מבצע משכירי דירות: נעצר אברך בשני כוללים המחזיק במניות של אולם שמחות

מספר העצורים במבצע עלה ל-20 ומספר הנחקרים עומד כעת על כ-250 איש • במסגרת מבצע האכיפה של רשות המסים על העלמת הכנסות בתחום הנדל"ן נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על כלל מקורות ההכנסה שלהם

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

עצורים נוספים במסגרת מבצע האכיפה של רשות המסים על העלמת הכנסות בתחום הנדל"ן: מעצרים נוספים בוצעו במהלך השבוע החולף על ידי יחידות החקירות של רשות המסים ברחבי הארץ. ברובם ככולם של המקרים, לא השיבו העצורים לדרישה למילוי הצהרה על הנכסים שבבעלותם שנשלחה אליהם מרשות המסים.

אישה מתל אביב דווקא מילאה את ההצהרה ושלחה אותה, אך השמיטה את כל נכסי הנדל"ן שברשותה ועל הכנסותיה מהשכרתם. למרות זאת, לפני כשבועיים היא פתחה תיק במשרדי מס הכנסה בירושלים והצהירה על שתי דירות בירושלים, שנרכשו והושכרו כביכול החל משנת 2013, בעוד על פי נתונים המצויים בידי הרשות ועדויות משכירים, הדירות הללו נרכשו הרבה קודם לכן והיא מחזיקה בשבעה נכסים ולא שניים, במרכז ירושלים (ברחובות הלני המלכה והחבצלת), בתל-אביב, בחולון ובנתניה, אותם רכשה והשכירה, בעוד היא עצמה מתגוררת בדירה בדמי מפתח.

האישה הגדילה לעשות ולא התייצבה לחקירה שזומנה אליה בעקבות הצהרתה הכוזבת. כאשר אותרה והובאה לחקירה על ידי יחידת חקירות מס הכנסה ת"א, טענה שאין ברשותה מפתחות לביתה אך הם "נתגלו" כשהוצג בפניה צו חיפוש מבית המשפט. כאשר במהלך החיפוש בביתה נתפסו מסמכים וחוזים המעידים על עבירותיה, ניסתה לקרוע אותם. מאוחר יותר הודתה באי דיווח על הכנסות בסך של כשני מיליון ₪ מהשכרת דירותיה ואף הזכירה דירות נוספות בחיפה ובחדרה שבבעלותה מעבר לאלו המצויות במאגרי המידע של הרשות.

חוקרי מס הכנסה תל-אביב עצרו גם אברך מבני ברק, שכיר באולם שמחות ואברך בשני כוללים המשכיר ששה מתוך שבעה נכסי נדל"ן בבעלותו המצויים בבני ברק, עפולה וקריית אתא. מלבד נכסים אלה, היו לו שמונה נכסים נוספים שרכש ומכר מאז 2007, כאשר החזיק בכל נכס כשלוש שנים בממוצע. על פי הודאתו, העלים למעלה ממיליון שקלים מהכנסותיו מהשכירות, אך במהלך החקירה עלה כי הוא גם מחזיק ב-15% ממניות חברת אולם השמחות בו דווח כשכיר בשנים 2013-2014. גם על אחזקותיו אלו לא דיווח ועל הכנסות שנוצרו לו מתוקף כך.

שני עצורים נוספים הם כלכלן מנתניה המפרסם עצמו כעוסק בתחום הקבלה ופנימיות התורה, שנעצר על ידי חוקרי מס הכנסה מרכז בחשד שהכנסותיו בשנים 2005-2014 מהשכרת תשע הדירות בנתניה שבבעלותו, שחלקן אף מפוצלות, לא דווחו לרשות המסים. הוא הודה בחקירה כי לא דיווח על הכנסות של למעלה משני מיליון שקלים. השני הוא גמלאי צה"ל מאשדוד שנעצר על ידי יחידת יהלום והודה אף הוא בחקירתו בהעלמת למעלה ממיליון ₪ החל משנת 2004 מהכנסותיו מהשכרת ארבע דירות שבבעלותו באשדוד ובאשקלון. כל העצורים שוחררו בתנאים מגבילים.

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על כלל מקורות ההכנסה שלהם. מכתבים אלו נשלחו לאנשים שאין להם תיקים ברשות המסים, אולם בהתאם להצלבות מידע שבוצעו וסימנים מחשידים אחרים, עולה כי על פניו יש להם הכנסות שאינן מדווחות.

כ-70,000 איש השיבו למכתבים עם נתונים לגבי הכנסותיהם ומתוכם כ-20,000 איש פתחו תיקי עוסק בגין הכנסות החייבות בדיווח. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח, נחקרו עד כה כ-250 איש מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות. מעצריהם של כ-20 חשודים בשבועות האחרונים, התבצעו לאחר שלא השיבו למכתבים גם לאחר קבלת תזכורת ולאחר שיודעו כי אי מענה מהווה עבירה פלילית. מעצרים נוספים צפויים בהמשך.

אילוסטרציה: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture