Tomer Neuberg/Flash90

פרץ, שמולי או שפיר? היום – הפריימריז לראשות מפלגת העבודה

כ־65 אלף חברי המפלגה יבחרו את מחליפו של אבי גבאי • חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, שמתמודדים מל עמיר פרץ, ישאפו למנוע מפרץ תמיכה של 40% מהבוחרים - ובכך להקטין את סיכוייו בסיבוב נוסף • התוצאות: בסביבות השעה 23:00

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כ-65 אלף מתפקדי העבודה יוכלו לבחור היום (שלישי) את היו"ר הבא של המפלגה. 105 הקלפיות ברחבי הארץ ייפתחו בשעה 10:00 בבוקר וייסגרו בשעה 21:00 בערב. ההצבעה הממוחשבת תוביל לפרסום התוצאות כבר הלילה. על מנת לזכות בתפקיד כבר בסיבוב הראשון יצטרך המוביל לקבל לפחות 40% מקולות הבוחרים. אם אף אחד משלושת המועמדים לא יצליח לעמוד ברף הנדרש – ייערך סיבוב שני בין שני המובילים ביום שלישי הבא.

ח"כ עמיר פרץ, נבחר לתפקיד יו"ר המפלגה בנובמבר 2005. בתקופת כהונתו קיבלה המפלגה 19 מנדטים בבחירות שנערכו במרץ 2006. חברי הכנסת שמולי ושפיר חברים במפלגה מאז שנת 2012 ומשמשים כחברי כנסת מטעמה מאז הבחירות לכנסת ה-19 שנערכו ב-2013. אם שפיר (34) או שמולי (39) ייבחרו לתפקיד, הם יהיו הצעירים ביותר בתולדות המפלגה שיעמדו בראשה.

חבר הכנסת עמיר פרץ, שכבר עמד בעבר בראשות המפלגה, מוביל בסקרים הפנימיים ועשוי לקבל את מספר הקולות הגבוה ביותר. אולם, הדבר לא בהכרח עשוי להספיק לו, כיוון שבמידה ויידרש לסיבוב שני, הוא עלול להיקלע לקרב צמוד מאוד עם שמולי או שפיר, נציגי הקול הצעיר. בשל כך, פרץ מקווה לקבל יותר מ-40% מהקולות ולנצח כבר בסיבוב הראשון.

כמעט כל המועמדים ברשימת העבודה הביעו תמיכה בפרץ – בהם מרב מיכאלי, רויטל סויד, עמר בר לב, איתן כבל, וחיליק בר, וכך גם יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד, יו"ר קק"ל דני עטר ויו"ר המשמרת הצעירה תומר פינס, ושדרת בכירים לשעבר במפלגה כמו עוזי ברעם, אברהם בייגה שוחט ואופיר פינס. יו"ר המפלגה לשעבר ח"כ שלי יחימוביץ הודיעה כי היא לא מתכוונת להביע תמיכה רשמית באף אחד מהמועמדים.

חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, מודאגים מפיצול קולות בינהם שיכול להוביל לניצחון המתמודד השלישי חבר הכנסת עמיר פרץ. בעקבות החשש, השניים קיימו לאחרונה משא ומתן לשיתוף פעולה וריצה משותפת, אך לא הצליחו להגיע להסכמה על איך תיראה ריצה זו ועל כן הפגישה בנושא נכשלה.

תמליל של הפגישה פורסם אמש ב'חדשות 12', וחשף את חילוקי הדעות בין הצדדים, שהובילו לכישלון הפגישה. לפי הדיווח שמולי הגיע למטה של שפיר לבחון את שיתוף הפעולה בין השניים – במהלך השיחה שמולי הציע לשפיר שותפות אבל עם היררכיה, האחד מעל השני, בזמן שמנגד שפיר דיברה על מודל שיתופי, בסגנון נפתלי בנט ואיילת שקד. שפיר הציעה: "אפשר לעשות שותפות מלאה, שני אנשים באותה רמה" והוסיפה כי הם ייאלצו להסכים על קווי יסוד, ועל איזה כיוון המפלגה תלך, אך לדבריה : "זאת שותפות מלאה לגמרי".

כששמולי הבין שמדובר בהנהגה משותפת הוא שאל את שפיר איך זה אמור לעבוד. שפיר ענתה לו שיש כבר מפלגות כאלה בעולם: "זה חדשני, מעניין". למרות ניסיונותיה, הוא ענה שלדעתו העניין ייראה "מצחיק" כשיש שני מנהיגים על 4 ח"כים. "אנחנו שישה ח"כים, אבל נהיה יותר כי אנחנו ממציאים משהו חדש", ענתה לו שפיר, ושמולי ענה בחזרה: "אני חושש כי דווקא בגלל שהיחסים בינינו רעועים, זו עלולה להיות מלחמת התשה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture