנית יכללו שתי אלטרנטיבות לבחירתם של העצמאים- מסלול ״עצמאי כמו שכיר״ ומסלול ״רשת ביטחון״.

"מסלול עצמאי כשכיר"- תאפשר לכל עצמאי להוציא תלוש שכר עבור עצמו ובכך להשוות את התנאים הסוציאליים של השכירים ושל העצמאים, ולאפשר להם להפקיד הפקדות סוציאליות- כגון דמי אבטלה במסלול וולנטרי אם יחפצו בכך.

במסלול "רשת ביטחון"- העצמאי יפריש לביטוח לאומי סכום מופחת, נקודת אחוז אחת תעבור לקרן הפנסיה והחיסכון של העצמאי ובמקרים מגוונים כגון: מעבר דירה, מחלה, חופשה, אבטלה ועוד.. יוכל בעל העסק למשוך מהקרן שחסך. כסף שלא ימשך יצטבר לפנסיה.

סגן השר אביר קארה מסר: "הבטחת הבחירות המרכזית שלי הייתה רשת ביטחון לעצמאים. הצעת החוק תאפשר לעצמאיים לפעול בבטחון גדול יותר, בלי להשתעבד למנגנונים של ביטוח לאומי. לצד בחירה חופשית של בעל העסק והיזם בין שני מסלולים. היום הצעתי עברה בממשלה. נלחמנו על זה כשולמנים לפני הקורונה, במהלך משבר הקורונה דאגנו שזה יתקיים ועכשיו אנחנו מתקרבים צעד נוסף בדרך למימוש תוכנית שתפתור את הסוגיה לתמיד״.

עוד הוסיף קארה- "במהלך השנים הוגשו אין ספור חוקים והצעות עבור רשת ביטחון לעצמאים. רובן לא היו טובות והשאר לא הצליחו להיות מקודמות בממשלות השונות. היום אפשר לעצור ולומר שהשולמנים, מתוך הכנסת, עשו היסטוריה. תודה לרה"מ, נפתלי בנט, רה"מ החליפי, יאיר לפיד ושר האוצר, אביגדור ליברמן על האמון והדחיפה שנתנו לנו ועל קידום החוק".

יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס: ״החקיקה המבורכת הזאת, שנוסחה על ידי לשכת יועצי המס, במטרה להשוות את הזכויות של עצמאים ושכירים היא צו השעה, שתוביל לסיום האפלייה המתמשכת ותעניק לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה, שהם הקטר הכלכלי המוביל של המשק, רשת בטחון כלכלי פשוטה להבנה וקלה ליישום. זהו צעד קריטי להנעת כלכלת ישראל מאחר והוא מעניק ביטחון תעסוקתי לעצמאים, דבר שיעודד את הדור הצעיר שלנו לפנות לעצמאות וליזמות וחדשנות״.

מנגד, מיש עתיד נמסר כי "ההצעה מוגשת כחלק מיישום מצע "יש עתיד" שנאבקה לאורך שנים לקידום דמי אבטלה לעצמאים. משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שבא עימו שהביאו לכך שמאות אלפי עצמאים נקלעו לקשיים כלכליים, היוו תזכורת כואבת לחשיבותה של הצעת החוק שמייצרת מנגנון ביטוח סוציאלי אשר יאפשר מתן רשת ביטחון כלכלית לעצמאים".

שר החוץ, יאיר לפיד: ״הבטחנו ואנחנו מקיימים. העצמאים הם המנוע של הכלכלה הישראלית והם הנפגעים העיקריים בזמן משבר לאומי דוגמת הקורונה. התפקיד שלנו זה לייצר להם רשת בטחון כלכלית כדי לתמוך בהם. מברך את יו״ר סיעת יש עתיד ח״כ בועז טופרובסקי ואת ח״כ אביר קארה על עבודה מצוינת.

ח"כ בועז טופורובסקי: "גדלתי לשני הורים עצמאים, אני מכיר מהבית את החששות ואת אי הוודאות שהינם חלק בלתי נפרד מהחיים של העצמאים והעצמאיות. הצעת החוק שאושרה היום בוועדת השרים, היא לא רק קיום הבטחה של יש עתיד, אלא תיקון עוול היסטורי ביחסה של המדינה אל המגזר שמשלם הכי הרבה ומקבל הכי מעט. לאחר שנים של דיבורים ללא מעשים, הממשלה הנוכחית מתחילה בשינוי המציאות, גם ביחס המדינה לעצמאים. הבטחנו ואנחנו מקיימים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture