צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גרוטו נטש בזעם דיון בוועדת הכלכלה: "יש לכם בעיה? פנו לקבינט" • צפו

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר בדיון: "לגבי הצימרים, משרד הבריאות הוציא הסכם קוהרנטי. הצימרים יפתחו לפני המלונות, לקראת הדיון במסחר בשלב שלוש, אנחנו עכשיו בשלב השני שלא כולל את פתיחת הצימרים. אני מניח שיהיה על זה דיון בקבינט והקבינט יחליט"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, זעם היום (שני) בדיון בועדת הכלכלה על חברי הכנסת ונטש את הדיון. לאחר שגרוטו אמר על הצימרים שאלו יפתחו רק בשלב השלישי, החל עימות בינו לבין ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) כשבסופו נטש גרוטו את הדיון בזום.

חברי הכנסת פנו לגרוטו בבקשה לדון על פתיחת הצימרים. "לגבי הצימרים, משרד הבריאות הוציא הסכם קוהרנטי. הצימרים יפתחו לפני המלונות, לקראת הדיון במסחר בשלב שלוש", אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. "אנחנו עכשיו בשלב השני שלא כולל את פתיחת הצימרים. אני מניח שיהיה על זה דיון בקבינט והקבינט יחליט". הוא הוסיף כי "עמדת משרד הבריאות היא שכרגע צריך להמתין עם זה לשלב השלישי ובזה אני מייצג את עמדת משרד הבריאות".

בתגובה לדברי גרוטו אמר היו"ר מרגי כי "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם צריך לדעת איך המלונות יעבדו". שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, שאל מה הסכנה במשפחות שמתארחות בצימרים. פרופ' גרוטו השיב כי צימרים יפתחו בשלב השלישי וכרגע אנחנו לפני השלב השני.

וכך התנהל הדיון, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי: "אבל למה? מה הסכנה הבריאותית שאתם רואים בצימרים?".

גרוטו: "אין סכנה ספציפית בצימר ואין סכנה ספציפית בחדר כושר ואין סכנה ספציפית במסעדה. אבל אנחנו מדברים על עומס של דברים".

ח"כ מיקי לוי: "בסוף, גרוטו, יש משפחות שמתמוטטות. מה הבעיה בלפתוח צימרים?".

ח"כ מרגי: "לא, אל תשתולל. פרופ' גרוטו, מבין אותך".

גרוטו: "אני מציג אותה כאן, יש לכם בעיה? תפנו לקבינט. תודה רבה לך".

ח"כ לוי: "מותר לנו להעיר לך, אדון פרופ' גרוטו. מותר לנו להעיר לך ותפסיק להתנהג בצורה הזאת. אתה לא מכבד את עצמך. חצוף, מה הבעיה לפתוח צימרים? מה זו ההתנפלות הזאת?"

ח"כ מרגי: "אני אגיד לך, כשאתה אומר לבעל תפקיד 'שמשפחות מתמוטטות' אתה מאשים אותו".

בהמשך אמר היו"ר מרגי כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות. אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת".

בדיון השתתף גם מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, אמר את הדברים בדיון שיזם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, באשר לכניסת תיירות נכנסת. היו"ר מרגי בירך על איי התיירות הירוקים ואמר: "חייבים לאפשר חידוש תיירות הפנים והחוץ, כמובן מתוך זהירות ומתינות ולא כפי שהיה בגל הראשון. אבל מדובר באחד ממנועי הצמיחה של המשק וצריך להתחיל את המתווה. צימרים זה אחד הדברים שלא ברור למה מתעכבים, וכך גם הכנת מתווה לכניסת תיירים לישראל".

סמנכ"ל משרד התיירות, פיני שני: "מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות הוצג למשרד הבריאות לפני למעלה מחודשיים ובפועל הוא יושב על שולחן הנהלת משרד הבריאות ומחכה לאישור. אנחנו לא משלים את עצמנו שיהיו תפוסות גבוהות, אבל נתחיל להניע את הגלגלים. משרד התיירות בעד פתיחת הצימרים. שרת התיירות הציגה את זה ועמדתה לא התקבלה. לפי המתווה לתיירות נכנסת – תיירות ממדינות ירוקות תיכנס ללא בדיקות מתווה פשוט וקל שמחכה לאישור הנהלת משרד הבריאות.

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון: "השר חשב שלא נכון לאשר מתווה כזה כשכל הציבור נכנס לסגר. אבן הנגף העיקרית שלנו היא התחלואה בעולם. חשבנו על מדינות שהיו ירוקות ולצערנו הן אינן כבר. כרגע נשארים עם קנדה קוריאה ויפן, אבל אני מסכים שצריך להתחיל עם מישהו כדי להניע את התעשייה הזו. מסכים שכשתתאפשר פתיחת מלונות יתאפשר המתווה הזה. לגבי הצימרים השרה העלתה את זה לפני השר שלי וההחלטה היא לא לפתוח בשבוע הבא. מניח שזה יעלה לקבינט מתוך צורך ברור. צריך לזכור שזה לא חסר כל סיכונים, מצד שני ברור שצריך להניע את התעשייה הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture