בשורה לנהגים ולתושבים: נחנך כביש הכניסה החדש לעיר אלעד

בעקבות פתיחת הכביש יחל שיווק מרכז תעסוקה בן 150,000 מ"ר, שיספק אלפי מקומות עבודה • את הכביש פתחו ראש העיר ישראל פרוש, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראש מוא"ז דרום השרון מרדכי דלג'ו • בטקס השתתפו סגני שרים, חברי כנסת ועשרות ראשי רשויות מרחבי הארץ

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
תאונה בדרך לאלעד: רוכב אופנוע נפצע באורח בינוני
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר

ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שר הבינוי ושיכון יואב גלנט, וראש המועצה האזורית דרום השרון ד"ר מוטי דלג'ו, חנכו את הכביש החדש מצפון לעיר אלעד, שיהווה בין השאר כניסה ויציאה נוספת לעיר, עבור 50 אלף התושבים הגרים בה. יצוין שעד כה נכנסו ויצאו התושבים מכניסה אחת בלבד – דבר אשר יצר סיכון בטחוני גדול, זאת לצד פקקים ארוכים ביציאה ובכניסה לעיר.

בטקס השתתפו גם סגן שר החינוך מאיר פרוש, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, ח"כ יעקב אשר, ח"כ ישראל אייכלר, מנכ"ל מפעל הפיס עוזי דיין, מפקדי המרחב במשטרה ובכיבוי אש, ויותר מ-20 ראשי ערים ורשויות בארץ.

הבשורה האמיתית בפתיחת הכביש היא שחרור של שטח עצום במרכז העיר אלעד, שישמש כמרכז העסקים והמסחר של האזור כולו. בשטח, ששיווק הקרקעות בו היה בהקפאה עד לפתיחת כביש הגישה הנוסף לעיר, ייבנו כ-150 אלף מ"ר של תעסוקה ומסחר. פתיחת הכביש מהווה הסרת החסם ויציאה לשיווק ממשלתי מיידי של השטחים, והקמת מרכז עסקים הדומה לזה שנמצא בראש העין, בנתניה ובערים נוספות, שיהווה מוקד משיכה לחברות בינלאומיות ומקומיות, ויספק אלפי מקומות תעסוקה לתושבי אלעד ואזור המרכז כולו.

פתיחת הכביש גם תהווה זרז להרחבת העיר אלעד בעוד כ-10,000 יחידות דיור, באזור שטח האש שמצפון-מזרח לעיר, אשר יפונה בקרוב ונמצא בסמוך לכביש הגישה החדש.

את הטקס הנחה מנהל מרכז ההפעלה העירוני אפי שטרן, שברך את המשתתפים שהגיעו לאירוע, לו המתינו תושבי העיר מעל 18 שנים. לאחר מכן עלה רב קהילות החסידים בעיר, הגרי"ז הורביץ שליט"א לאמירת פרק תהילים לרפואתו של מרן ראש הישיבה שליט"א, ולשמירה על הכביש החדש.

אחריו נשא דברים המרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן שליט"א, שאמר כי "כל צעד לפיתוח העיר, זה בעצם פיתוח רוחני. אני מברך את כל העוסקים בשליחות הציבור, ובראשם ראש העיר, שימשיכו לעשות את הדברים הטובים לעיר. אני יודע", העיד הרב, "עד כמה ראש העיר עבד קשה כדי שהכביש ייפתח. ד' יעזור וייתן לכם כוח להמשיך בעשיה למען הציבור".

עוד נשא דברים המרא דאתרא הגר"מ מלכא שליט"א, שעמד על כך שמהות העיר משתנה, גם מבחינה הלכתית, עם פתיחת כניסה חדשה. כאשר ההשלכות הן לגבי העירוב, כשהעיר הופכת מ'כרמלית' לעיר של רשות הרבים. "זה מלמדנו מה משמעותה של העיר שיש לה עוד דרך. הכנס הזה הוא להכיר טובה לכל מי שעוסק בצרכי ציבור באמונה. זה היה צריך הרבה מאמץ, ולא הלך בנקל, לכן אנחנו באים לומר תודה".

ראש העיר ישראל פרוש, הודה לכל המשתתפים הרבים שכיבדו את העיר והגיעו לטקס. הוא תיאר כיצד שר השיכון פעל רבות למען התושבים כשזירז את סלילת ופתיחת הכביש. "זה הזמן שלך כבוד השר להשלים את המלאכה, ולסייע לנו בהפשרת השטחים שיאפשרו לבנות עוד אלפי אלפי יחידות דיור באלעד. ובכך להביא לפתרון אמיתי למצוקת הדיור של הציבור החרדי". ראש העיר גם הודה לשר התחבורה, מר ישראל כ"ץ, שמסייע לעיר ואף הורה לקדם את הקמת המחלף להקלה על התחבורה לאלעד וממנה.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר כי, "היום אנחנו פותחים לא רק כביש. החלטתי להשקיע משאבים בסלילתו כדי לתת אפשרות ליצירת אלפי מקומות תעסוקה ובניית מרכז עסקים ענק. בהמשך גם ייבנו כאן עוד 10,000 יחידות דיור. הציבור החרדי נמצא במצוקת דיור אמיתית ואנחנו נעשה הכל להקל את הלחץ".

השר תיאר את הפעילות המשותפת עם ראש העיר הרב פרוש למען קידום הכביש. "ראיתי שראש העיר כאן עוסק בכל מה שצריך בעיר. החל בכביש נוסף, אבל גם בשביל קטן עבור ילדים שהולכים למוסד החינוכי. אם צריך הוכחה להצלחת הדרך שלו, אפשר לראות זאת כאן, כשעשרות ראשי רשויות וחברי כנסת עוזבים את סדר יומם ומגיעים לחגוג עם העיר אלעד".

עלות סלילת הכביש בשלב א' עמדה על כ-8 וחצי מיליון שקלים, והעבודות להקמתו נמשכו כשנה. בחודשים הקרובים יימשכו העבודות של שלב ב', אשר כוללות הרחבת השוליים, הקמת תאורה, וסלילת שביל אופניים לתושבי העיר. בשלב מאוחר יותר יוקם גם מחלף, אשר יחבר את הכביש לדרך 444, לכביש 6 ולתחנת הרכבת המרכזית שאמורה להיבנות על המסלול המזרחי, זאת על פי הנחייתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לאחרונה.

"צוואר הבקבוק באזורים רבים בעיר נפתח, לאחר זמן רב בו פעלנו אל מול ראשי רשויות, ארגונים ירוקים וגופים ממשלתיים על מנת להוציאו לפועל", אמר ישראל פרוש בתום הטקס, "אין שום סיבה שבעיר הנמצאת במקום מרכזי באזור המרכז לא תתאפשרנה שתי כניסות ויציאות לעיר. מדובר באחד מהפרויקטים עליהם שמתי את הדגש עם כניסתי לתפקיד ובסופו של תהליך זכינו לקבלת התקציבים והאישורים לדבר ממשרד השיכון והעומד בראשו. המשמעות המיידית למהלך זה עבור תושבי אלעד הינה הקלה תחבורתית וקיצור הדרך לגוש דן, כמו גם הקמת מרכז התעסוקה החדש ואלפי יחידות הדיור עבור הציבור החרדי".

פרוייקט הענק שישפר את הנסיעה לביתר עילית ומודיעין עילית

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על ראש העיר ישראל פרוש הגדול
תמשיך לעשות דברים טובים ונעלה אותך לקדנציה נוספת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture