צילום: מארק ישראל סאלם / POOL

נתניהו: "התחזיות קשות – נביא על עצמנו סגר"; גנץ: "אסור שנהיה היסטריים"

ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו". על איראן: "היום גם סבא"א מבינה שאיראן ממשיכה לשקר כדי להגיע לנשק גרעיני". גנץ: "הקורונה תמשיך ללוות אותנו בשנה וחצי הקרובות, גם אתגרי הביטחון לא נעלמו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי, "בסוף השבוע קיימתי התייעצויות בעניין העלייה התלולה בתחלואה בקורונה. הבוקר ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים, גם של השלטון המקומי, עם ראש המל"ל ועם מומחים שונים שנתנו את ההערכות שלהם. הם נתנו לי תחזיות שונות של גופים שונים, והתחזיות הללו כולן קשות. אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו.

נתניהו אמר שיכנס מחר את קבינט הקורונה לדון בצעדים המתבקשים לבלימת התפשטות הקורונה, והוסיף כי, "אם לא נשנה באופן מיידי את התנהגותנו בעניין חבישת המסכות ושמירה על מרחק, אנחנו נביא על עצמנו, בניגוד לרצוננו, את השבת הסגרים. אף אחד מאיתנו אינו רוצה בזה. ולכן, אני מבקש מכם אזרחי ישראל לחבוש מסכות ולשמור על המרחק".

"במקביל אנחנו עושים כל מאמץ להגיע לחיסון. זה חלק ממאמצים בינלאומיים, כולל בארץ במכון הביולוגי, כולל השקעה שלנו בחברת 'מודרנה'. מתקיים מירוץ מבורך ואנחנו רוצים לקוות שמישהו יצליח, אבל עד אז אין לנו ברירה, אין אלטרנטיבה, אלא לשמור על מדיניות אחראית, מושכלת, כדי שנוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו וכדי שנוכל להמשיך ולנהל את החיים שלנו באופן סביר בשגרת הקורונה. תחבשו מסכות, תשמרו על מרחק. אנחנו נאמר עוד דברים בנושא הזה בהמשך השבוע", דברי ראש הממשלה נתניהו.

בנוסף התייחס לסוגייה האיראנית ואמר כי, "איראן ממשיכה לשקר לקהילה הבינלאומית כדי להגיע לנשק גרעיני. היום גם סבא״א, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מבינה זאת. הדו״ח שלה בסוף השבוע מדבר בעד עצמו, מה שאנחנו טענו במשך שנים, מבינים היום גם במוסדות הללו".

לסיום אמר נתניהו כי, "הממשלה תאשר היום החלטה להאריך את המענק בגובה של עד 4,000 ש״ח לבני 67 ומעלה שהופסקה עבודתם. אנחנו מסייעים כלכלית גם לצעירים – נחליט היום לאפשר לחיילים משוחררים למשוך חלק מכספי הפיקדון שלהם לכל מטרה ובכל מועד שירצו. ההחלטות הללו הן רק חלק קטן מתוכנית הסיוע הכלכלית הגדולה שהבאנו למען אזרחי ישראל. נעשה הכל כדי לעזור למשק להמשיך להתאושש"

"אנחנו נקצה היום למעלה מחמישים מיליון שקלים לפיתוח וקידום התיירות בטבריה. זאת תוכנית שכוללת מענקים לעסקים קטנים, בניית תוכנית מקיפה לפיתוח התיירות, מתן תמריצים לשיפור בתי מלון ותקציבים לפיתוח העיר. אני מקווה שבכך נצעיד את טבריה קדימה ונעודד בה גם את הכלכלה וגם את התיירות."

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ אמר בפתח הישיבה כי אסור שנהיה היסטריים בנושא הקורונה: "אני מבקש לומר לציבור ולכם, האתגר הגדול ביותר בעיני הוא איך מתקיימים לאורך זמן ב"שגרת קורונה". הנושא הזה ימשיך ללוות אותנו בשנה וחצי הקרובות ויכול להיות שאפילו יותר מכך, והמתח בין הבריאות האישית והסוגייה הכלכלית, ברמת המיקרו ברמת הפרט, והסוגיה הכלכלית ברמת המדינה ימשיך וילווה אותנו גם כן".

"לכן", הוסיף גנץ, "עלינו כממשלה, מוטלת החובה להצליח לנהל נכון בכל התחומים את התשובה המאוזנת בכל מה שקשור לבריאות הציבור מחד וקיומו של המשק והכלכלה מאידך. זו נוסחה מורכבת, שתלויה בכך שנצליח לקיים שגרה בטוחה. זה מחייב הנחיות מדויקות, זה מחייב הכנה טובה ברמת הממשלה, קבינט הקורונה, שר הבריאות והמוסדות הרלוונטיים כלפי מטה, וזה מחייב אחריות אישית מהציבור כלפי מעלה. אי אפשר שזה יעבוד רק בצורה חד כיוונית. חשוב מאד שהציבור ישתף פעולה עם ההחלטות שמתקבלות על מנת שנוכל באמת לבוא עם תוכנית פעולה מאוזנת, יציבה ובטוחה".

"כמו שראש הממשלה אמר, ביקרנו רק לפני כשבועיים, יחד עם שר הבריאות במכון הביולוגי, וראינו את המאמצים שעושים בתוך ישראל, על מנת לקדם את הנושא של החיסון שהוא כמובן מאד חשוב, ואנחנו מכירים גם את המאמצים שעושים מחוץ לישראל. לסיכום, אסור לנו שתהיה או שניצור היסטריה בציבור. אנחנו חייבים להיות אחראיים, להמשיך ולקדם את הנחיות שלנו ואת הראייה המאוזנת באופן שבו המשק יוכל לתפקד והחברה תוכל לחיות".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לנושא האיראני ואמר כי, "הסוגיה של הכרת מועצת הנגידים של סבא"א בהפרות האיראניות היא מאד חשובה, ומזכירה לעולם ולנו, על פי הסדר הזה, שאיראן היא קודם כל בעיה עולמית, אחר כך היא גם בעיה אזורית שמערערת את היציבות בכל רחבי המזרח התיכון, וכמובן שהיא מטרידה מאד בפרט גם את מדינת ישראל. ההשפעה שלה בסוריה, בלבנון, בסיני, ובעזה, מזכירה לנו שבסופו של דבר, גם אתגרי הביטחון שכרגע נראים פחות בוטים, נוכח האתגר של הקורונה, לא באמת נעלמו והם ישובו ויאתגרו אותנו".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ, עם האדישות שלך תהרוג אנשים, ותהיה חלילה עלייה לא נתפסת במספר המונשמים
אס בבקשה, אל תשחק אותה גבר כי אתה מה זה לא!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture