וולעדניק: היערכות שיא ב'אהלי צדיקים' לקראת ההילולא הערב • סקירה

יום ההילולא של הרה"ק רבי ישראל דוב מוולעדניק זי"ע והבטחתו הפלאית והמפורסמת לישועה מובטחת שאף מי "שרק יגע בידית הדלת", גורמת לעליה המונית ביום ההילולא הקדוש החל הערב כ"א בטבת • על ההכנות מנצחים פעילי האגודה הוותיקה 'אהלי צדיקים' בראשות הרב ישראל מאיר גבאי הי"ו שגם מקים במקום בניין ענק להכנסת אורחים ולהנצחת שמו של הצדיק.​

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
המונים יעלו החל מהערב לעיירה וולעדניק שבצפון אוקראינה לרגל יום ההילולא של הרה"ק רבי ישראל דוב מוולעדניק זי"ע אשר ידוע כמקום מסוגל לישועת הכלל והפרט. הבטחתו הפלאית והמפורסמת של הצדיק הקדוש מוולעדניק זי"ע, לישועה מובטחת לכל העולים על הציון הקדוש ואף מי "שרק יגע בידית הדלת", גורמת לעליה המונית ביום ההילולא הקדוש החל הערב כ"א בטבת. עיירת וולעדניק באוקראינה רוחשת בימים האחרונים פעילות רבה והיערכות מתוגברת לקראת ההילולא.
על ההכנות מנצחים פעילי האגודה הוותיקה 'אהלי צדיקים' בראשות הרב ישראל מאיר גבאי, שגם מקים במקום בניין ענק להכנסת אורחים ולהנצחת שמו של הצדיק.​
זהו כבר עניין של שנים, מאז התחדש מסע הישועות לציון הצדיק מוולעדניק, ובפרט ביום ההילולא אז נוהרים לעיירה אלפים רבים מכל ריכוזי הציבור החרדי בעולם אשר פועלים ישועות מופלגות, עליה שרק הולכת ומתגברת משנה לשנה.
אגודת 'אהלי צדיקים' המטפלת, מאתרת ומשמרת אלפי קברי צדיקים ויהודים בכל העולם, הקימה גם כאן את האוהל החדש על ציונו של הצדיק ומעמידה לרשות המתפללים את מיטב שירותי הנוחות לכל אורך השנה, והכינה את השטח לקראת יום ההילולא ומקדמת את פני אלפי העולים בכיבוד ובכל הנוחיות על הצד הטוב ביותר.
בשנים האחרונות פתחו ב'אהלי צדיקים' את מרכז וולעדניק, ששוקד בעז"ה על הקמת בנין ענק עם עשרות חדרי הכנסת אורחים ובית כנסת ומקוה מפוארים ושאר שירותים יהודיים לאלפי העולים לציון הקדוש במהלך כל השנה ובפרט ביום ההילולא.
בתוך כך, נמשכים ההכנות בציון והעיירה לקליטת אלפי העולים, כאשר צוות העובדים יצא בימים האחרונים לוולעדניק להכשיר את השטח, שזה כלל בין השאר את המובן הפשוט – יישור השטח ושיפוץ דרכי ההגעה לציון הקדוש.
כך גם הוקם השנה אהל ענק שיחומם בימי ההילולא בחום אופטימלי, כדי להקל את התפילה והשהות בקור העז והמקפיא. כמו כן הובאו ביתני שירותים מחוממים לשירות הציבור, והוקמה סמוך לציון פינת כיבוד קל ושתיה חמה לרווחת המתפללים, וכן הסתיים מערך הבישולים בבית התבשיל הענק לקראת הסעודות הגדולות שהוכנו לאלפי העולים, בבשר ודגים וכל מטעמים.
המקום סודר כראוי לכבוד הצדיק ולרווחת העולים, ותוגברו שירותי שמירה, נתלו שלטי הכוונה. כמו כן הותקנה תאורה בכל האזור, כאשר במרכז וילעדניק התגברו על העובדה שאין חשמל במקום וייבאו גנרטור חדיש שישמש את תאורת המקום ומערכות החימום וכל השאר לרווחת אלפי המתפללים.
כמו כן, לאחרונה מקיים אהלי צדיקים שת"פ מלא עם ארגון "איחוד הצלה", אשר אף ערך במקום טקס חנוכת ציוד חירום רפואי וכן התקין במקום ארון מיוחד עם כל הציוד המתקדם באופן קבע לטובת הבאים לציון הק'. יצויין כי משלחת רפואית של הארגון אף יצאה במיוחד מישראל כדי לאבטח רפואית את אלפי המתפללים ותפקד על כל מערך האבטחה הרפואית סביב השעון בכל יום ההילולא.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה נדיר לראות כזה אהל, טוב שרואים את האהל מכל זוית אפשרית, והלחמניות? איך אפשר בלי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture