מועצגה"ת ב'קול קורא': "לשמור על ההוראות הניתנות מצד גורמי הבריאות"

מרנן ורבנן כ"ק האדמור"ים בקריאה בעקבות המצב: "לא להניח להם לטרוד השלווה ולהסיט המחשבה מן העיקר, שהוא: לראות ולהבין כי משמים מבקשים מאתנו התעוררות". עוד מבקשים חברי המועצת: "להוסיף בתפילה, להוסיף בלימוד התורה ובקבלות טובות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרנן ורבנן כ"ק האדמור"ים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מפרסמים הבוקר (רביעי) 'קול קורא' מיוחד בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובו דברי חיזוק אמונה ובטחון נוכח אתגרי השעה ושעת החירום, וכן הוראה להישמע להורות מצילות החיים של משרד הבריאות.

את הכרוז שכותרתו "שפכי כמים לבך נוכח פני ה'", פותחים מרבן: "בהלת נגיף ניכרת בימים אלו בחוצות ערים בעולם כולו, וגם ברחבי ארצנו הקדושה; לבבות מגלים חרדה, ויש החוששים מפני 'מה ילד יום' – וזו שעה ראויה ליתן לפחד ולחששות ליישר עקמומיות שבלב, אך לא להניח להם לטרוד השלווה ולהסיט המחשבה מן העיקר, שהוא: לראות ולהבין כי משמים מבקשים מאתנו התעוררות".

גדולי ישראל מצטטים את פסק הרמב"ם ז"ל שכתב בהלכות תענית: "מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הצבור… ודבר זה מדרכי התשובה הוא שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן… אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו… הרי זו דרך אכזריות וכו".

"ואשר על כן, בשעה זו קוראים אנו לאחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם, "עם ה' חזקו ונתחזקה". להתחזק באמונה ובבטחון בהשי"ת, אשר מאתו לא תצא הרעה, וכמאה"כ: 'שמחו בה' וגילו צדיקים והרנינו כל ישרי לב לעבוד את השי"ת בשמחה בטוב לבב, לצפות לישועתו יתברך לשפוך לפניו שיח לב ותפילה שיסיר מאתנו כל נגע ומחלה ואך טוב וחסד ירדפונו, ויבחן כל אחד בדקי ביתו וישוב אל ה', כי חנון הוא ומרבה לסלוח".

להלן פונים הם בצעדים שיש לעשותם הלכה למעשה: "ראש וראשית, בכל חוג ועדה, איש על מחנהו ואיש על דגלו, יעשו המקובל אצלם וכהוראת רבותיהם להוסיף בתפילה, להוסיף בלימוד התורה ובקבלות טובות, בין אדם למקום ובין איש לרעהו". עוד מבקשים ומזהירים
מרנן האדומרי"ם בכל לשון: "כמו"כ, הננו קוראים לכל יחיד ויחיד ולכל הציבור יחדיו – שיעשה כל אחד את ההשתדלות המתבקשת, ולשמור על ההוראות הניתנות מצד גורמי הבריאות והרפואה, ולא להקל באלו ראש, חלילה".

את דבריהם המרטיטים מסיימים: "אלו ואלו, חיזוק בתפילה, חיזוק בתורה, חיזוק בעין טובה איש לזולתו, וחיזוק במעשים טובים הם הכלי והם הנשק היעיל ביותר של שלומי אמוני ישראל, תולעת יעקב אין כוחה אלא בפה. והעיקר להתעודד ולהתחזק באמונה ובבטחון בהשי"ת, ולהיות סמוכים כי שומר ישראל ישמור שארית ישראל, ולא יטוש ה' עמו – ובמהרה בימינו בקרוב נתבשר כי חלפו החששות והוטבו התוצאות והכל יתברכו בבריות גופא ונהורא ומעליא לאורך ימים ושנים טובות".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture