בנק מרכנתיל ומשרד רואי החשבון זיו האפט יקיימו יום עיון למנהלי עמותות חינוך מוכש"ר

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בנק מרכנתיל ומשרד רואי החשבון וייעוץ עסקי BDO זיו האפט יקיימו ביום שלישי י' באלול יום עיון לכלל מנהלי עמותות חינוך מהמסלול המוכר שאינו רשמי. כידוע, במערכת החינוך בישראל קיימים שלושה מסלולי חינוך עיקריים: חינוך רשמי – ממלכתי או ממלכתי-דתי; חינוך מוכר שאינו רשמי ומוסדות פטור.

מוסדות החינוך במסלול החינוך המוכר שאינו רשמי, הם בבעלות גופים ציבוריים או בבעלות גופים פרטיים, ועובדי ההוראה בהם אינם עובדי מדינה. מוסדות אלה נהנים ממידה כלשהי של אוטונומיה בתוכנית הלימודים, אך משרד החינוך מפקח על פעילותם ומממן אותם באופן חלקי או מלא. בשל כך, המחוקק הסדיר בתקנותיו את דרכי הפעלתם של מוסדות חינוך מוכש"ר ואת חובתו של משרד החינוך לפקח עליהם. מהתקנות הללו עולה כי פתיחת מוסד חינוך מוכש"ר מותנית בקבלת רישיון. כיום, רוב מוסדות החינוך המוכש"ר הם בתי ספר על-יסודיים, מוסדות חינוך במגזר החרדי ומוסדות חינוך במגזר הלא-יהודי.

במוסדות חינוך מוכר שאינו רשמי מועסקים עובדי הוראה אשר שכרם משולם בהתאם להסכמים קיבוציים. חשבות משרד החינוך מקיימת באופן שוטף ביקורות לעניין תשלומי השכר. ביקורות אלה מבוצעות באמצעות רואי חשבון חיצוניים ונערכות ללא קשר להיקף התקצוב לו זכאי המוסד.

בכינוס שייערך ביום שלישי י' באלול באולמי קונקורד בשעה 9 בבוקר עד 13 לערך אליו יוזמנו מנהלי מוסדות ועמותות רבים הנמנים על מסלול זה . בכינוס תינתן סקירה מקיפה של ההיבטים החשבונאיים, שלבי הביקורת והדרך להיערך לה, כמו כן נסקרו גם הדרכים באמצעותן ניתן למקסם את התקציבים המועברים על ידי משרד החינוך.

בכנס המתוכנן שיתקיים ביוזמת בנק מרכנתיל ומשרד רואי החשבון זיו האפט השתתפו גם נציגי המרכז לליווי מוסדות וארגונים במגזר החרדי בבנק מרכנתיל. יחידה זו שפועלת כבר כעשור שנים בראשותו של ר' חיים הולצברג.

הולצברג סקר את פעילות המרכז שבניהולו: "מרכז זה שהקמנו במרכנתיל ופועל כבר כעשר שנים, מהווה למעשה שלוחה ייעודית של הבנק לניהול וליווי פיננסי של המוסדות והארגונים החרדיים. המרכז הוקם על ידי הבנק הבנה שזיהה את הצורך שעלה מן השטח לפיו נדרשת התמחות והבנה של מרקם ומתכונת הפעילות של הקהילה העסקית החרדית הכוללת מוסדות, עמותות וארגונים שונים של עולם התורה וביניהם: תלמודי תורה, בתי ספר, ישיבות, סמינרים, כוללים, ארגוני חסד וכדומה.

נכון להיום, כבר למעלה מ-1,300 מוסדות ועמותות מנהלים את חשבונותיהם באמצעות המרכז שלנו. כל המנהלים, הכלכלנים והעובדים במרכז העסקים הם בני הציבור הדתי והחרדי ובעלי הבנה מעמיקה והתמחות של אורח החיים, מבנה ההכנסות וההוצאות והתפיסה הכלכלית של המוסדות, הארגונים והעמותות החרדיות. עם השנים, הותק והנסיון שצברנו, קיימת אצלנו כיום היכולת לתפור ולהציע פתרונות מימוניים בדרך המתאימה לכל מוסד וארגון ברמה הפרטנית".

בסיום דבריו התייחס הולצברג להשתתפותו של מרכנתיל בכנס ואמר: "אני שמח על היוזמה הברוכה לקיים כנס זה ועל שיתוף הפעולה עם משרד רואי החשבון "זיו האפט". כנסים כאלו מהווים אמצעי משמעותי מבחינתנו, הבנקאים, לפעול להגברת המודעות לניהול כספי ופיננסי נכון ויעיל ולהתוויית הדרכים הנכונות לשימוש בכספים. זו הסיבה שאנו רואים עצמנו שותפים לכנס כזה בו מצד אחד מציגים אנשי המקצוע את ההיבטים החשבונאים ומן הצד השני אנו, הבנקאים, מציגים את הכלים המימוניים, המוצרים ווהפתרונות הבנקאים שאנו מציעים. כפי שאמרתי, המרכז שלנו צבר נסיון רב ויש לנו יכולת לנתח את המצב כספי של כל ארגון ועמותה ולהציע פתרונות מתאימים. אנו מודים למשרד "זיו האפט" ונשמח לקיים ולקחת חלק בכנסים דומים גם בהמשך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture