צילומים: פלאש 90, פייסבוק

גרוטו במתקפה על רוטשטיין: "פעילות הגובלת בבגידה במולדת"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות תוקף בחריפות את מנכ"ל הדסה על שהורה לערוך בדיקות קורונה לאנשי בית החולים: "למה עושים בדיקות לאנשים לא רלוונטיים? הרי זה בא על חשבון חולים. רוטשטיין נלחם נגד המדינה על אותם משאבים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

‏בהמשך לעימות המתוקשר בין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, ובין מנכ"ל ביה"ח הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, פרופ' גרוטו מתח ביקורת חריפה על בדיקות הקורונה שביה"ח הדסה מבצע עבור מפעלים שבהם עובדים צעירים ובריאים וכינה אותה "בגדיה" – כך דווח ב'חדשות 12'. יצוין שהבדיקות האלה שמבוצעות בהדסה לא נעשות לאנשים חולים, אלא לעובדים בריאים ללא קריטריון שמצדיק זאת.

במהלך דיון שעסק בנושא, אמר פרופ' איתמר גרוטו: "במצב של משאב שנמצא בחסר, אז למה עושים בדיקות לאנשים לא רלוונטיים? הרי זה בא על חשבון חולים. אם להדסה יש קיבולת לעוד בדיקות אז תנו אותה לחולים לפי רמת סיכון ולא לפי גודל הכיס. לא ייתכן שעובדים בריאים יקבלו קדימות על פני קשישים וחולים. לא ברור לי איך פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, בכלל משיג את הבדיקות האלה. אנחנו מנהלים את כל הרכש באופן מרכזי, ורוטשטיין נלחם נגד המדינה על אותם משאבים. לדעתי מדובר בפעילות הגובלת בבגידה במולדת, אין לי דרך אחרת לתאר את זה".

בראיון ל'חדשות 13' התנסח גרוטו באופן דומה וטען כי את הבדיקות לאבחון הנגיף יש לנהל כ"משאב לאומי". לדבריו, "גם רוטשטיין בעצמו מודע לכך שאנו נמצאים במלחמה". הוא נשאל בראיון אם תיאר את התנהלותו של רוטשטיין כבגידה, והשיב: "אני חושב שזה גובל בזה".

כשנשאל מדוע הוא משתמש במילה כה חריפה, אמר גרוטו: "תאר לך שמח"ט במלחמה היה מקבל הוראה לכבוש יעד מסוים והיה הולך וכובש יעד אחר ויורה עליו. ככה זה בצבא, אם זה היה קורה בצבא זה לא היה יכול לקרות. אבל במערכת שאנחנו מנהלים זה כן קורה וזה ממש חריג בעיניי".

מביה"ח הדסה נמסר בתגובה לדברים: "פרופ׳ גרוטו תוקף את הדסה ואת מנהלה בשל החלטות נכונות ומוצדקות שקיבלו ושימשו לאורך כל המלחמה בקורונה כחלוץ לפני המחנה תוך שהם מראים את הדרך הנכונה למשה״ב שאף שינה החלטותיו לפי המתווה שהתווה פרופ׳ רוטשטיין". לטענתם, "כל טענות הסרק של פרופ גרוטו דינם להתברר בפורומים המתאימים בחמש אחר המלחמה".

עוד הוסיפו כי, "בעת הזאת כשצוותינו במלחמה של ממש להצלת חיים ועם ישראל בסגר וספון בביתו, כאשר למעלה ממליון אזרחים איבדו את מקום עבודתם והם מיואשים בביתם, לא הדסה ולא פרופ׳ רוטשטיין יצאו למלחמה או בניגוח נגד יועצי הנהגת המדינה, אלא ימשיכו בלהתוות את הדרך הנכונה לשמור על האוכלוסיה לשמור על קשישי המדינה בביצוע סיקורים וניקוי הצוות המטפל בהם, וימשיכו להוכיח כיצד צריכה המדינה לצאת מהמשבר תוך הפעלת המשק עפ נתונים שנאספו ולא עס ניחושים, ולשמור שהמדינה לא תתרסק כלכלית. הדסה הוכיחה עצמה גם בעת הזאת כגוף רציני, אחראי הפועל עפ שכל ישר".

בתוך כך, במרכז הרפואי הדסה עדכנו כי אחות שתגברה 2 משמרות בתינוקיה בהר הצופים נמצאה חיובית בסקירה השניה לקורונה, האחות נבדקה בראשונה ב-30/3 והיתה שלילית. בבדיקה שניה ב-6/4 נמצאה חיובית. חקירה אפידמיולוגית לא העלתה את מקור ההדבקה. מיד לאחר הגילוי בוצעו בדיקות לצוות התינוקיה וכולם נמצאו שליליים עד כה. כל מגעיה של האחות בשתי המשמרות בהן עבדה נסקרו והאמהות הרלוונטיות והתינוקות נכנסו לבידוד.

בבית החולים אומרים כי "אירוע זה מעיד על החשיבות בביצוע בדיקות הסיקור ולא פחות מזה, מדגיש פרופ׳ רוטשטיין מנכ״ל הדסה, על חשיבות ההקפדה על מניעת הדבקות כפי שהיא באה לידי ביטוי בהוראות משרד הבריאות ובהתחייבות לשמירה על כך, עליה חתום כל איש צוות בהדסה".

"הנהלת הדסה מבקשת מהיולדות שלא להיפגע באם הן מתבקשות לעבור בדיקת מטוש, במיוחד לאלה שאינן חשות בטוב בימים האחרונים. הצוות גם מעודד בעת הזאת את היולדות לשהות בביות מלא כשהתינוקות עם האמהות כל העת. הנהלת הדסה מתנצלת לפני משפחות היולדות על כי מטעמי בטיחות היולדות והילודים, נמנעים מהם ביקורים בעת הזאת", לשון ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גרוטו
אתה אדם שפוך!!!
הוא מגן על העובדים שלו!

תגובה להנ"ל זה על חשבון סבא וסבתא שלך טיפש.

מה אתם מתערבים סתם. 99.99 לא מבינים כלום. אל תחבו דעה אם אתם לא יודעים מתי לתת לעצמכם בקושי אקמול. סייג לחוכמה שתיקה.

גרוטו מה קרה?
עפת על עצמך, העובדים חייבים להיות 100% בריאים.

רוטשטיין בסך הכל בודק את עובדי בית החולים שלו בניגוד לעמדת משרד הבריאות שאומר שעובדים אינם צריכים להיבדק . ובסך הכל הוא צדק כי נמצאו למעלה מ15 עובדים שנושאים את הנגיף והם יכלו להדביק את כל הבית חולים . שהרי הם עובדים במשמרות והתזוזה שלהם היא בכל הבית חולים . בקיצור הוא מתנהל באחריות רחבה וראויה לשבח . אוהבים אותך רוטשטיין

שלו בניגוד לעמדת משרד הבריאות שאומר שעובדים אינם צריכים להיבדק . ובסך הכל הוא צדק כי נמצאו למעלה מ15 עובדים שנושאים את הנגיף והם יכלו להדביק את כל הבית חולים . שהרי הם עובדים במשמרות והתזוזה שלהם היא בכל הבית חולים . בקיצור הוא מתנהל באחריות רחבה וראויה לשבח . אוהבים אותך רוטשטיין

הוא מגן על החולים
שרופא חולה לא יהרוג מחלקות שלמות של חולים וקשיים
תראה מה קורה בבית אבות בבאר שבע
עובד חולה גרם למוות של 9 חוסים מקורונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture