צילום: פלאש 90

אדלשטיין: "הביטול טרם בוטל – תוך כמה ימים יהיה ברור אם יהיו בחירות"

יו"ר הכנסת על יוזמתו לביטול החירות: "לא כל הדברים התפרסמו, מה שמעיד על הרצינות שבה כמה אנשים שוקלים את הדברים". על אהוד ברק: "ראש הממשלה הכי תבוסתני וכושל שהיה". מצהיר: "צריך להחיל את הריבונות על היישובים ביו"ש"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


הראיון עם אדלשטיין. צילום: כנס הרצליה שנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין התייחס היום (ראשון) לניסיונותיו לביטול הבחירות: "הביטול טרם בוטל ולא במקרה שלא ראית הודעות מתלהמות מאף צד". בדבריו בכנס הרצליה הוסיף כי, "תוך כמה ימים זה יהיה ברור, לא כל הדברים התפרסמו, מה שמעיד על הרצינות שבה כמה אנשים שוקלים את הדברים".

"ההערכה שלי שאם לא נצליח להגשים את היוזמה שלי, אחרי 17.9 בדיוק אותם שחקנים ישבו סביב אותו שולחן ויצטרכו לדבר על הנושאים שהם כרגע מסרבים לדבר עליהם. עדיף היה למדינה שלנו ולציבור כולו לסכם את הדברים כבר עכשיו ולחסוך שלושה חודשים מיותרים ומיליארדים. לפחות אוכל להסתכל על עצמי במראה אחרי ה-17.9 ולדעת שניסיתי. עוד לא איבדתי סופית את התקווה כי בכל זאת לפעמים השכל הישר גם צריך לעבוד. הרי מי מבטיח שלא יהיה בחירות גם בפעם השלישית?".

אדלשטיין, איש הליכוד, תקף בחריפות את השחק הטרי אהוד ברק שהצטרף לפוליטיקה, "‏אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכי תבוסתני וכושל שהיה למדינת ישראל. הוא רוצה שנחזור לקונספציה של ויתורים – כך הגענו לאינתיפאדה השניה. מה רוצים? לעשות עוד ויתורים ולהגיע לאינתיפאדה שלישית? אני מקווה שהוא לא יעבור את אחוז החסימה".

על המשך כהונת רראש הממשלה תחת חקירות אמר כי, "לא יודע לענות על השאלה. אנחנו לא שם. טרם התקיים שימוע. אני מזכיר שלפעמים דברים נגמרים כל לפעמים אחרת".עוד הוסיף כי, "אני חושב שחוקים פרסונליים זה לא משהו שבא בחשבון. כפי שאמרתי לפני ואחרי הבחירות, לא היה ולא נברא. אין לזה היתכנות בשום קונסטלציה".

בראיון בכנס הרצליה שנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי התייחס יו"ר הכנסת לנושא המדיני ואמר, "אנחנו בחלון הזדמנויות נדיר וצריך להחיל את הריבונות על היישובים ביו"ש. הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה. אנחנו רוצים לחכות קודם במזרח התיכון להסכמי שלום כוללים או שאנחנו רוצים לטפל בסוגיות שלא מחכות לנו כבר עכשיו? פעם היו באות אליי משלחות ותוך 2 דקות מסבירות לי איך לעשות שלום. אני שיניתי את הגישה הזאת".

"לפני 10 שנים נאמתי בכנס הריבונות. היו קולות ששאלו מה שר בישראל עושה במפגש ההזוי הזה. היום אני יושב עם מנהיגי עולם ומדבר איתם על זה והם מקבלים את הגישה כלגיטימית. לפני כמה שנים מי שדיבר על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים נחשב הזוי וירושלים הייתה אמורה לההרס ולחרב ושום דבר לא קרה בנתיים. אותו הדבר ברמת הגולן. אני שמח מאוד שכבר לא מדברים איתי על ההזוי אלא על הפרטים. הפרטים ניתנים לדיון".

על וועידת בחריין הוסיף כי, "תמיד אמרו לחשוב מחוץ לקופסה. עכשיו אני רואה סממנים טובים לחשיבה כזו. בוועידת בחריין יש ניסיון לשנות את המצב שבו המזרח התיכון כולו כולל מדינות שמאוד רוצות לשתף פעולה עם ישראל – כולם בני ערובה של הסרבנות הפלסטינית. פעם ראשונה מנסים להוציא אותנו מהמצב הזה ולעשות שת"פים בתחומי חיים מים טכנולוגיה".

על האקטיביזם השיפוטי אמר כי, "הגיע הזמן לעסוק בהפרדת רשויות. הממשלה לא רואה את הכנסת ממטר ורואים את התוצאות. בכנס לשכת עורכי הדין הצעתי בפומבי ישבתי לצד הנשיאה הקודמת נאור והצעתי להקים פורום בניסיון ליצור הידברות. אני עדיין מחכה לתשובה. אני מוטרד משיח של די 9 זה לא השיח שלי. אבל אני גם לא בגישה של כל מי שאומר שצריך לעשות רפורמות או להידבר – הופך מיד לפאשיסט ואויב הדמוקרטיה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture