זילברמן. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: "מדינות עוינות הושפעו קשות מהקורונה ויש רידוד בפעילות"

צה"ל קיבל ביממה האחרונה שורת החלטות בעקבות התפשטות הנגיף קורונה בישראל. בין ההחלטות: בבסיסים סגורים ובתעסוקות המבצעיות הוכרז על עוצר יציאות לחודש. כעת נמצאים כ-3,700 אנשי צבא בבידוד, בהם שורה של קצינים בכירים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן עדכן הבוקר על היעכרות צה"ל לנגיף הקורונה לאחר שאתמול הסתיים דיון מטכ״לי ארוך של הרמטכ״ל עם כל הגורמים הרלוונטים המובילים בנושא. בכירי צה״ל קיימו סדרה של פגישות עם מומחים בעולם הרפואה לפני הפורום. "דרך הפעולה להתמודדות עם נגיף הקורונה בצה״ל היא צמצום מגע צבאי עם סביבה אזרחית וצמצום מגע של משרתים עם עצמם. כך ניתן לנטר ולבודד את מי שנמצא חולה", אמר זילברמן.

בהערכות מצב הוחלט כי כלל הגופים מבצעים הערכות מצב בהיבטים שונים על כל הנושאים. סגן הרמטכ״ל מונה לתכלל את הנושא והוא מקיים הערכת מצב פעם ביום. "מוציאים ביקורות פנימיות כדי לוודא שכל ההנחיות בצהל מתקיימות כהלכה, על מנת להבטיח שהכשירות המבצעית לא תיפגע, תוך שמירה על בריאות החיילים", אמר דובר צה"ל.

הנחיות חדשות שנכנסו כחלק מהיערכות צה״ל לנגיף הקורונה: הקפדה על מרחק 2 מטרים, איסור על לחיצות ידיים, עוצר יציאות לבסיסים סגורים ושינוי בחדרי האוכל. בבסיסים סגורים יש עוצר יציאות של חודש. בוחנים את הנושא מחדש בתחילת שבוע הבא אך כרגע זו ההחלטה. מי שכרגע פחות הכרחי לתפקוד צה״ל הליבתי נשאר בבית. כלי השייט נכללים בבסיסים הסגורים.

בבסיסים פתוחים נלקחו מספר החלטות: רידוד סד״כ, עבודה במשמרות ללא חפיפה פיזית ביניהן, הגדלת מספר הלינות כדי לאפשר מינימום מגע עם סביבה אזרחית. במתקנים חיוניים מחמירים את הכניסה אליהם. רק בבסיסים אלו יבוצעו במתקנים אלו תשאול מורחב ובדיקות חום. מתקנים חיוניים לדוגמה: חמ״ל מטכ״ל, חמ״ל קרייה, לשכות בכירים וחמ״לים פיקודיים.

דיונים בצה״ל ייערכו עם עד 10 אנשים. נעשתה החרגה לבסיסי הכשרה, שבהם מותר סד״כ מחלקתי (כ-30 איש). בשטח פתוח, עד 100 חיילים. בבסיסי ההכשרות מרחיבים למידה מקוונת מרחוק כדי להימנע מהתקהלויות גדולות. בחדרי האוכל, במיוחד הגדולים, ננקטת סדרת פעולות: הראשונה שבהן היא הגבלת כמות האנשים ל-100 והוספת מחיצות. בנוסף, מגבירים את השימוש בכלים חד פעמיים וחמגשיות.

תא"ל זילברמן עדכן עוד כי "יש 5 חולי קורונה בצה״ל, האחרון אובחן אתמול- איש קבע בן 22". עוד הוסיף כי, "נכון לעכשיו יש כ-3700 חיילים בבידוד, מתוכם בכירים בודדים. לבכירים ניתנה אפשרות חיבור להתחבר לרשת צה״לית שמאפשרת לעבוד מהבית. יש כ- 115 חיילים בודדים בבידוד. רובם נמצאים במתקן האגודה למען החייל באולגה, שם דואגים להם באופן מיוחד בנושא זה".

דובר צה"ל חשף עוד בשיחה שקיים עם כתבים צבאיים כי יש ירידה בפעולות הטרור בעקבות הנגיף: "המגיפה מקרינה גם על סוגיית המדינות השכנות. יש מדינות עוינות שהושפעו קשות מהקורונה ולכן יש רידוד בכלל המזרח התיכון בפעילות". כידוע, איראן היא אחת המדינות שניזוקה משמעותית מהנגיף. עם זאת הבהיר זילברמן כי הפעילות הצבאית באזור יהודה ושומרן נמשכת כסדרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה' ילחם לכם ואתם תחרישון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture