האדמו"ר מסאטמאר: "המשתתף בממשלת המתנחלים- ידיו מלאים בדם יהודים"

בתום 'הדרכת השנה' שנשא כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א, התייחס למצב הפוליטי בא"י והזהיר מפני כוונת המפלגות החרדיות להיכנס לממשלה "כל הבוחרים בנציגים חרדים שישתפו פעולה עם המתנחלים ויעזרו להם להמשיך להתגרות באומות ששופכים דם יהודים רח"ל יש להם שייכות לשפיכת הדמים" • בעיקרי משאו התריע האדמו"ר מפני השימוש באינטרנט שאינו חסום ב'גדר' כהלכה, וחידד כי גם הסוחרים לא ישתמשו במכשירים חכמים, אא"כ זקוקים לכך באמת- "ויראת מאלוקיך!"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האדמור מסאטמאר בטיש יום ההצלה כא כסלו תשעה (2)

רבבות חסידי סאטמאר השתתפו בסעודת הודאה ודינער השנתי לטובת מוסדות סאטמאר בווילאמסבורג שנערכה בהאנגר של צבא ניו יורק הממוקם בלב שכונת ווילאמסבורג, בראשות כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א.

כמחצית השעה אחרי זמן צאת השבת התחילה נהירה המונית לעבר האולם הגדול מכל רחבי ניו יורק, מקרית יואל, מונסי, בורו פארק, ווילאמסבורג, ולעקוואד,

האולם הענק עמד מוכן לקליטת ההמונים ברוב פאר והדר לאחרעבודה מאומצת בידי העסקנים שעבדו בשבועיים האחרונים ללא לאות ע"מ להכין את האולם על אלפי מקומות הישיבה שבו,כשהם מחולקים ומסודרים איש על מחנהו ואיש על דגלו, לנגידים, זקני החסידות, בעלי בתים, אברכים, ותלמידי הישיבות.

על התזמורת הופקד המנצח הנודע ר' משה מרדכי (מונה) רוזנבלום יחד עם מקהלות 'פרייליך' ו'שירה', שהנעימו את הערב ברוב פאר והדר.

האדמור מסאטמאר בטיש יום ההצלה כא כסלו תשעה (4)

יו"ר המעמד הרה"ג ר' אברהם שלמה כ"ץ שליט"א קיבל את פני הבאים להשתתף בדברים על גודל הנס שעבר האדמו"ר בעל הדברי יואל זצ"ל לפני שבעים שנה בשנת תש"ה כאשר ניצל מצפרני הנאצים. ברוב כשרון, תיאר הר' כ"ץ כיצד הגיע ה'דברי יואל' זצ"ל לארה"ב ופתח את המוסדות בשבעי"ם נפש ועתה שמך ה' ככוכבי השמים לרוב כאשר במוסדות סאטמאר בווילאמסבורג מתחנכים היום מעל 7000 תלמידים.

לאחר מכן נשא הגה"צ ר' ישראל דוד הארפנעס שליט"א אבד"ק ישראל והזמנים חתן הרה"ח ר' שמואל אויבערלענדר ז"ל סגן ראש הקהל שנפטר לפני כשבוע, דברי זכרון על חותנו הדגול.

רבבות החסידים קמו ממקומתיהם כאשר התזמורת התחילה בניגון הידוע 'חסדי השם כי לא תמנו', והאדמו"ר שליט"א הגיע לאולם לערוך את שלחנו לכבוד היום. אחרי כרבע שעה של רקידה והודיה להקב"ה, ערך האדמו"ר שליט"א את סעודת דוד מלכא משיחא לכבוד היום.

הגה"צ אבד"ק סאטמאר ווילאמסבורג הביא את דבר המוסדות על המצב הרוחני במוסדות בשנים האחרונות, כאשר בכל חודש מתקבצים וועד החינוך ומטכסים עצה לתקן ולהעלות את רמת החינוך במוסדות ובארבעת סניפי הישיבה קטנות.

ר' אברהם אייזנער, היועץ החרדי של מושל ניו יורק אנדרו קואמו, הביא את ברכת המושל למעמד.

לאחר מכן הביא מנכ"ל המוסדות מרדכי אלעזר הירש הי"ו את דבר המוסדות בהיבט הניהול הגשמי, בדברין גילה כי בשנה הקרובה מתכננים לבנות שלושה בנינים חדשים. הוא סיפר על הבנין החדש שנבנה בנדבת הרבני הנגיד ר' מאיר זעליג ריספלער, בתוך שישה שבועות! ועל הצורך שנוצר בעקבות הגידול המהיר בבית חינוך לבנות. המנכ"ל גם הכריז על הסכונים הגדולים שהנגידים תורמים למוסדות לכבוד הדינער.

האדמור מסאטמאר בטיש יום ההצלה כא כסלו תשעה (6)

הדרכת השנה: "הנזקקים לכלים המשחיתים הקטנים- ויראת מאלוקיך!"

הס הושלך באולם כאשר כ"ק האדמו"ר שליט"א התחיל לנאום את הדברות קודש ו"הדרכת השנה" לרבבות החסידים ששתו במצא את דבריו, האדמו"ר דיבר מגודל הנס שהקב"ה עשה והציל את דודו בעל הנס וכל הפמליא של מעלה שמחים כאן עם שמחתו, האדמו"ר דיבר בצער רב על נסיון הדור ע"י הכלים מכלים שונים המכלים ופוגמים בקדושת כרם ישראל. האדמו"ר סיפר שכבר כמה שנים שעובדים על פתרון טוב לאלו שחייבים להשתמש באינטרנט ע"י מערכת "גדר" שיגדור את הפרצה בעזהשי"ת, והדגיש את החיוב על כל אחד להתקין את המסנן על המחשבים בעבודה לכל העובדים היהודים. גם בנושא 'הכלים המשחיתים הקטנים' הזהיר האדמו"ר שגם סוחרים אסור להם להשתמש בזה, רק אלו שבאמת חייבים את זה ויראת מאלוקיך.

הסכיתו לדברות הקודש

בסוף הדרשה עבר האדמו"ר לדבר על המצב הפוליטי בא"י עם הבחירות האדמו"ר דיבר על זה שהחרדים מתכננים כבר להכנס לממשלה החדשה כאשר הם עוד לא יודעים את תוצאות הבחירות, וזאת אומרת שותפות מלאה בכל מה שיגזרו בממשלה אם זה הפשרות בלימודי ליבה או גזירת גיוס עם פשרות, אין שום נפק"מ בין בחור או אברך חסידי או ליטאי או ספרדי בין אם הוא לומד או לא לומד אסור ללכת לכור ההיתוך של הצבא ואסור להתפשר בזה וכל נפש יהודי שוה בזה ללא הבדל גזע, הליכה לצבא אין פירשה ביטול תורה אלא גזירת שמד.

כמו כן אם ח"ו החרדים ישתתפו בממשלה עם המתנחלים עוברי כריתות ומתגרים ברוצחים שע"י פעולתם הרוצחים וחיות טרף שופכים דם ישראל כמים הם יהיו שותפים מלאים לשפיכת דמים וכל הבוחרים בנציגים חרדים שישתפו פעולה עם המתנחלים ויעזרו להם להמשיך להתגרות באומות ששופכים דם יהודים רח"ל יש להם שייכות לשפיכת הדמים, וזה חוץ מהאיסורים שמבוארים כבר בספה"ק ויואל משה בו הוא מבאר את כל האיסורים התלוים בבחירות הטמאות.

אחרי הדברות קודש בירכו ברכת המזון והאדמו"ר אמר שבע ברכות לכבוד 15 חתנים תלמידי הישב"ג שנכחו בסעודה. שעות ארוכות נמשכו הריקודים לקול צלילי התזמורת המורחבת ולכבוד הנס וההודיה להשי"ת.

האדמור מסאטמאר בטיש יום ההצלה כא כסלו תשעה (5)

האדמור מסאטמאר בטיש יום ההצלה כא כסלו תשעה (3)

האדמור מסאטמאר בטיש יום ההצלה כא כסלו תשעה (1)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture