האדמו"ר מבעלזא: "אנו חיים בגלות – גלות בין הגויים וגלות בין היהודים"

בדברי פרידה שנשא בממלכה הבריטית לפני שובו לארץ הקודש, אמר כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א כי "אנו מובדלים ומופרדים מהחילוניים ומהדתיים הלאומיים לחלוטין ואיננו זזים מן התורה כמלוא נימה" • דברי הקודש במלואם, ותיעוד גלריה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשא הקודש המיוחד שנשא כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א, עם תום הביקור המרומם ולקראת שובו לארה"ק, הודה תחילה לציבור אנ"ש תושבי לונדון, על קבלת פנים החמה בפרט ועל קבלת פני האורחים ההיימישע אידן שהגיעו מכל קצוות תבל בכלל, שהיה על צד היותר טוב בכל התחומים, ובירכם שילכו מחיל אל חיל בכל העניינים, חיי אריכי, בני ברוכי, ללא צער ועגמת נפש, אלא מתוך רוב שמחה ורוב נחת.

'אשריכם מה טוב חלקיכם תושבי לונדון', שאינכם צריכים להתבייש עם יהדות שלכם, וביכולתכם ללכת ברחובות העיר עם הפאות והזקן, עם שטריימל ובעקיטשע בגלוי באין פוצה פה ומצפצף. 'מה נעים גורליכם יהודי לונדון', שהינכם מקבלים בסבר פנים יפות באופן קבוע את העסקנים והשליחים המתרימים לטובת המוסדות הקדושים בארץ ישראל, ומכל ערי העולם מאנטווערפן ומארה"ב וכן את שאר אנשים בעלי חובות או שמחתנים צאצאיהם. 'ומה יפה ירושתכם' יש לכם ביהמ"ד, מקווה וכשרות, תלמוד תורה וביה"ס לבנות כראוי וכיאות, בתי המדרשות והשטיבלעך מלאים בשיעורי תורה, עם אנשים שיושבים ולומדים וקובעים עתים לתורה כפי מה שצריך להיות, ביחד עם גמילות חסד לאין שיעור ועוזרים לבני ישראל.

בהמשך הרחיב מרן אדמו"ר שליט"א בדברי קדשו ואמר: עיקר מטרת בניית בית חדש הוא לעשות נחת רוח ליוצרו, על אחת כמה וכמה כשבונים ביהמ"ד, ת"ת ומקווה וכדו' ללא שום ספק שהכוונה הוא לא שיתפארו ויאמרו שבעלזא בנו ביהמ"ד יפה ומפואר ותלמוד תורה מפואר, אלא כל המטרה הוא לעשות נחת רוח ליוצרו, בנינו ביהמ"ד יפה ומפואר בגלל שזהו רצון השי"ת, כמו ששלמה המלך בנה את ביהמ"ק לשם שמים, ועל זה אנו אומרים במזמור שיר חנוכת הבית לדוד, 'ולא שמחת אויבי לי.. שועתי אליך ותרפאני'.

"ביקרתי בכל הבעלזער שטיבלעך בלונדון, בת"ת וישיבה לצעירים, ב"ה שהם בתכלית ההידור והיופי, ממש תענוג ונחת להיכנס ללמוד שם ולהתפלל, כן אנו מקווים שגם בחזירתנו לאר"י ימשיכו בזה, בתי המדרשות יהיו מלאים בבעלי בתים, חסידים ואנשי מעשה, שיישבו ויקבעו עתים לתורה ולתפלה ולא רק בשבתות אלא גם בימות החול".

בהמשך דיבר כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בנושאים אקטואליים: "כאורח מארץ ישראל, ברצוני לומר לכם על המצב בארץ ישראל: חיים אנו בגלות, ולא רק בגלות בין גויים אלא גם בגלות בין יהודים, כ"ק אא"ז מרן מהר"ש זי"ע אמר שגלות בין יהודים יותר קשה מגלות בין גויים. ברם יש לדעת בבירור שכל אותם עסקנים נאמנים אינם פועלים על דעת עצמם כלל, כי אם מתייעצים ועושים הכל לפי הוראות גדולי התורה ועפ"י התורה ודי בזה. ב"ה איננו זזים כמלוא נימה מאידישקייט. ישנם ב"ה אלפי כוללים, מאות ישיבות לאין שיעור, וכן תתי"ם ובתי חינוך לבנות על טהרת הקודש, שמוציאים ב"ה תלמידים ותלמידות לשם ולתפארת ולתהילה, אנו מובדלים ומופרדים מהחילונים ומהדתיים הלאומיים לגמרי ולחלוטין, לא באנו לכאן לתרץ עצמנו, אלא הנני מספר לכם את התמונה אמיתית והמשקפת, שכל אחד שמגיע לארץ ישראל רואה זאת במוחש ויכול להעיד על כך.

לאחר מכן עורר כ"ק מרן שליט"א על כמה נקודות חשובות, כאשר בתחילה הזכיר את דברי הרה"ק רבי מרדכי מטשערנאביל זי"ע שיומא דהילוליה חל השבוע, המובא בספר 'ליקוטי תורה' עה"פ בפרשת השבוע 'ואולך אתכם קוממיות', שישנם שתי קומות, קומת הקדושה וקומת הטומאה, כשזה קם זה נופל, עלינו להרבות על הרמת קומת הקדושה כמה שיותר, ואז ממילא תיפול קומת הסט"א. האדמו"ר שליט"א עורר את הציבור על ענייני צניעות בין אצל הגברים ובין אצל הנשים, ושלא לרדוף אחרי המאדעס היוצאים חדשים לבקרים. יש להתחזק בעניינים אלו, וצריך שייכנס ללב ולמוח של כולם, שזה שייך לכל אחד ואחת בלי שום יוצא מן הכלל.

וכפי שחונכנו כל השנים כחסידי בעלזא שצריכים להיות מצויינים בהכל בתורה, עבודה וחסידות, וכן אנו מחנכים את צאצאינו בין בעשה טוב ובין בסור מרע, וכמובא באוה"ח הק' בפר' בחוקותי, שמביא בדברי הקדמה מהרמב"ם איך שצריכים להתנהג בכל דרכיך דעהו שיהיו כל מעשיו לשם שמים.

דוד המלך אומר בתהילים 'חבר אני לכל אשר יראוך ולשומרי פיקודיך', ב"ה בלונדון ישנם הרבה שטיבלעך, ולאחרונה התחילו העסקנים פה בקהל מחזיקי הדת בלונדון, להחדיר את חיי הקהילה בדרך הישנה, לגדור גדר ולעמוד בפרץ, לתקן תקנות מתקופה לתקופה, אך כמובן שהכל צריך להיות באחדות, וצריך לדעת שללא גדרים וסייגים אי אפשר לעמוד בהכל, וזה מחזיק את החסידות ושנוכל לעמוד נגד כל הנסיונות. תקוותי שבכל מקומות שמתגוררים שם אנ"ש יעשו כפי שעשיתם כאן.

מרן אדמו"ר שליט"א עורר עוד אודות פגעי הטכנולוגיה: 'לא להכניס לבתים כלים טמאים ואסורים, לשמור על הילדים שלא ייכנסו לבתים שישנם כלים כאלו, בגלל שזה יכול להזיק מאוד, צריכים לחזק את התקנות שתיקנו לאחרונה בענייני האינטרנט והסמארטפונים, הן שכל אחד ואחד יהיה לו אינטרנט כשר ומסונן המאושר ע"י הקהילה, והן בכללות להתרחק כמה שיותר מכל הכלים היוצאים חדשים לבקרים ואינם מתאימים לבית יהודי".

כן עורר האדמו"ר שליט"א אודות תפילה בציבור שצריך להיות בהתלהבות, וללמוד ללא הפסקה, בין אלו הקובעים עתים לתורה ובין אברכי הכוללים. ברוך השם בשנים האחרונות ישנו חיזוק גדול אודות השיחה באמצע התפילה, בכל קצוות תבל מתחזקים שלא ישוחחו באמצע התפלה אפילו במקומות שמותר לדבר, וגם בקריאת התורה ובין גברא לגברא. גם פה בלונדון ב"ה נהיה יותר טוב ויותר טוב, אבל בכל זאת צריכים לחיזוק גדול בין בביהמ"ד, ובין בפרוזדורים ובין בחדר שני, שלא ישוחחו באמצע התפלה, ולא לעמוד בקבוצות ולדבר לאחר שבעל התפלה החל את התפלה, זה דבר נחוץ למאוד, ואל תשכחו איזה השפעה רעה יש לילדים מזה. ובוודאי בוודאי שחינכו עכשיו ביהמ"ד חדש, שהכניסו בו הרבה כוחות ודמים תרתי משמע. צריכים להתפלל ביישוב הדעת ובכוונה, כמובא בגמ' 'כשאתם עומדים להתפלל דעו לפני מי אתם עומדים להתפלל'. בכל השטיבלעך יראה הציבור לבוא ולהתפלל בזמן ולא לאחר מאדון עולם עד אדון עולם, ושכל אחד יתפלל במקום קבוע גם בימות החול וגם בשבתות, ופה בלונדון שיתפללו במקום קבוע ובביהמ"ד קבוע פעם פה ופעם שם.

האברכים פה בלונדון היו הראשונים שייסדו קבוצות בכל שטיבל, שזה דבר נחוץ למאוד שכל אברך יהיה שייך ומחובר לקבוצה, וכל קבוצה תשפיע האחת על השניה, ובכל קבוצה יקחו משפיע רוחני שישפיע על חברי הקבוצה, ותועלת גדולה הוא במיוחד לאברכים צעירים שנישאו זה עתה, כמו גם לכל האברכים מכל הסוגים. שיטת בעלזא הוא לקרב תמיד את הזולת, ולכתחילה צריכים להשתדל להשתמש רק בימין מקרבת, וכמובן בכל זמן שעוד נותן שיקרבו אותו.

כן ביקש האדמו"ר שליט"א שכל אחד יעזור לעסקנים, למנהלים, לעסקנים במוסדות, ושכל אחד ירגיש מחוייבות בעול המוסדות, ושכל אחד יעזור במה שיכול גם במילה טובה, ואפילו לאלו שמקבלים משכורת אבל עושים עבודת קודש, 'איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק'.

וסיימו בריקוד נלהב בניגון 'אשרי העם שככה לו אשרי העם שהשם אלוקיו'.
דברי פרידה 11

דברי פרידה 13

דברי פרידה 15

דברי פרידה 16

דברי פרידה 3

דברי פרידה 5

דברי פרידה 6

דברי פרידה 7

דברי פרידה 8

דברי פרידה 9

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזזק!!!

האדמו"ר השאיר כאן בלונדון רושם חזק מאוד,

כתושב לונדוני חוויתי השבוע מחזות נהדרים ומדהימים, הבעלזער רבי שליטא השאיר רושם עז על כל אחד כאן בעיר, השבת המדהימה ביופיה, הטישים, מי כבר מדבר על הבגלייטן במוצאי שבת היו שם אלפי איש נשים וטף כולם חזו במראות ההוד
אשריכם בעלזא ! אשריכם בעלזא לונדון שזכיתם לארח את רבכם הנעלה!!!

שמעתי את הדרשה הנפלאה, אבל לא הבנתי מיהם אלו שביקשו לדבר מארץ ישראל

דוגמא של מנהיג ישראל אמיתי

לא זכור לי מעמדים כאלה בלונדון מאז שאני זוכר את עצמי. גם בלי להיות חסיד בעלז פשוט קיבלתי גאווה להיות יהודי ולהיות חסיד.

יתמו חטאים ולא חוטאים

איפה אפשר לשמוע את כל הדרשה

לאוהד: הכוונה היתה 'כנראה' לקנאים (כביכול) שהשמיצו את האדמו"ר במהלך ביקורו
לשמעלקה: ניתן לשמוע את הדרשה בקול בעלזא 02-3743000 שלוחה 2> 1 >8>8

בתוד חסיד בעלזא- תושב לאנדאן לשעבר- התלבטתי אם להצטרף למסע המלכות, בס"ד נסעתי, והנני מתגעגע לימים הנעלים האלו שחוויתי ביחד עם אלפי תושבי העיר ואלפי אנ"ש שבאו מכל רחבי תבל ורובם מאירופה, חטיבה אחת של קדושה והתעלות תפלת שחרית בבית המדרש המרכזי כל יום עריכת השלחנות וכו' מי יתן שהרושם החזק שנשאר מהמסע הקודש ישאר לנצח וילוו אותנו

התפללתי אתמול ערבית באיצקווביץ בבני ברק ושמתי לב ואוזן לשני אברכים שאינם מחסידי בעלז מתפללים ערבית וספירת העומר בנוסח ערב ומתוק שאינו מוכר לי והיום שמעתי בקול בעלז שזה הנוסח של הבעלזער רוב כנראה שמעו לאחרונה הרבה קול בעלז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture