כאוס: חסידי ברסלב שהמריאו לאוקראינה עוכבו בשדה התעופה וגורשו • צפו

אנשים רבים שהמריאו אמש לאוקראינה במטרה להיכנס לגבולות המדינה עוד קודם האיסור שתחול על כניסת זרים נתקלו בייחס קשה מצד השלטונות, הם עוכבו שעות בחקירה ללא אוכל ולאחר מכן נדרשו לחתום על תצהיר ונדרשו לשוב ארצה. במקביל, עשרות חסידים מפגינים מול המלון בצפת שם נופש נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבועות ספורים לראש השנה ונושא סוגיית אומן מגיעה לשיא: רבים מחסידי ברסלב ששמעו אמש את הדיווחים בכלי התקשורת על כך שלא תאושר כניסת זרים החל מתחילת החודש הלועזי הבא שיחל בשבוע הבא, מיהרו לרכוש כרטיסי טיסה לאוקראינה והמריאו כבר אמש למקום.

אלא, שעם הגעתם לשדה התעופה באודסה הם נאלצו לשוב על עקבותיהם ולחזור חזרה ארצה, כך על פי דרישת שלטונות המקום. לפי עדויות מהמקום, הם נאלצו לחתום על טפסים שמאשרים את שובם ארצה בלית ברירה, רק בשעות האחרונות עשרות חסידים שעשו את דרכם במסירות נפש נאלצו לשוב על עקבותיהם.

רבים אף עוכבו לחקירות ארוכות כשבמשך שעות הם שוהים בשטח קטן בשדה התעופה ללא אוכל. "התנאים פה קשים ביותר" סיפר אחד מהחסידים, "אנחנו תקועים פה כבר שעות ארוכות, יש פה אנשים שהתעלפו אף אחד לא יודע איך לצאת מהמצב הזה".

אחד מחסידי ברסלב שהמריא אמש לאוקראינה זועם בשיחה ל'חדשות JDN' ואומר: "כואב לי נורא להגיד את זה, אבל כפי מה שאני רואה וחווה, ההתנהגות של ממשלת אוקראינה היום בגבולות מזכירה זמנים של משטרים אפלים, משטרים שחשבו שלא יחזרו על עצמם".

"כל אדם עם סממן יהודי שמגיע לגבולות המדינה נעצר באופן מיידי לחקירה, פשוט לא ייאמן, ולא רק שהוא נעצר לחקירה, אלא שבסוף החקירה הוא מגורש מהמדינה חזרה לישראל. המזעזע הוא שכל שאר אזרחי המדינות, ערביים, נוצריים וכדו' נכנסים ללא שום שאלות וחקירות".

חסידי ברסלב רבים אף השמיעו ביקורת חסרת תקדים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שלטענתם וכן על פי הדיווחים הוא זה שעומד מאחורי הבקשה מנשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי שלא יאפשר את כניסת ההמונים מחשש להדבקה המונית באומן. "זו מדיניות אנטישמית" אומר אחד החסידים "מדיניות אנטישמית שמקבלת גב ממדינת ישראל, מנתניהו, מפרופסור גמזו וממשרד הבריאות, פשוט בושה".

יצוין כי בשעות האחרונות יצאו חסידי ברסלב בקמפיין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, עשרות חסידים אף התקבצו אל מול המלון בצפת שם שוהה ראש הממשלה להפגנה נגד החלטתו לאסור את כניסת חסידי ברסלב לאוקראינה כמנהגם מידי שנה בשנה להשתטח על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן בימי ראש השנה.

זלנסקי חשף לרבנים: "נתניהו הזהיר אותנו שחגיגה המונית תוביל לקריסה ענקית" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברסלב אני חושבת שיהודי צריך לדעת מתי לא נוסעים לאומן!! יש כרגע מצב חרום מה לא מובן גם אני הייתי באומן אבל אם יש סיכון ליהודי אחד שיכול להסתכן מהקורונה חייבים לעצור!!! ה לא ברור רק חילול ה" ותאמינו לי אני מאד אוהבת את הברסלבים

סליחה אבל מי לוקח ילדים להרפתקאה כזו, כשהיה ברור שהאוקראינים יעשו בעיות. רוצים לרוץ ראש בקיר, יופי לכם, אבל למה לגרור לזה קטינים חסרי ישע ועוד להתבכיין על זה שהם סובלים?

איך אפשר לעזור לכם?

כל התגובות הנ"ל הם מאנשים שלצערי עדיין לא היו באומן ולא טעמו האור הגדול הזה שחסידי ברסלב לא יכלו להמנע ממנו אף במסירות נפש. תבוא תטעם תבין!

אור גדול לא מעניין כשיש פיקוח נפש חביבי

להיות באומן זה לא להצתופף בציון הקדוש למי שלא יודע בציון בראש השנה יש מנין של תמנים. להיות באומן זה להתפלל בסמיכות לציון ואפשר גם בבתים במנינים של 10 אנשים

כל היפי נפש צצים לנו פתאום עם ענייני ונשמרתם.
המציאות מוכיחה מעל כל ספק שבאיזור של מאה שערים כבר מזמן נגמר הקורונה.

תתחילו כבר להאמין בכוחו של הצדיק האמיתי

ביננו רק אחדות

חסיד אחד שידבק בקורונה ויגיע לפיקוח נפש לא שווה את כל הנסיעה של ההמונים איפוה רבני ברסלב למה הם לא עוצרים בפסק הלכה את הנסיעה של ההמון האם אין רבנים בברסלב

אני מציע שעסקני ברסלב יערכו הגרלה מבין 30.000 הנוסעים כל שנה יסע 3000 שיזכו בגורל והם יהיו שליחים של כל הקהל הקדוש אצל רבי נחמן ואז גם גמזו יסכים

מספיק עם הראש בקיר! !!!!!!!!

לכל המלינים!!! נראה אותכם בראש השנה כשיגידו לכם שאין מקום בבית כנסת כי זה מוגבל ל10 אנשים ואתם לא יכולים להתפלל במנין עם הניגונים והכל מה תעשו?
גם תגידו שזה מצב חירום
אני לא חסיד ברסלב ולא הייתי אף פעם באומן אבל אני כן יכול להבין אנשים שזה בנשמה שלהם….

לא משנה מה תעשו אנחנו ראש השנה נהיה באומן

לאדון יוסי לא היית תשתוק

מטומטמים
אנשים טסים לחודש למה שישאירו ילדים בארץ לבד ברור שהם לוקחים את הילדים
והיה ברור שלא יהיה בעיה
תפסיקו לראות רע

ארגנו שם שהיה בקפסולות מסודרות כמובן למי שישמור על ההנחיות ותהיה שם גם אכיפה חזקה של המשטרה האוקראינית כמו שמי שהיה בסעודות אצל שיינר בשנים האחרונות יודע שלכל אחד יש מקום שמור ושבוע שזה רק דוגמא למה שהכינו השנה עקב הקורונה וכמו כן בציון יוכלו להגיע בשעות מוגדרות מראש ועם כל זה ממשלת ישראל לא מוכנה לשמוע ושלחה או נתנה גב לפרופסור גמזו לשלוח מכתב לנשיא אוקראינה לסגור את הגבולות כדי לסייע לביבי לסכל את המחאות בבלפור לאמור הנה גם את אומן סגרנו

שיאשרו בבית
מו ביקש מהם לנסוע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture