Hadas Parush/Flash90

העירייה יצאה ל"מבצע" סקרי נכסים ומנהלי המוסדות סובלים

מנהלי מוסדות חרדיים בירושלים נאלצים להתמודד עם "סוקרי נכסים" שהחלו לאחרונה לפשוט בהפתעה על בנייני המוסדות • מנהל מוסד ל'JDN': "יש מטרה ברורה, מחפשים משהו. זה לא היחס שאנחנו מצפים כשיש רוב חרדי במועצת העיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשבועות האחרונים נאלצים מנהלי מוסדות חרדיים בירושלים להתמודד עם "סוקרי נכסים" של העירייה שהחלו לאחרונה לפשוט בהפתעה על בנייני המוסדות במטרה לבדוק האם המבנה משמש למטרה לו הוקצה הקרקע. אך מנהלי מוסדות טוענים בשיחה עם 'חדשות JDN' כי מדובר ברדיפה ובבדיקות דקדקניות ולא הוגנות.

ממידע שהגיע לידי 'חדשות JDN', בעירייה שכרו לאחרונה שני חברות נוספות לסקרי נכסים שבודקים בקפדנות את המבנים בכדי לבדוק שאין בהם שום פעילות שאינה כלולה בהקצאה המקורית. גורם המעורה בפרטים מסביר בשיחה ל'חדשות JDN' כי אם לדוגמה ישיבה תחלק מחר אולם גדול לכיתות בעקבות מחסור בכיתות, או שישיבה קטנה שקיבלה הקצאה, מטבע הדברים יארחו את השיעור הראשון כשנפתחת ישיבה גדולה, להשתמש בשטחי המבנה שלו, אלו כבר יהיה סיבה לזימון לשימוע שיכול להסתיים בהחמרת הנכס.

אחד ממנהלי המוסדות אומר בשיחה עם 'חדשות JDN' כי, "סקר נכסים שהעירייה עושה, אי אפשר להגיד שזה לא לגיטימי שתעשה סקר כזה. בשנים עברו כשהיה שלטון חילוני מוצהר בעיריית ירושלים, מעולם לא עשו סקרים, בוודאי לא סקרי פתע כאלה שמפתיעים את המוסדות ולא מיידעים אותם שמגיעים לסקר. לסקר יש מטרה מאוד ברורה, מחפשים משהו, אם אתם לא מחפשים אז מה אתם באים בהפתעה כזאת. לא די שפתאום יש התנפלות על מוסדות בלב ליבם של השכונות החרדיות ללא התראה מוקדמת, מטבעם של דברים, זה לא היחס שאנחנו מצפים כשיש רוב חרדי במועצת העיר, כשיש ראש עיר שנבחר על ידי המלצת גדולי התורה, זה לא מה שמגיע לנו".

מנהל המוסד שסירב לפרסום שמו טוען לאכיפה בררנית, "אם עיריית ירושלים רוצה לעשות סקרי נכס – שיועילו בטובם להתחיל בשכונות החילוניות, לבדוק את כל המת"נסים למה הם משמשים שמה, כל בתי הספר שנבנו כבתי ספר ומשמשים לשימושים אחרים. וגם שם לא צריך לעשות את זה בהפתעה. יש נכסי עירייה מוצהרים שמשמשים למטרות שלא לשמם הם נבנו. אחרי זה שיבואו לבדוק גם אותנו, מוסדות שקיבלו הקצאות קרקע ובנו את המבנה ממיטב כספם. אז לבדוק בדקדוקי עניות למה משמשים המקומות האלה".

המנהל מביע בשיחה אף חשש כי אולי המבנה של המוסד שלו יילקח ממנו, "היו דברים מעולם, אם הם יכנסו לתוך ההסכמים אז יכול להיות שיום בהיר אחד אנחנו נמצא שכל המוסדות שתימצא איזשהו חריגה הכי קטנה, ייאלצו לצאת מהבניינים ולהיות ברחוב". לדבריו, "נכון, יש מוסדות שהוקצו לתלמוד תורה ולחוג הזה יש גם ישיבה, זה כבר מתחיל להיות בעייתי".

תלמידי חיידר בירושלים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אף אחד לא הולך לעשות עסקים, לא פותחים חניות ולא עושים בתי מלון או בתי הארחה. בוא לא נשכח שבמגזר החרדי יש מצוקה קשה של מוסדות חינוך, מוסדות חינוך מארחים עוד מוסדות חינוך וכדו'. הכל יכול לעשות בהידברות ובהודעה מראש, יכולים לזמן את מנהלי המוסדות, למה זה צריך לבוא בהפתעה? דופקים בדלת עם תעודת סוקר "שלום, אני פה, אתה חייב להראות לי את כל מה שקורה אצלך בבניין עכשיו". זה לא דרך, למה מגיע לנו יחס משפיל כזה?", אומר בכאב המנהל.

"שעריית ירושלים תנהל קודם כל דיון בהנהלת העיר ותחליט אם היא יוצאת לסקר נכסים כרגע, מה בער לה? מה הם התעוררו? התקיים על זה דיון בהנהלת העיר?" הוא תוהה על נהלי ההחלטה. "זה בכלל יוזמה שהתחילה אצל מנכ"ל העירייה הקודם, חודש וחצי לפני שהוא עזב, ועכשיו עושים את זה ביתר שאת ויתר עוז. זה התחיל עם חברת סקרים אחת ועכשיו עוד שתי חברות. מה אתם ממהרים? מה קרה? זה לא מגיע לנו".

תגובות עיריית ירושלים

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי, "סקר נכסים מבוצע בהתאם לחוק והתקנות ובהתאם לאישור בוועדת המכרזים, במסגרתה נבחרו 2 חברות לביצוע – חברת 'טלדור' וחברת 'אשד'. סקר נכסים החל בחודש ינואר 2018 ומבוצע בכל העיר בהתאם לתוכנית עבודה מובנית בכל השכונות, ללא הבחנה בין שכונה, מגזר או סוג שימוש".

"חשוב להדגיש", מוסיפים בעירייה, "כי בדרך כלל נעשה תאום מוקדם לביצוע הסקר, אולם לעיתים לאור העובדה שאין ברשות העירייה איש קשר עדכני (בין היתר לשם כך מתבצע הסקר), מגיע הסוקר לשטח ללא תאום; עם הגעתו, במידה והדבר אינו מתאים, ניתן לתאם מועד חדש לביצוע הסקר. יש לציין כי עד-כה כמחצית הנכסים ברחבי העיר נסקרו", לשון התגובה.

סגן ראש העיר ישראל קלרמן, מחזיק תיק הנכסים בעירייה, בחר לא להגיב לכתבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פעם הבא תבחרו דייטש ותפסיקו לבכות, מחרחרים ריב, ואחר כך אוכלים אותה……

בתגובה לחרדי אם היינו מצביעים לדייטש מזמן הוא היה מעיף אותנו מהמוסדות בשביל חסידות חדשה שאף אחד עדיין לא שמע עליה אבל הם כבר צריכים הקצאה

אתה צודק
צריכים להשאיר 60 40 לטובת החסידים

גזרה היא מלפני ואין לערער

אתם והצדק חד הם

אולם שמחות? מחסמי מכירות? מקוואות בתשלןם? השכרה למוסדות אחרים? האם זה לא עסקים?

מעניין אותי איזה מוסדות מדובר כנראה חברה שהמנהלים שמה הם היחידים שנהנים מהמוסדות ולאתר jdn אגיד תפסיקו עם טועות כאלה ותתחילו להביא דברים אמתיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture