Yonatan Sindel/Flash90

לוין: "אם אתמנה לשר המשפטים, יהיה זה אך ורק עם כל הסמכויות"

שר התיירות יריב לוין שסירב להתמנות לתפקיד שר משפטים אומר כי, "הייתי אומנם רושם בקורות החיים תואר מכובד, אבל פוגע במאבק שאנו שותפים לו במשך שנים ארוכות". לדבריו, "אין שום אפשרות להוביל מהלכים בממשלת מעבר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התיירות יריב לוין שסירב להצעת ראש הממשלה להתמנות לתפקיד שר משפטים, למרות שבשמשך שנים הוא מייעד את עצמו התפקיד, הסביר אמש את החלטתו: "לא פשוטה עבורי הידיעה שהיום הייתי יכול להיות שר המשפטים של מדינת ישראל. יש בי בוודאי הכרת תודה לראש הממשלה שהיה נכון להפקיד בידיי את התיק. עם זאת, האפשרות שעמדה בפניי הייתה גם שעת המבחן הקשה ביותר שזימנו לי החיים הציבוריים".

"הורגלנו במשך שנים לכך שפוליטיקאי נמדד קודם כל בתפקידים אליהם הגיע, והרבה פחות בהישגים ובעשייתו באותם תפקידים", פותח השר בעקיצה לעמיתיו. "החיים הפוליטיים הפכו למרדף אחרי הקידום ואחרי התפקיד הבא, כאשר הרבה פעמים האנרגיה מושקעת יותר במרדף עצמו ולא בביצוע התפקיד הנוכחי על הצד הטוב ביותר".

"אני תמיד פעלתי בדרך אחרת. המהות עבורי תמיד הייתה לפני התפקיד ולפני התואר. המחוייבות להיות בעמדה שמאפשרת עשייה, תמיד הייתה עדיפה בעיניי על פני תהילה רגעית בתפקיד כזה או אחר. אכן, לעיתים יש צורך במילוי מקום, וגם אני הסכמתי לעשות זאת בעבר, וכיהנתי תקופות קצרות מאוד כשר לביטחון פנים וכשר העליה והקליטה. אולם, לא יכולתי לנהוג כך כשמדובר בתפקיד שר המשפטים".

"לכל אורך דרכי הציבורית התחייבתי כי אם אגיע לתפקיד שר המשפטים, אפעל בנחישות כדי לבצע שינויים יסודיים במערכת המשפט. שינוי שיטת מינוי השופטים, השבת עקרון הפרדת הרשויות, קביעה מחדש של עקרון זכות העמידה – הם בעיניי מהלכים הכרחיים שעל שר המשפטים להוביל".

"אין שום אפשרות להוביל את המהלכים הללו בממשלת מעבר. לכן, לו הייתי לוקח על עצמי את התפקיד בעת הזו, בידיעה ברורה שאיני יכול לבצע ולו מעט ממה שאני מאמין בו ושהבטחתי לעשות, הייתי פוגע באמון שנתתם בי ובאמון של כולנו כי שינויים אלה אכן ניתנים לביצוע. הייתי אומנם רושם בקורות החיים תואר מכובד, אבל לא מעבר לכך, ופוגע במאבק שאנו שותפים לו במשך שנים ארוכות".

לסיום כותב השר לוין, "אני אמשיך במאבק לשינוי פניה של מערכת המשפט. אם אתמנה בעתיד לתפקיד שר המשפטים, יהיה זה אך ורק עם כל הסמכויות על מנת לפעול במלוא העוצמה להשגת מטרתנו המשותפת. תודה מעומק הלב על כל הגיבוי ועל גילויי התמיכה יוצאי הדופן".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש למנות את ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים במקום איילת שקד. אוחנה יהפוך לחבר בקבינט המדיני ביטחוני מתוקף תפקידו כשר משפטים. "אחרי אלפי שעות בימ"ש כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לרה"מ על האמון העצום, ותודה למברכים. ריגשתם מאוד", אמר אוחנה אמש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture