יַיִן וְשֵׁכָר: מתנה לחגים- הופחת המס על יינות ובירה

המס על הבירה יופחת בכ-46%, המס על משקאות משכרים הופחת ב-21% • במסגרת שינויים מבניים בתחומי המיסוי על בירה ואלכוהול, יופחתו החל מחצות מסי הקנייה על בירה ועל משקאות משכרים, תוך ביטול השינויים שבוצעו ע"י לפיד בשנים האחרונות, לאחר שהתברר כי לא הביאו לתוצאות החזויות ואף היו להם השלכות שליליות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

שר האוצר, משה כחלון, אימץ היום את המלצותיו של צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ובהשתתפות נציגי רשות המסים, לפיהן יש לבטל את השינויים שנעשו במיסוי בירה בשנת 2012 ובמיסוי משקאות משכרים בשנת 2013 ובכך אימץ מחדש את שיעור המס שנקבע במתווה המקורי של הרפורמה באלכוהול שהוצע על ידי רשות המסים. שינוי המס ייכנס לתוקפו הלילה בחצות, לאחר פרסומו ברשומות.

שר האוצר, משה כחלון: "לאחר הורדת המע"מ ומס החברות, מתאפשר לנו להביא לעם ישראל בשורה נוספת לקראת החגים. נמשיך לפעול להורדת יוקר המחיה בישראל ולהקל על הצרכנים בכל מקום בו ניתן. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה ולא נהסס לתקן עיוותים במס ככל שנדרש ולהקל על האזרחים.

המהלך מבטל העלאת מס שנקבעה ע"י לפיד לפני כשנתיים שהתברר כי לא הביאה לתוצאות החזויות ואף היו לה השלכות שליליות, והוא מבוצע לאחר בחינה מעמיקה של רשות המיסים שתומכת במהלך.

בשנת 2012 הוכפל המס המושת על הבירה בישראל ונקבע כי בירה בריכוז כוהל של מעל 3.8% (בחבית / באריזה חד פעמית / בבקבוק לשימוש חוזר בריכוז כוהל מעל 3.8%) תמוסה ב-4.33 ₪ לליטר. רמת מיסוי זו גבוהה משמעותית מזו הנהוגה במדינות ה-OECD ובחינת התוצאות של העלאת המס על בירה בשנים 2013-2015 הראתה כי למרות ההכפלה של המיסוי, הדבר כמעט ולא השפיע על היקפי הצריכה של בירה. המשמעות כי הטלת המס בשנת 2012 נפלה רובה ככולה על ציבור הצרכנים ללא תועלת ממשית לעניין צמצום השתייה המזיקה. החל מהלילה, שיעור המס על בירה זו יעמוד על 2.33 ₪ לליטר. בירה בבקבוק לשימוש חוזר שמכילה כוהל בריכוז של עד 3.8% תישאר פטורה ממס קנייה.

קרא עוד:
[postim]

הצוות התייחס גם למיסוי המוטל על משקאות משכרים (כגון וודקה, וויסקי, עראק, ג'ין וכו'). מנכ"ל האוצר מסר לשר כי בחינת העלאת המס בשנים 2014-2015 הצביעה כי למרות התכנון המקורי, הרי שהעלאת מס הקנייה כלל לא הביאה לתוספת הכנסות במונחים ריאליים. בהתאם להמלצות הצוות, נדרש שינוי מבני מיידי גם בשל ההתפתחויות השליליות בענף האלכוהול – התפתחות של תעשייה פיראטית שמייצרת משקאות מזיקים לבריאות, פגיעה בציבור העוסקים הישרים שנאלצים להתמודד עם שוק שחור בהיקפים לא מבוטלים ופגיעה בציבור הצרכנים בשל העלאת המס.

לאור האמור, אימץ שר האוצר את המלצות הצוות הנוספות, במסגרתן יוחזר המס באופן מיידי למתווה המקורי שנקבע עוד בשנת 2010 על ידי רשות המסים ואושר ע"י ועדת הכספים של הכנסת בתיאום עם הארגונים הכלכליים הבינלאומיים באשר לשיטת המיסוי הנכונה לאלכוהול ומוצריו. בכך הופחת מס הקנייה על משקאות משכרים מ-106.9 ₪ לליטר כוהל ל-85 ₪.

השר כחלון הסביר כי בהחלטתו זו חוזרת ישראל למתווה המקורי, שכן יש להילחם בראש ובראשונה תעשיית המשקאות הפיראטית שעושה שימוש בכוהל לא ראוי למאכל אדם, תוך דאגה לבריאות הציבור ובמקביל, להביא להפחתה של המס – שבשל התחרות העזה בענף המשקאות המשכרים צפוי כי היא תתגלגל לציבור הצרכנים. בכך, מיושמת ההחלטה לסייע ככל שניתן להפחתת יוקר המחייה ולבטל צעדים שהשיתו מיסוי כבד על הציבור בישראל.

הפחתת המס יוצרת לכאורה אובדן של עד 100 מיליון ₪ להכנסות המדינה ממסים, אך המהלך צפוי להיות מאוזן פיסקלית, תודות לאכיפה מוגברת מתוכננת בתחום זיוף והברחת אלכוהול.

(אילוסטרציה: מנדי הכטמן – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture