הוא לא חרדי, אך הוא מובטל כי הוא מסרב לעבוד בשבת

שי איטח, צעיר שאינו דתי על פי הגדרתו, מספר: כבר בתחילת דרכי כשכיר הבנתי שאין אפשרות מבחינתי שאעבוד בשבת. הנשמה לא נתנה לי. זו גם הסיבה שאמרתי "לא" לכל מקומות העבודה שביקשו ממני לעשות את אותו הדבר בדיוק במשך שבוע ימים

כתבות נוספות בנושא:

שודדים התנפלו על בחור ישיבה, גנבו כסף - ונעצרו • צפו
התמונה המפתיעה של הרב עם המופתי של רצועת עזה: "מסר של שלום"
ממונה הקורונה הפתיע את הרבנים: נקדם שיתוף פעולה נרחב בכל רחבי רומניה
ניישטאט, פולין: שופצה חלקת קברי משפחת הרה"ק רבי יוסף ברוך מניישטאט זי"ע

"כבר ארבעה חודשים שאני מחפש עבודה. אני בן 31, ולא זוכר מתי בפעם האחרונה הייתי מובטל לאורך תקופה כל כך ממושכת", כך פותח שי איטח, צעיר חילוני טור דעה שפירסם באתר ווינט וגרם לקידוש ה' כאשר הוכיח כי שמירת השבת אינה רצונם של החרדים בלבד.

הוא מדגיש בטורו את העובדה שהוא אוהב לעשות גם דברים בשביל הנשמה ומוסיף כי "זו גם הסיבה שאמרתי "לא" לכל מקומות העבודה שהציעו לי לעבוד בשבת בחודשים האחרונים. ביקשו ממני לעשות את אותו הדבר בדיוק במשך שבוע ימים, במשמרות, בלי לחשוב לרגע שמגיע לעובד לנוח בדיוק כמו שהמעסיק שלו נח בשבת".

"אני יודע שרבים מחבריי עובדים בשבת. חלקם בגלל הרצון להרוויח עוד כמה שקלים, בעיקר משום שבשבת משלמים כפול – וחלקם פשוט כי הם לא מבינים שבסופו של דבר, זה עלול לפגוע בהם נפשית ופיזית. השחיקה שנוצרת כתוצאה משבוע עבודה של שבעה ימים, היא כמו בלון שמתנפח עד שמתפוצץ. שלא יתפלאו אם ימצאו עצמם חולים במחלות של סטרס ועייפות. אני לא מוכן להגיע למצב הזה, ולא אעבוד בשבת תמורת כל סכום שיציעו לי. השקט שלי בשבת שווה כל שקל.

"המון ישראלים, ובעיקר חילונים כמוני, מפנטזים על אירופה ומהללים את שם ברלין. אבל שם לא תראו חנויות שעובדות ביום ראשון הקדוש לנוצרים, כי החברה הגרמנית הבינה שיום מנוחה איננו רק עניין של דת. יש כאן עניין סוציאלי לחלוטין, שסביבו שוררת תמימות דעים בין דתיים לחילונים. אז אם רצינו להידמות לאירופה – בבקשה.

הוא מתאר תמונת מצב עגומה ולפיה לא התקבל לעבודות בשל רצונו שלא לחלל את השבת. "כשהסברתי את ה"אני מאמין" שלי בראיונות עבודה, נעניתי בתשובות נוסח "צריך להבין שהשוק משתנה, ואתה צריך להתאים את עצמך אם אתה רוצה עבודה". אז זהו, שלא. יש פה ניסיון של בעלי אינטרסים לשנות את השוק, ויש מי שמשתפים עם זה פעולה – מוכרים וקונים.

"אבל יש גם הרבה כאלה שלא, ואני ביניהם. אני לא הולך להשתנות. להפך: בגלל שצרכי השוק מכתיבים לנו באמצע שבוע עבודה לעתים אחרי שעות העבודה המקובלות (ולפעמים מבלי שנתוגמל על זה כספית, ומבלי שנוכל גם להגיד למעסיקים שלנו שהם הגזימו) – אנחנו חייבים עוגן קבוע למנוחה, שלא ניתן לשינוי: השבת.

"אני לא יודע עוד כמה זמן אהיה מובטל, אבל כן ברור לי שאני מוכן להתגמש על הרבה דברים בדרך חזרה אל שוק העבודה. בכל מה שקשור למנוחה בשבת – אני לא מתכוון להתפשר. אני רוצה להאמין שיש מספיק מקומות עבודה שירצו את שירותיי מתוך הבנה שיום מנוחה עבורי, משמעו עובד פרודוקטיבי יותר בשאר ימות השבוע עבורם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture