Olivier Fitoussi/Flash90

בכירים בליכוד: ח"כים בחוסן לישראל מגבים את החלטת אדלשטיין

יו"ר הכנסת מתכוון להשתמש בתקנון הכנסת ולמנוע בחירת יו"ר הכנסת חדש כל עוד מתקיים מו"מ לממשלת אחדות. בכירים בליכוד: ח"כים מכחול לבן הודו שיו"ר כנסת מטעם יש עתיד יהווה מכשול לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתכוון לקחת רחוק את העיכוב בהצבעה על מינוי מחליפו הקבוע ולמעשה להשתמש בטווח שתקנון הכנסת מעניק לו – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי התקנון, בחירת יו"ר הכנסת נדרשת להיעשות בטווח שבין השבעת הכנסת להשבעת הממשלה. מבחינת אדלשטיין, כל עוד מתקיים מו"מ לממשלת אחדות, בכוונתו למנוע הצבעה על תפקיד היו"ר.

בדיווח של זאב קם צוטטו בכירים בליכוד שטענו כי בימים האחרונים הם קיבלו פניות של ח"כים מכחול לבן, מהפלג של חוסן לישראל, שגיבו את החלטת אדלשטיין למנוע בחירת יו"ר כנסת מטעם יש עתיד (את מאיר כהן). לטענת אותם בכירים בליכוד, אותם ח"כים מכחול לבן הודו שיו"ר כנסת מטעם יש עתיד יהווה מכשול לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן. בכחול לבן הכחישו את הדברים ואמרו שהמהלך של אדלשטיין ייבלם במהרה.

ב'ישראל היום' צוטט הבוקר אדלשטיין אומר כי "החוק איננו מחייב אותי להביא את הבקשה לבחירת יו"ר כנסת כבר בישיבת הפתיחה של הכנסת. אין לי כוונה לעכב את הדיון בנושא במשך שבועות, ואינני נדבק לכיסא שאני מכהן בו כבר שבע שנים. מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שהעם רוצה".

ב'ידיעות אחרונות' צוטטו דברים שאמר אדלשטיין בשיחות סגורות למקורביו: "אני רק יושב ראש זמני. ברגע שתורכב ממשלה, אתן לכנסת לבחור יו"ר קבוע. אני נבחרתי כיו"ר כשהייתה הסכמה רחבה מאוד והייתה ידיעה לגבי זהות הממשלה". אדלשטיין טען כי נקט בצעד כדי למנוע כאוס בלתי אפשרי בו יו"ר הכנסת עלול להיות לעומתי לממשלה, מה שיביא במהירות לבחירות נוספות.

כזכור, בסוף השבוע האחרון פנתה כחול לבן לאדלשטיין בבקשה לקדם את ההצבעה על יו"ר כנסת חדש כבר ביום שני הקרוב. במכתב ששיגר יו"ר הסיעה ח"כ אבי ניסנקורן לאדלשטיין, ביקש בשמה לקדם את החלפתו וכתב כי "תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירות יו"ר לכנסת ה-23". זאת, ברקע היוזמה להדיחו שבה תומך גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. המועמד המוביל הוא ח"כ מאיר כהן.

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הודיע כי הוא מסרב לדון בבקשת כחול לבן וישראל ביתנו לבחור מחר יו"ר כנסת חדש: "צו השעה עבור מדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה. הצורך בממשלה כזו איננו רק בגלל משבר הקורונה. הוא נולד עוד הרבה לפני התפרצות הנגיף. פעלתי להקמת ממשלה כזו לאחר מערכת הבחירות הראשונה וגם השניה. ישבתי עם נציגי המפלגות בלשכתי והיינו על סף סיכום. לצערי הפוליטיקה הקטנה ניצחה פעם אחר פעם את השיקולים הלאומיים", אמר אדלשטיין.

עוד הוסיף כי, "היום חשיבותה של ממשלת הסכמה רחבה אינה מוטלת כבר בספק. לדעתי זו שותפות כל שכבות הציבור כמעט, ואני שומע זאת מאין ספור אזרחים מודאגים שמשוחחים עמי בנושא. מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שאותה העם רוצה. הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה להודעת אדלשטיין: "אם אחרי שבאישון לילה אוחנה ביטל את המשפט של ביבי היה צריך עוד הוכחה שהליכוד השתגע, הגיעה הודעתו של יולי אדלשטיין שמונע באמצעים לא חוקיים את החלפתו. הודעתו המבישה של אדלשטיין לא תעמוד במבחן משפטי, לא במבחן הציבור וגם לא במבחן ההגינות. זהו ניצול מחפיר של מעמדו. יולי לא יוכל יותר לעולם לטעון שהוא ״ממלכתי״. היום הוא גמר להיות כזה. כל דקה שהכנסת לא מפקחת על הממשלה מהווה מחדל עצום לטיפול במשבר הקורונה ופגיעה אנושה בדמוקרטיה".

בעקבות ההתנגדות של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לדון מחר במליאת הכנסת בהצעה לבחירות יו"ר כנסת חדש במקומו, למרות הדרישה של כחול לבן, העבודה-מרצ, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו, המונים יחד 61 חברי כנסת, פנו בכחול לבן ליועץ המשפטי של הכנסת איל ינון בדרישה שינחה האם אדלשטיין רשאי למנוע הצבעה שכזאת.

"בפני יו"ר הכנסת הונחה בקשה שנתמכת על ידי סיעות המייצגות 61 חברי כנסת לקיום דיון לצורך בחירת יו"ר כנסת ביום ההשבעה, לאחר השבעת הכנסת ה-23. למרות שהבקשה נתמכת בידי סיעות המייצגות את רוב חברי הכנסת, הודיע יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין כי אין בכוונתו להעלות את הנושא לסדר היום, מחר 2020.3.16 ,ולהיעתר לבקשת רוב חברי הכנסת המיועדים".

עוד כתבו עורכי הדין ערן מרינברג שמעון בראון המייצגים את כחול לבן: "יצויין כי בכנסת ה-21 נבחר יו"ר הכנסת, ביום השבעת הכנסת, וזאת בהתאם לפנייתו ובקשתו של יו"ר הכנסת המכהן ח"כ אדלשטיין ואין מקום לגזרה שונה. לאור האמור אודה על הנחייתך המשפטית בעניין וזאת בדחיפות הנדרשת לאור לוחות הזמנים בהם עסקינן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture