'הסכם הגג' הגדול: "בתוך 12 שנים תהיה באר-שבע עיר של חצי מיליון איש"

היקף ההסכם: 1.5 מיליארד שקלים שיאפשר את שיווקן של כ-20,000 יחידות דיור • היעד: 100 אלף איש עד 2019-2020, עוד 200 אלף איש לאחר-מכן, עד 2027

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אמש בטקס חתימת הסכם גג לבנייה ופיתוח של 20 אלף יחידות דיור בבאר שבע. באירוע השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט וראש עיריית באר שבע ראובן (רוביק) דנילוביץ. הסכם הגג הוא בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים שיאפשר את שיווקן של כ-20,000 יחידות דיור. זהו הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם עד עתה מול רשות מקומית והוא צפוי לחזק את באר שבע כמטרופולין וכבירת הסייבר ולענות לצרכי הדיור הצפויים, בין היתר, במסגרת מעבר צה"ל לנגב.

במסגרת ההסכם תשווקנה כ-20 אלף יחידות דיור עד 2019, יושקעו בו כ-1.5 מיליארד ₪ בתשתיות ובמבני ציבור בעיר. בנוסף, העירייה תקבל מימון מלא לשדרוג השדרה הראשית (רגר). עוד יושקעו תקציבים במימון האצטדיון ובשיקום העיר העתיקה.

הסכמי גג מהווים ״עסקת חבילה״ שאותה מקבלת הרשות מממשלת ישראל על מנת לאפשר הקמת בתי ספר, מעונות יום, מוסדות ציבור ותשתיות שיאפשרו לשווק דירות שתוכננו תוך הסרת חסמים שישחררו אלפי יחידות דיור לשיווק. במסגרת ההסכם שנחתם, המדינה צפויה לספק את המקורות התקציביים לפיתוח השכונות החדשות והעירייה תיטול על עצמה את כל מטלות הפיתוח. הסכם הגג החדש מבטיח כי מקורות המימון יעמדו לרשות העירייה בעת שיווק הקרקע.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במעמד החתימה: "זהו יום גדול לבאר-שבע, וזהו יום גדול לנגב, יום גדול למדינת ישראל. החזון שלי הוא פשוט – באר-שבע עיר של חצי מיליון איש תוך 12 שנים. היום אנחנו עושים צעד עצום לקדם את החזון הזה, משום שאנחנו חותמים את הסכם הגג הגדול ביותר בתולדות המדינה. אנחנו הולכים לשווק 20 אלף יחידות דיור, זה תוספת של כמאה אלף איש עד 2019. הכסף לא ילך לקופת המדינה, הכסף ילך חזרה לתשתיות בבאר-שבע. הכסף ילך לשדרוג תשתיות ברחוב רגר וכבישים אחרים, בשכונות חדשות, תזמין אותי בבקשה. אלו דברים אדירים שמייצרים פה מציאות חדשה, ממשיכים את הפיתוח העצום, והפיתוח הזה כמובן יביא גם אנשים חדשים.

"אנחנו עושים את זה בכמה אמצעים, החזון הזה מתממש על כמה צירים. קודם כל, ציר אחד מרכזי, ואני אחזור על זה פעם נוספת, זה הפיכת באר-שבע לבירת סייבר עולמית. החברות הגדולות ביותר בעולם בתחום הזה מגיעות לבאר-שבע, מחוץ לארץ. שמתי לב לתופעה נוספת – החברות בתל-אביב ובהרצליה פותחות את המשרדים בבאר-שבע, זה אומר לכם משהו.

"סייבר – דבר ראשון. דבר שני, צירי תחבורה מהירים – את זה אתם רואים. דבר שלישי, ולא פחות חשוב: צה"ל דרומה. היו פלונטרים, אני רוצה להודות למנכ"ל משרדי אלי גרונר, שפשוט עושה עבודה הרואית יחד עם המנכ"לים האחרים כדי להתיר את הפלונטרים האלה, וזה יביא לנו הרבה מאוד אנשים. בין 20 אלף יחידות הדיור האלה אני רוצה לראות הרבה אנשי צה"ל שירדו גם הם לבאר-שבע. צה"ל יורד דרומה – מדינת ישראל יורדת דרומה, לבאר-שבע ולנגב.

"וכמובן, בנוסף לזה, זה הפיתוח העצום והרב-גוני שמתבצע בתוך העיר הזאת. אני רוצה שתשימו לב למה שאנחנו עושים – אנחנו הופכים את באר-שבע לחוד החנית של הפיתוח של מדינת ישראל. אנחנו מזיזים את מרכז הכובד של המדינה לנגב. דיברו על זה במשך עשרות שנים, אנחנו מבצעים את זה הלכה למעשה עם התוכנית הרב-גונית הזאת שנותנת מענה לתעסוקה, לעסקים, למגורים, לתרבות, לצעירים ולכוחות חדשים, ואני חושב שכולם מרגישים את השוני הזה באווירה – מה שאנחנו עושים פה היום זה דבר אדיר.

הסכם גג באר שבע 2

"אם אנחנו נוסיף 100 אלף איש עד 2019-2020, היעד – להשיג עוד 200 אלף איש לאחר-מכן, עד 2027 הוא ריאלי לחלוטין. זכרו, חצי מיליון איש לבאר-שבע תוך 12 שנה, נבדוק את זה, וזה יהיה. אני אמרתי פעם לאנשים: תשקיעו בבאר-שבע, תקנו בבאר-שבע, קנו דירה בבאר-שבע. מי שהקשיב לי – הרוויח. עכשיו תקשיבו לי גם: חצי מיליון איש בבאר-שבע זה שינוי פניה של מדינת ישראל, שינוי הנגב, זה הזנקת כל הערים בנגב, זה פשוט שינוי היסטורי שאנחנו מתברכים בו והוא מקבל היום הזנקה אדירה.

"אני שוב רוצה להודות לכל חבריי שעשו כאן באמת עבודה בשיתוף פעולה נפלא, והדבר הזה ייתן את אותותיו מהר מאוד. ברכות לכם, ברכות לבאר-שבע, ברכות לנגב, ברכות למדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture