הממשלה אישרה ייצוא 40% מהגז – ריבלין ויחימוביץ' יעתרו לבג"ץ

למרות המחאה ובתום דיון ארוך אישרה הממשלה את ההצעה שמבקשת להשאיר בישראל כ-60% מהגז הנמצא בקידוחי הים | "בזכות ההחלטה שקיבלנו היום ייהנו כל אזרחי ישראל מהמתנה הזאת", אמר ראש הממשלה | יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ ראובן ריבלין החליט לצאת נגד עמדת מפלגתו וראש הממשלה ולחבור ליו"ר האופוזיציה | מחר יגישו עתירה להעביר את הדיון לכנסת

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ההחלטה להגדיל את כמות הגז למשק הישראלי ל- 540 מיליארד מטר מעוקב (BCM). עם זאת, 40% מהגז הטבעי עדיין ייוצא מחוץ למדינת ישראל, למרות המחאות של השבועות האחרונים. "מדינת ישראל קיבלה מתנה מהטבע – גז ובכמויות עצומות. בזכות ההחלטה שקיבלנו היום ייהנו כל אזרחי ישראל מהמתנה הזאת. נוזיל את יוקר המחיה בתחום החשמל באמצעות הגז שיזרום למשק הישראלי, ונשקיע ברווחת הציבור בזכות הרווחים שייכנסו לקופת המדינה מייצוא הגז", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום הישיבה.

קרא עוד:

[postim]‬‏

מנתונים שהוצגו בישיבה, בשנת 2012 צרך המשק הישראלי 7 מיליארד מטר מעוקב של גז. על פי הממשלה, משמעות הנתונים האלה היא שגם בהתאם לתחזית של עלייה משמעותית בצריכת הגז, הכמות תספיק לפחות ל-25 שנה. "כל עיכוב ביישום ההחלטה מעמיד בסכנה את יכולת המדינה לממש את רווחי משאבי הגז שלנו.

אסור שהגז יישאר באדמה מתחת לשכבות הבירוקרטיה והפופוליזם", הוסיף ראש הממשלה. "אני רוצה להגיד דבר אחד יסודי – בלי שיהיה יצוא גז, לא יהיה גז לשוק המקומי", הדגיש נתניהו. "אלה הכללים הבסיסיים לגבי איך מפיקים גז מהמים. אם לא יהיה יצוא לא יהיה גז לשוק המקומי, אנחנו צריכים להוציא את הגז מחוץ למים והשילוב הנכון בין השוק מקומי ליצוא זה מה שאנחנו עושים היום". על התכנית עצמה אמר ראש הממשלה: "הגז שבו התברכה ישראל יכול לתת מענה לשני צרכים של ישראל: לספק אנרגיה זולה יותר ולמלא את קופת המדינה בעשרות מיליארדי שקלים כתוצאה מייצוא. האיזון בין הדברים הללו הוא לא דבר של מה בכך, דנו בזה הרבה זמן ומצאנו את האיזון הנכון".

שר התשתיות והאנרגיה סילבן שלום אמר על ההחלטה שהתקבלה בממשלה: "אנחנו נותנים אופק לתעשיה ולתחבורה להשקיע כדי לעבור הסבה לגז, זה יחסוך מיליארדים למשק. ההחלטה עומדת לעשות מהפכה של ממש, הגז יוזיל לנו את תעריפי האנרגיה, המים וגם את תעריפי המוצרים – למפעלים שמייצרים אותם יהיו עלויות נמוכות יותר בגלל הירידה במחירי החשמל והגז".

מנגד, חבר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין (הליכוד) הודיע כי בכוונתו להגיש יחד עם יושבת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', עתירה לבג"ץ נגד ייצוא הגז הטבעי מחוץ לישראל.
בעתירה יידרשו יושב ראש הכנסת לשעבר ומנהיגת מפלגת העבודה להעביר את ההכרעה בסוגית ייצוא הגז לכנסת. בשבוע שעבר החליטו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר יאיר לפיד על מתווה במסגרתו 60% מהגז יישאר בישראל וישמש לצרכים מקומיים ואילו 40% ממנו ישמש לייצוא אל מחוץ לארץ. ריבלין הסביר כי מאחר ובעבר המלצות ועדת שישינסקי עוגנו בחקיקה בכנסת, יש להמשיך את הקו ולהביא כל החלטה בעלת השפעה בנושא להכרעה במליאה. "היקף ייצוא הגז וכל ההסדרים הקשורים בסוגית הגז הטבעי, הוא נושא בעל השפעה עצומה על הדורות הבאים ובעל השלכות משמעותיות על חוסנה הכלכלי והחברתי של המדינה", הסביר ריבלין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture