Avi Dishi/Flash90

קרע באיחוד מפלגות הימין: הבית היהודי שוקל לנהל מו"מ בנפרד

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ איים לפרק את איחוד המפלגות לאחר שסמוטריץ' הגיש את רשימת הדרישות לליכוד מבלי להתייעץ איתו. "זו חציית קו אדום", אמרו בסביבת פרץ, "סמוטריץ' התחייב לפעול בתיאום". סמוטריץ': "פיצול - מהלך חסר אחריות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קרע באיחוד מפלגות הימין לאחר פרסום רשימת הדרישות שמאחוריהם עונד ככל הנראה יו"ר האיחוד הלאומי ללא תיאום עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ. פרץ שוקל לפרוש מהשותפות עם סמוטריץ' בעקבות חילוקי דעות קשים על דרישות הרשימה מהליכוד. בכירים בבית היהודי פנו לפרץ ואמרו לו כי לא ניתן להמשיך את השותפות עם סמוטריץ' "בגלל התנהלותו במהלך המו"מ הקואליציוני", כלשונם. "הוא חצה את הקווים האדומים והציג את הדרישות הקואליציונית שלו כאילו הן דרישות של כל הרשימה".

על פי הדיווחים, פרץ זעם אתמול בשיחות עם בכירים בבית היהודי על כך שמסמך הדרישות שהציג סמוטריץ' למשא ומתן הקואליציוני פורסם ללא תיאום עמו. עם זאת, ההערכה הפוליטית היא כי הצדדים ייפגשו ויתאמו ביניהם את הדברים. "ככה לא מנהלים שותפות", אמרו בסביבתו של פרץ. "זו חציית קו אדום וזה לא מקובל עלינו. אם סמוטריץ' רוצה לעשות דברים מאחורי הגב שלנו, אנחנו נפרק את השותפות איתו".

ב'וואלה' צוטטו אנשים מסביבתו של פרץ שתקפו את סמוטריץ' ואמרו כי, "הוא מתנהל לבד בחוסר תיאום, הרב פרץ רוצה באחדות ובהליכה משותפת למרות שברמה הפוליטית הוא עם ארבעה נציגי המפלגה לעומת שניים בלבד של סמוטריץ'. עדיין יש לו אמון בו אבל אם זה יימשך, לא תהיה ברירה".

ב'ווינט' דווח כי, לאחר חצות אמש שוחחו פרץ וסמוטריץ', ולדברי מקורביו של יו"ר הבית היהודי השיחה הייתה קשה ונוקבת. "בצלאל הודה בטעותו וחזר בו", אמרו המקורבים. "הוא התחייב שמעכשיו הוא יתנהל בתיאום – ומבחינת הרב רפי יושרו ההדורים". למרות השיחה בין השניים, בבית היהודי שוקלים לקיים משא ומתן קואליציוני נפרד מול הליכוד. פרץ קיים אמש סבב שיחות טלפוניות עם חברי הבית היהודי כדי לשקול אם להמשיך בשותפות. במקרה של פילוג, סמוטריץ' יישאר עם אופיר סופר בלבד ואילו הבית היהודי תישאר עם 4 מנדטים.

אתמול בעשר בלילה הייתה אמורה להתקיים שיחת ועידה בין סמוטריץ' לבין אנשיו של פרץ, אולם היא בוטלה במחאה על התנהלותו של סמוטריץ' והעובדה כי הציג דרישות לליכוד – מבלי להתייעץ עם פרץ או לקבל את הסכמתו. "הוא מנסה להוביל את המו"מ הקואליציוני לבד ועל הראש של פרץ", אמרו מקורבי הרב. "ההתנהלות שלו מביכה. הוא הוציא טיוטה של דרישות שבכלל לא מקובלת עלינו. אנחנו לא מבינים מה הוא מנסה לעשות. סמוטריץ' הציג דרישות שבכלל לא קיימות, הוא צריך לזכור שאנחנו 4 והם 2".

סמוטריץ' מסר בתגובה כי, "אין לי מושג מי הם אותם גורמים חסרי אחריות בבית היהודי שמשחקים לידי נתניהו במו"מ ורוצים להחזיר את הציונות הדתית לימי המפד"ל הקטנה והלא רלוונטית. כוחנו באחדותנו, כמפלגה שהיא לשון מאזניים שבלעדיה אין קואליציה. פיצול הוא מהלך חסר אחריות שאסור להעלות על הדעת ושהציבור לא יסלח למי שיעשה אותו".

"מהיכרותי ושיחותיי הרבות עם הרב רפי פרץ בימים האחרונים, כולל אתמול בערב, אני משוכנע שהוא לא מעלה את זה על דעתו", הוסיף סמוטריץ'. "לא אתפלא אם זה ספין שיצא בכלל מגזרת הליכוד ונועד להחליש את הציונות הדתית במשא ומתן. להם אני מבקש להבהיר שוב שאין לנו שום כוונה לוותר על תיקי החינוך והמשפטים".

 

 

עוד בנושא
מסמך הדרישות של רשימת איחוד מפלגות הימין: העברת חוק נורווגי מורחב באופן מיידי שיכניס את איתמר בן גביר, שינוי שיטת בחירת השופטים, שינוי מעמדו של היועמ"ש, צמצום סמכותו של מבקר המדינה. לפיד: "הממשלה עוברת לידי הכהניסטים"

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצוין מה סמוטריץ צריך ליהות במלגה עם פרץ במקום שני

בושה

פיצול נוסף? זה אסון!
לא ברור?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture