Hadas Parush/Flash90

המשטרה לא מאשרת את הילולת האור החיים; המארגנים מתכננים מחאה

מארגני הילולת האור החיים הקדוש במשך השנים, נדהמו לשמוע השבוע מפיקוד המשטרה שהשנה לא תהיה אישור לניהול האירוע בכלל, על אף הבטחת המארגנים והבאת תכנית רב היקף לעמוד בכל כללי הבטיחות • התנכלות מכוונת?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מידי שנה, בט"ו בתמוז, יום הילולת האור החיים הקדוש, פוקדים אלפי יהודים את ציונו הקדוש בהר הזיתים בירושלים. השנה, המשטרה בינתיים לא מאשרת את קיום ההילולה, ברקע האסון בהילולת הרשב"י באתרא קדישא מירון.

מארגני האירוע במשך השנים, נדהמו לשמוע השבוע מפיקוד המשטרה שהשנה לא תהיה אישור לניהול האירוע בכלל, על אף הבטחת המארגנים והבאת תכנית רב היקף לעמוד בכל כללי הבטיחות.

המארגנים אומרים כי מידי שנה שומרים על כללי הבטיחות, אבל לאור המקרים האחרונים התאמצו המארגנים והגו ביחד עם מהנדסי בטיחות תכנית מיוחדת לקיום האירוע, אבל כאמור לתדהמתם המשטרה דחתה הכל על הסף.

אישי ציבור תהו וגם תמהו על מהלך מוזר זה, שבעוד רק השבוע התקיימה אירוע מצעד הדגלים בעל אופי סיכון בטחוני ובטיחותי פי כמה, ולשם כך כן ידעה המשטרה להיערך בכוחות רבים, ובמערך שלם לאבטח את האירוע, וכאן באירוע בעל אופי דתי, שברור שלא יוכלו למנוע הציבור המשתוקק לבוא, המשטרה לא מאשרת את קיום האירוע.

מארגני ההילולה קוראים לכל מי שבידו לפעול בכל דרך, לביטול החלטת משטרה זו, ולדאוג לקיום אירוע מתוך ניהול הנכון ודאגה לשום ציבור פוקדי ציון הקדוש. במקביל, ברחובות ירושלים נתלו מודעות בשם 'מטה המאבק' על מערכה נגד החלטת המשטרה.

אמש הודיע מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל, כי לאור המשבר התקציבי וחוסר היענות של הגופים הממשלתיים לשאת בעול המימון הנדרש לקיום האירוע במתכונת המונית, המועצה מסירה את ידה מכל הליך ההפקה של האירוע.

במכתב ששיגר קריספל למפקד תחנת 'שלם' של משטרת ירושלים, הוא הבהיר כי בניגוד למסורת העבר, שבה מועצת בתי העלמין השיגה את התקציב הדרוש עבור הפקת ההילולא, השנה "מועצת בתי העלמין בישיבתה האחרונה קיבלה החלטה פה אחד שבמידה ולא יימצא או לא יושג המימון המלא לקיומה של ההילולא, מועצת בתי העלמין לא תיטול כל חלק באירוע".

במכתבו גולל קריספל את המצוקה התקציבית הנובעת מן המשבר הפוליטי המתמשך. והצורך בהשקעה גדולה ומסיבית בהכשרת דרכים בטוחות, לאור הלקחים שהופקו מהאסונות במירון ובקרלין.

לאורך כל התקופה האחרונה העביר, מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל, מכתב למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר ובו התריע מפני היעדר תקציב שעלול לפגוע באישורים של המשטרה והרשויות לקיום האירוע. "ברור לכל, שללא מקורות מימון הולמים להילולא החשובה הזו, ומתוך דאגה לשלומם של המתפללים והמבקרים בציונו של ה'אור החיים' הקדוש, המשטרה וגורמי הרישוי השונים לא יאפשרו את קיומה של ההילולא כמידי שנה ומתחם בית העלמין יהיה סגור חלילה בפני המתפללים" התריע מנכ"ל מועצת בתי העלמין במכתבו.

למרבה הצער, לא נמצא התקציב הדרוש עבור קיום ההילולא. בעקבות כך הודיעה המשטרה כי לא תאשר את קיומו במתכונת המונית. בנוסף כאמור, הודיעה מועצת בתי העלמין, כי לאור התקציב שאושר לאירוע על ידי עיריית ירושלים בלבד, אין באפשרותה להיות שותפה להפקה והאחריות על קיומו של אירוע ההילולא ההמוני בציון האור החיים הקדוש בהר הזיתים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפלות בשטח ישר ופתוח בכלל לא מסוכן, זה סתם תירוצים של המשטרה, אין זה שונה מההפגנות בבלפור להבדיל, ששם תמיד התירו את הכל, זה סתם רשעות לשם רשעות, רק טוב שהחרדים כבר לא בקואליציה, כך אי אפשר להאשים אותם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture