מועצג"ת של אגו"י בארה"ב מתגייסת להגנת הר הזיתים

חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י השתתפו בכינוס הוקרה לוועד להגנת הר הזיתים • אורח הכבוד היה הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו • הרבנים נשאו דברים בדבר חשיבות פעילות הוועד וצמצום האירועים הביטחוניים בהר הזיתים הודות לפעילות הוועד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בראשות גדולי התורה של ארה"ב נערך כנס רב רושם בהשתתפות למעלה מ- 1000 איש שהצטופפו בביתו של הגאון ר' משה טוביה ליף וברחובות הסמוכים, כהוקרה לפעילות הוועד להגנת הר הזיתים העוסק בשנים האחרונות בפעילויות לעיבוי השמירה וההגנה הביטחונית בהר הזיתים.

במהלך הכנס שהתקיים בארצות הברית השתתפו: חברי מועצת גדולי התורה של ארה"ב ובהם נשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב האדמו"ר מנו במינסק, חברי המועצת והאדמו"ר מוויעליפול. אורח הכבוד מישראל היה הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו.

הכינוס הייחודי התקיים בביתו של הגאון רבי משה טוביה ליף רבה של אגודת ישראל 'בית בנימין' בפלטבוש, והשתתפו בו מאות ובהם רבנים ואדמו"רים מכל החוגים, אישי ציבור ומכובדים נוספים. כיו"ר הכינוס שימש הרב חיים דוד צוויבל סגן נשיא בפועל של אגו"י בארה"ב.

קרא עוד:

[postim]

במהלך הכינוס נשאו חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י בארה"ב דברים בחשיבות פעילות הוועד להגנת הר הזיתים. כמו כן נשאו דברים הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, יו"ר ועידת הנשיאים של ארה"ב מר מלקלום הונליין, ויו"רי הוועד להגנת הר הזיתים האחים הרב מנחם ואברהם לובינסקי.

כידוע, הוקם הוועד להגנת הר הזיתים בשנים האחרונות בידי האחים לובינסקי, שגילו את ההפקרות בהר לאחר שהוריהם ז"ל נטמנו שם. בשנים האחרונות פועל הוועד גם באמצעות לחץ בינלאומי על הגורמים השלטוניים בישראל, כדי שזו תאשר פעילויות למיגון ההר ולשמירה על נקיונו וכבודו של המקום שליבם של יהודים רבים פונה אליו.

הודות לפעילות הוועד צומצמו במעט האירועים הביטחוניים בהר, אולם בוועד להגנת הזיתים מדגישים כי פעילותם תימשך עד להשגת הביטחון המירבי לכל מי שחפץ לבקר בהר.

כל הנואמים התייחסו למצב הקיים, שלמרות ההשקעה של הממשלה באמצעי בטחון עדיין יש אירועים של חילולי קברים וידוי אבנים לעבר מבקרים. גדולי ישראל הדגישו שקדושת המקום דורש אמצעים נוספים לשמור על קדושת בית החיים, שקבורים שם למעלה מ- 150 אלף יהודים מזמן של הנביאים. "הגיע הזמן שכל יהודי יוכל לשפוך שיח על קברי אבותם והצדיקים המונחים שם בלי לפחד על בטחונם", אמר הרב מנחם לובינסקי.

"אנו לא נמצאים תחת שלטון הצלבנים או הטורקים – איך זה יכול להיות שדוקא תחת שלטון ישראל יהודי לא מרגיש בטוח במקום כה קדוש?" אמר הרב ליף. גם הרב הראשי הגר"ד לאו הדגיש את קדושת המקום והכביר בחשיבות אישית שיש לו לביקור ולתפילה בציון הברטנורה הק'.

יצויין כי לפני שבועיים התקיימה אסיפה למען הר הזיתים בפאלם ביץ' שבמדינת פלורידה. ובשבת הקרובה וביום א' הקרוב יתקיימו אסיפות בפייו טונס שבלונג איילנד, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, וכן ישתתף הקונסול הישראלי בניו יורק השגריר אידו אהרוני.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture