Yonatan Sindel/Flash90

השיחות התפוצצו: ישראל ביתנו משהה את המו"מ עם הליכוד

לאחר שאתמול הודיע ליברמן לחברי מפלגתו שלא ייפגש יותר עם ראש הממשלה, הבוקר החליטו במפלגה שגם צוותי המו"מ לא ייפגשו יותר. "מכאן והלאה, יש רק אופציה אחת - קבלת מסר מהליכוד ובו אמירה שכל הדרישות ישראל ביתנו מתקבלות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישראל ביתנו החליטו שלא לקיים יותר פגישות משא ומתן כלשהן עם הליכוד. אתמול, בישיבת סיעת ישראל ביתנו, הודיע יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן שהוא עצמו לא ייפגש יותר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין המו"מ הקואליציוני. הבוקר החליטו במפלגה שגם צוותי המשא ומתן עצמם לא ייפגשו יותר, כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי אב קם, למעשה, בישראל ביתנו מפסיקים הבוקר את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד. מכאן והלאה, כך טוענים במפלגה, יש רק אופציה אחת – קבלת מסר מהליכוד ובו אמירה שכל הדרישות ישראל ביתנו מתקבלות. כל עוד זה לא יקרה, לא יתחדש המשא ומתן ולא יתקיימו פגישות של הצוותים.

 

עוד בנושא
יו"ר ישראל ביתנו אמר בשיחות סגורות כי גם אם בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה, מפלגתו לא תמליץ על יו"ר כחול לבן במקומו • בסביבת נתניהו מאשימים: "ליברמן מנסה לפוצץ את המו"מ הקואליציוני, מנסה להכניס את ראש הממשלה ללחץ"

 

אמש דווח ב'חדשות 13' כי יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר בשיחות סגורות כי "גם אם המו"מ הקואליציוני יתפוצץ – לא נמליץ על גנץ". לדברי ספי עובדיה שפרסם את הדברים, דברי ליברמן מעידים על רצינותו של ליברמן שהבהיר כי לא יתפשר על דרישותיו כדי להיכנס לממשלה. אם זאת, תיתכן הקמת ממשלה עם 60 חברי כנסת וליברמן יצטרף מאוחר יותר.

גורמים המעורבים במשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד האשימו אתמול את ליברמן כי הוא מנסה לפוצץ את השיחות בניסיון להכניס את ראש הממשלה לתבהלה. בעקבות הצהרת ליברמן היום כי לא יצטרף לממשלה אם לא יענו דרישותיו לקבל את תיקי הביטחון והקליטה ולחוקק עונש מוות למחבלים, אמרו הגורמים בליכוד כי "הצהרות ליברמן בעניינים הביטחוניים ובענייני הגיוס פגעו משמעותית ביכולת של הליכוד להשיג פשרה בין הצדדים", כך דווח ב'כאן חדשות'.

מ'ישראל ביתנו' נמסר אמש כי, "ישראל ביתנו פועלת להקמת ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. כל הסעיפים כפי שפירט אותם היום יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה, היו ידועים לכולם לפני הבחירות, במהלך מערכת הבחירות ולאחריהן. עמדת ישראל ביתנו בנושא חמאס, מופיעה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד כבר משנת 2009. אין לנו שום כוונה לפוצץ את המשא ומתן אך בו בעת איננו מתכוונים לוותר על העקרונות והעמדות הבסיסיות שלנו. בכל מקרה לא נתמוך בשום מועמד אלטרנטיבי להרכיב את הממשלה לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".

 

 

עוד בנושא
יו"ר ישראל ביתנו חזר על דרישות המפלגה במשא ומתן הקואליציוני: העברת חוק הגיוס בנוסח הנוכחי, שינוי מדיניות הביטחון, סיום ביצוע בדיקות DNA על ידי הרבנות, פנסיות לגמלאים וראשות ועדת הפנים של הכנסת. "לא נסכים לשינוי של פסיק"

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture