צילום: קמפיין ביידן

ביידן בדרך לזכות במועמדות: הביס את סנדרס בפלורידה, אילינוי ואריזונה

פריימריז בצל הקורונה: סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ניצח הלילה בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית במפלגה הדמוקרטית, במדינות פלורידה, אילינוי ואריזונה. מאז מהפך המגמה לטובתו ב"סופר טיוזדיי" לפני שבועיים, ביידן ניצח ב-19 מדינות מתוך 24 מדינות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן זכה הלילה (רביעי) להישג גדול בפריימריז לבחירת מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, כאשר על פי תוצאות מוקדמות ומדגמים הוא גבר על יריבו, הסנאטור ברני סנרדס, בהצבעה שנערכה בפלורידה, אילינוי ואריזונה – כל שלוש המדינות בהן נערכה הצבעה אתמול.

פלורידה הייתה הפרס הגדול בסבב הנוכחי, והיא תחלק 219 צירים (לפי שיעור תמיכה יחסי, ולא בשיטת "המנצח זוכה בכל"). מיד עם סגירת הקלפיות במדינה זו הלילה, חזו כל כלי התקשורת ניצחון מוחץ של ביידן שם. מספירת הקולות ב-91% מהמחוזות בפלורידה, ביידן מוביל בפער עצום עם 61.6%, לעומת 22.8% לסנדרס.

מדינה גדולה נוספת שהשתתפה אתמול בפריימריז היא אילינוי, שתחלק 155 צירים. מספירת הקולות ב-84% מהמחוזות עלה כי ביידן מוביל גם באילינוי בפער גדול, עם 59.1% לעומת 36.1% לסנדרס. לפנות בוקר החלו לזרום התוצאות גם מאריזונה, שתחלק 67 צירים. מספירה חלקית של הקולות, ב-67% מהמחוזות, עלה כי ביידן מוביל עם 42.7% וסנדרס שני עם 29.7%.

לאחר פרסום התוצאות פנה ביידן למצביעיו הצעירים של יריבו סנדרס מנאום בביתו שבדלאוור (בעקבות הקורונה לא ערך כנס ניצחון) ואמר: "למצביעים הצעירים שהסנאטור הסנדרס עורר בהם השראה: אני שומע אתכם. אני יודע מה ניצב על הפרק. אני יודע מה אנחנו צריכים לעשות. המטרה שלנו היא לאחד את המפלגה ואת האומה". עוד הוסיף כי מטרתו היא לאחד את המפלגה הדמוקרטית – ואת האומה. "ברגעים כאלה אנחנו מבינים שצריכים לשים את הפוליטיקה בצד ולעבוד יחד כאמריקנים", אמר ביידן. "לווירוס הקורונה לא אכפת אם אתה דמוקרט או רפובליקן".

באוהיו גם היו אמורות להתקיים בחירות של המפלגה, אך הן נדחו בשל מגפת קורונה. במרוץ הדמוקרטי נותרו רק שני מועמדים, וביידן מוביל במניין הצירים על פני יריבו ברני סנדרס. בשבוע שעבר ניצח ביידן בבחירות במישיגן, מיסיסיפי, מיזורי ואיידהו. הוא פנה אל תומכיו של סנדרס ואמר: "אנו חולקים יעד משותף – יחד נביס את דונלד טראמפ".

התפרצות נגיף הקורונה מעיבה על הפריימריז ועל הקרב בין ביידן לסנדרס, אך גורמים במפלגה במדינות השונות הבטיחו לשמור על קיום חלק של ההליך. ברקע הגבלת ההתקהלויות, הקמפיין עבר מהערים הגדולות לרשת, והשניים התעמתו שלשום באולם ללא קהל. למרות החשש כי נגיף הקורונה יבריח את הבוחרים מהקלפיות, מספר המצביעים בפלורידה הוערך על ידי מכון אדיסון בכ-1.85 מיליון – יותר מאשר ב-2016, אז הצביעו שם 1.7 מיליון בלבד.

ניצחונו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר מהווה מכה נוספת למתחרו ברני סנדרס, בעוד האפרו-אמריקנים ומעמד הפועלים תמך בביידן. סיכוייו של סנדרס לזכייה במירוץ הצטמצמו דרמטית, אולם הוא לא צפוי לפרוש – לאור תפיסתו כי ככל שנגיף הקורונה ימשיך להתפשט בארה"ב, ביכולתו לשנות את דעת הקהל האמריקני.

אחרי התוצאות הלילה סגן הנשיא לשעבר מוביל על פני הסנאטור מוורמונט ב-286 צירים, וזאת לאחר שהשיג 1,147 צירים לעומת ברני סנדרס שהגיע ל-861 – אחרי שביידן החל את הלילה עם יתרון של 153 צירים בלבד. נראה כי המועמד המתון בן ה-77 נמצא על הנתיב הכמעט בטוח ל-1991 הצירים הדרושים על מנת לזכות במועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. לפני הפריימריז אתמול הוביל ביידן עם 898 צירים, לעומת הסנאטור ברני סנדרס שעמד על 745 צירים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אל תהיה בטוח
משנאיךנשאו ראש
וכל המיצר לישראל נעשה ראש
כי לב מלכים ושרים ביד ה ואזי ניטלה מהם הבחירה
וה' מנהיגם כרצונו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture