צילום: פלאש 90

הממשלה החליטה: התחבורה הציבורית לא תבוטל – תצומצם ב-25%

הממשלה קיבלה את עמדתו של השר סמוטריץ שלא לסגור את התחבורה הציבורית לעת הזו אלא רק לצמצם אותה: "כל עוד יש חלקים במשק שממשיכים לעבוד, בין אם מדובר במגזר כלכלי ובין אם בשירותים חברתיים, נדרש לספק שירותי תחבורה ציבורית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחרי שעות רבות של דיון מעמיק ויסודי שבו נשמעו כל הדעות ונשקלו כל השיקולים הוחלט אתמול בממשלה לקבל את עמדתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ שלא לסגור את התחבורה הציבורית לעת הזו אלא רק לצמצם אותה כדי למזער ככל הניתן את סכנת ההידבקות תוך שמירה על השירות למי שחייב להשתמש בו.

סמוטריץ' אמר כי "אני שמח שהשכל הישר ניצח. כל עוד יש חלקים במשק שממשיכים לעבוד, בין אם מדובר במגזר כלכלי ובין אם בשירותים חברתיים, נדרש לספק שירותי תחבורה ציבורית. לא ניתן לקבוע כי אנשים ימשיכו לעבוד אך לא לאפשר להם להגיע למקום העבודה. התחבורה הציבורית תצומצם למינימום ההכרחי ואני קורא לציבור שלא להשתמש בה אלא אם אין שום ברירה אחרת, ורק למטרות שלשמן קיים היתר יציאה מהבית בהתאם לתקנות החדשות".

עוד הוסיף שר התחבוסמוטריץ': "במידה ויוחלט בהמשך על סגירת המשק ניתן יהיה לסגור את התחבורה הציבורית רק לאחר שיוסדרו חלופות הן לעובדים חיוניים, הן לשירותים חברתיים בסיסיים, והן לצורך של האוכלוסיות החלשות להצטיידות במצרכי מזון ומוצרי יסוד".

בתום דיון לילי סוער וממושך בן 6 שעות, הממשלה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בישיבה טלפונית את שורת הגבלות חדשות למניעת התפשטות נגיף קורונה. התקנות החדשות והמחמירות ייכנסו לתוקף כבר הערב ויימשכו רשמית למשך שבעה ימים, אז ייתכן ויארכו אולי אף יחומרו. התקנות המלאות טרם פורסמו, ועל פי הדיווחים עברו מספר שינויים במהלך הישיבה לעומת הטיוטה שהופצה לפני ישיבת הממשלה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ צייץ בטוויטר בתום הדיון: "אז אחרי שכל היום התקיימו דיונים מקצועיים בין משרדי הממשלה בדרגי המקצוע לגבי המדיניות העדכנית למניעת התפשטות הקורונה, סיימנו עכשיו שש שעות מרתוניות של ישיבת ממשלה טלפונית כדי לדייק, לשפר, ולאשר אותה. מחר בטח תתעוררו לקול תרועת שופרות השמאל בתקשורת שיספרו בדרמטיות על "ויכוחים" ו"חילוקי דעות", ו"החלטות באישון ליל". אז חשוב לי שתדעו שהיה דיון מעמיק, יסודי, וענייני מאוד, שבו נשמעו כל הדעות ונשקלו כל השיקולים כדי להגיע להחלטות הטובות ביותר בשבילכם אזרחי ישראל. לילה טוב ורק בריאות".

ככל הנראה ההנחיות ייכנסו לתוקף היום ב-17:00, והאכיפה תחל ב-20:00. העונש למי שיפר אותן – 500 שקל או מאסר על תנאי. לפי ההודעה בתום ישיבת הממשלה, אלו ההנחיות החדשות: יציאה לזמן קצר תתאפשר עד מרחק של 100 מטר; שירותי התחבורה הציבורית יצומצמו באופן משמעותי ורק לצרכים שאליהם הותרה היציאה מהבית, וכל מעסיק שירצה (לא רק חיוניים) יוכל להסדיר לעצמו היסעים; יורשו לפעול שירותי משלוחים למזון ולשירותים חיוניים לתחזוקת הבית.

עיקרי ההנחיות: יציאה מהבית לזמן קצר תתאפשר עד מרחק של 100 מטר, צמצום משמעותי של התחבורה הציבורית לרמה של 25%, איסור TA במסעדות, המשלוחים יימשכו כרגיל, איסור על קיום תפילות בבתי כנסת ובכל מבנה סגור, סגירת מקוואות, יתאפשרו שירותי תיקונים חיוניים בבית. הממשלה צפויה לפרסם בשעות הקרובות את כלל ההנחיות לציבור באופן מסודר.

 

הקורונה בישראל: מניין הקורבנות עלה ל-5; מניין החולים עלה ל-2,030

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוץ מתורה ותפילה שמגנא ומצלא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture