Noam Revkin Fenton/Flash90

בהנחיית נתניהו: גנץ זומן לתדרוך ביטחוני במשרד ראש הממשלה

בשל ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות, ראש הממשלה הורה לזמן את יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ לתדרוך ביטחוני ע"י המזכיר הצבאי וראש המל"ל • גנץ הוזמן לשיחת עדכון, על אף שבאופן רשמי איננו מכהן כיו"ר האופוזיציה, בשל העובדה כי מדובר בממשלת מעבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות בגזרת הצפון, גררו בעקבותיהם הוראה מעניינת מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהורה לזמן את יו"ר 'כחול לבן', חבר הכנסת בני גנץ למשרד רה"מ, לתדרוך ביטחוני על האירועים האחרונים ע"י המזכיר הצבאי וראש המל"ל.

התנהלות זו של נתניהו בתקופה כה רגישה, מבחינה פוליטית, מעניינת במיוחד, נוכח העובדה כי נוהל העדכון במקרים שכאלו חל כלפי חבר כנסת המכהן כיו"ר האופוזיציה באופן רשמי. בכנסת ה-20, כזכור, כיהן תחילה בתפקיד בוז'י הרצוג, בעת שעמד בראשות העבודה, כשאף המשיך להחזיק בתפקיד זה לאחר שהודח בפריימריז הפנימיים של המפלגה, בהם הודח על ידי אבי גבאי.

בינתיים, הרצוג הספיק להתמנות ליו"ר הסוכנות היהודית ובעקבות כך התפטר מהכנסת ומראשות האופוזיציה, ובשל כך שלי יחימוביץ מונתה תחתיו לראש האופוזיציה, בשל העובדה כי אבי גבאי לא כיהן עדיין כח"כ. מאז הבחירות לכנסת ה-21 יחימוביץ' אינה מכהנת בתפקיד באופן רשמי ותחתיה לא מונה יו"ר חדש, מאחר ומדובר בממשלת מעבר. על אף זאת, גנץ עומד בראשות המפלגה הגדולה מלבד מפלגת השלטון ובשל כך הוא יו"ר האופוזיציה הלא רשמי, ובשל כך הוזמן לשיחת עדכון.

כזכור, במוצ"ש האחרון פורסם כי כוח צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה בדרום מזרח לדמשק בסוריה. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מתווה הפיגוע שסוכל שכלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

בנוסף, בלילה שבין מוצ"ש לראשון, דווח בלבנון כי שני מל"טים ישראלים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות, בירת לבנון. לטענת ארגון הטרור חיזבאללה אחד המל"טים היה ממולכד ונפילתו גרמה נזק למרכז התקשורת של הארגון. לטענת בכיר בארגון הטרור חיזבאללה שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון ולטענת גורמים מהארגון אף אחד מכלי הטיס הישראליים נמצא בידיהם. בנוסף, בלילה האחרון כלי טיס ישראליים ביצעו הלילה שלוש תקיפות ממזרח לזחלה, בירת מחוז אל-בקאע, כך דווח בכלי תקשורת לבנוניים. מטרת התקיפה כוונה ליעד של מפקדת החזית העממית לשחרור פלסטין. לא היו נפגעים בנפש אך נגרם נזק לרכוש. בישראל לא אישרו את הדיווחים.

מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסארללה, אמר בנאום שנשא אמש, כי "אם נתניהו חושב שהסיפור נגמר כי לא היו הרוגים, הוא טועה".
לפי גורמים בצה"ל, ההחלטה לפרסם את דבר התקיפה ולהימנע משמירה על עמימות כבעבר, נבעה מכך שהפעם מדובר בסיכול פיגוע ספציפי ולא בפגיעה בהתבססות צבאית כגון העברת טילים מדויקים.

בנוסף לאירועים אלו, בשעות הערב אמש נשמעה אזעקת צבע אדום, בישוביום, שדרות ואיבים ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר. כיפת ברזל הצליחה ליירט 2 מהשיגורים ורקטה נוספת התפוצצה ככל הנראה בשטח פתוח בסמוך לכביש 34 באזור שדרות. אולם בניין לא מאוכלס נפגע כתוצאה משברי טיל של כיפת ברזל. למרכז הרפואי ברזילי פונו חמישה נפגעי חרדה. בתגובה לירי צה"ל תקף הלילה יעדים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מסר, כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם משרד מפקד גדוד של חמאס.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, החליט כי בעקבות הירי מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל, ישראל תוריד חצי מכמות הדלקים שהיא מעבירה דרך מעבר כרם שלום לתחנת הכוח ברצועת עזה. על ההחלטה הודיע הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לדבריו עונש זה יחול משעות הבוקר היום ועד להודעה חדשה.

אמש נורו שלושה רקטות מעזה לשדרות וליישובי עוטף עזה בהם – איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר. כיפת ברזל הצליחה ליירט 2 מהשיגורים ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בסמוך לכביש 34 באזור שדרות. בניין לא מאוכלס נפגע כתוצאה משברי טיל של כיפת ברזל. למרכז הרפואי ברזילי פונו חמישה נפגעי חרדה.

עיריית שדרות מסרה כי באירוע הערב היו 16 נפגעי חרדה. שניים מתוכם פונו. צוותי חוסן הגיעו לזירת האירוע וטיפלו בתושבים. ראש העיר הורה לפתוח את מרכז החוסן ולקבל פניות של תושבים המרגישים לחץ ריגשי. בארגון מד"א אומרים כי חובשים ופראמדיקים של הארגון מעניקים טיפול רפואי ל-7 בני אדם (כולם בעיר שדרות), בהם: אישה כבת 30 במצב קל, עם חבלות בגפיים, שנפלה בדרך למרחב המוגן, ו-6 נפגעי חרדה.

הירי אמש הוא המשך של התחממות הגבול עם הרצועה בשבועות האחרונים, בשבוע שעבר בוצעו כמה שיגורים שהתפוצצו בשטחים פתוחים בעוטף עזה, ובתגובה תקף חיל האוויר מטרות חמאס ובהן מוצב ימי של הארגון בצפון הרצועה. בשבועות האחרונים גברו גם הניסיונות לבצע פיגועי חדירה בגבול. האחרון שבהם אירע ביום חמישי, אז מחבל חמוש התקרב לגדר המערכת ברצועה, השליך כמה רימונים לעבר לוחמים בצד הישראלי – ונורה לפני שחצה את הגדר. לא היו נפגעים בצד הישראלי.

עוד בנושא
לפי דיווחים האתר שהופצץ שייך לארגון הטרור החזית העממית. במהלך הלווייה של אחד ההרוגים מהתקיפה אמש בגבול עיראק סוריה הניפו דגלים מהם התברר כי מפקד בכיר בחזבאללה חוסל אמש. דובר צה"ל פרסם פרטים חדשים על ההרוגים בסוריה

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא מזמנים אותי לחצי השני של הפגישה? אני ממש כועס!!! אולי אני ידליף נגד גנץ בתגובה למהלך הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture