צילום: דוד כהן / Flash90     

הממשלה אישרה תקציב של 50 מליון ש"ח לעידוד התיירות בטבריה

הממשלה אישרה העברת תקציב של למעלה מ-50 מליון ש"ח לעידוד התיירות בטבריה. תוכנית הפיתוח כולל מענקים מיוחדים לעידוד ההקמה והרחבה של בתי מלון, פיתוח ושדרוג התשתיות והתחזוקה באיזורי התיירות בטבריה, וסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו מהקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שרי הממשלה אישרו הבוקר (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקצות למעלה מ-50 מליון ש"ח לעידוד התיירות בעיר טבריה. נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי, "זאת תוכנית שכוללת מענקים לעסקים קטנים, בניית תוכנית מקיפה לפיתוח התיירות, מתן תמריצים לשיפור בתי מלון ותקציב לפיתוח העיר. אני מקווה שבכך נצעיד את טבריה קדימה ונעודד בה גם את הכלכלה וגם את התיירות".

את התכנית הוביל משרד ראש הממשלה בשיתוף משרד הפנים, משרד התיירות, משרד הכלכלה והתעשייה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל והיא כוללת את הצעדים הבאים: מענקים מיוחדים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון וכן להסבת מבנים לבתי מלון בתקציב של 20 מיליון ₪.

מטרתם של המענקים המנהליים היא לעודד יזמים לבנות בתי מלון חדשים בעיר, או לחילופין לבצע הסבה של מבנים קיימים לבתי מלון. הקמתם של בתי מלון חדשים בעיר תוביל לשיפור המוצר התיירותי ולגיוונו בכל האזור, לרבות כניסה של מלונות קונספט, מלונות מטיילים, מלונאות עממית והוסטלים, וכן תעודד פיתוח אטרקציות וכניסה של רשתות ארציות ובינלאומיות. הפרוייקטים יקדמו תחרות בענף התיירות בעיר, שתעודד את שיפור השירותים, השקעה בתחזוקה איכותית יותר ושידרוג החדרים.

בנוסף כולל התוכנית: סיוע בגיבוש תכנית אב לתיירות לפיתוח העיר טבריה. משרד התיירות ייסע לעיריית טבריה לגבש תכנית אב תיירותית במימון של 90% משעות הייעוץ המקצועיות במגוון תחומים – שיווקי, כלכלי, סטטורי וכדומה. שיקום, שדרוג והתאמת מיזם ה"טיבריום" (מופע מים בכינרת) לשנת 2020 – 5 מיליון ₪. פעולות לשיפור פני העיר, לרבות שדרוג תשתיות, ניקיון ותחזוקה באזורי התיירות בעיר לשם כך יועבר תקציב של 6 מיליון ₪.

הממשלה תקים יחידת תיירות עירונית שתפעל לעריכת אירועי תרבות ייחודיים, מיתוג ושיווק העיר ותנהל באופן שוטף את מכלול המוצר התיירותי בעיר טבריה, בסכום של 15 מיליון ₪. יחידה זו תעסוק בין היתר בהפקה, בקידום ובשיווק אירועים רבי-משתתפים ובהליכי שיווק, מיתוג עירוני ופרסום. אירועים הם אמצעי באמצעותו ניתן למשוך קהל תיירים גדול לעיר ולסייע במיתוגה החיובי של העיר.

ולסיום גם סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו ממשבר הקורונה בשווי 1.9 מיליון ₪. העסקים הקטנים והבינוניים, כמו גם כלל המגזר העסקי, נפגעו מהתפרצות נגיף הקורונה. אולם, כאשר מדובר בעיר תיירותית כטבריה, מידת הפגיעה היא רבה יותר ויש צורך לתמוך בעסקים רבים יותר ובאופן מעמיק יותר. על כן, יוקצה תקציב ייעודי לתגבור פעולתה הכללית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בסיוע לעסקים אלו.

חבר מועצת העיר לשעבר רפאל טרבלסי אמר בתגובה להחלטת הממשלה: "מברך את ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו והמגישים את הצעת ההחלטה לממשלה, שר התיירות אסף זמיר ואת שר הפנים אריה דרעי שיזם ודחף בכל כוחו את הבאת הצעת ההחלטה הנ"ל לאישור הממשלה. במקביל מקווה מאד ששר הפנים לא יחזור בו מהחלטתו הנכונה והמקצועית שקיבל עם מינויו של מוני מעתוק ליו"ר הועדה הממונה, מינוי של איש מקצוע בכיר במשרד הפנים ובכך העלה את טבריה על מסלול נכון ואמיץ, לצאת מהבור אליו נקלענו, בין היתר בגלל הנהגה לא ראויה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיפוץ דחוף לעיר המוזנחת בישראל.
חייבים להרוס שם את כל הטיילת ולבנות מחדש .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture