צילום: פלאש 90

חפץ בחקירה: "אלוביץ' היה בלחץ עצום, ביקש פגישה דחופה עם נתניהו"

עד המדינה ניר חפץ, שהיה מקורבו של ראש הממשלה מספר לחוקרים על אחורי הקלעים של פגשת נתניהו-אלוביץ' וסיפר לחוקריו כי העביר לראש הממשלה מסמך מבעלי בזק: "שאול אלוביץ' טען שארדן מורח אותו בכוונה - וששעון החול אוזל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכתב המשפטי של 'חדשות 13' אביעד גליקמן חשף הערב את העדות הדרמטית בתיק 4000, של מי שהיה יועצו של ראש הממשלה וכיום עד המדינה – ניר חפץ. חפץ מספר לחוקרי המשטרה כי אלוביץ' ביקש ממנו להיפגש בדחיפות עם נתניהו ואף העביר לו מסמך המיועד לראש הממשלה שבו הוא מתאר את לוחות הזמנים ואת הנחיצות שבמהירות אישור המיזוג.

ניר חפץ: "יצא לי לפגוש את ביבי לא יותר מארבעים ושמונה שעות אחרי הפגישה עם שאול. נכנסתי לחדר העבודה של נתניהו והוא ידע שאני בא לפגוש אותו בענייני בחירות. כשאני עם הנייר הזה, התיישבתי מולו מהצד השני של השולחן, סיפרתי לו ששאול קרא לי והיה בלחץ עצום. הסברתי לו (לנתניהו) בקווים כלליים לגבי ברגר (אז עדיין מנכ"ל משרד התקשורת) וגלעד ארדן (שר התקשורת הקודם) וששאול טוען שסוחטים אותו. אמרתי לו ששאול ביקש שאני אעביר לו את המסמך הזה ונתתי לו אותו ואמרתי לו ששאול מבקש להיפגש איתו בדחיפות בנושא המסמך הזה".

חוקר שואל: "הסברת לנתניהו גם מבחינת התוכן ורציונאל הדברים מדוע שאול מעביר אליו את המסמך?". וחפץ משיב לו כי, "אמרתי לו מאוד בקצרה בשניים או שלושה משפטים פרפרזה של טענות שאול כלפי שעון החול שאוזל באשמת ברגר וארדן – ובזדון לטענתו של שאול".

בדיווח מוזכר כי, במארס 2014 הממונה על ההגבלים העסקיים אישר את עסקת בזק-יס תוך הצבת תנאים. מלבד אישור הממונה היה נחוץ לאישור סופי של העסקה אישור של משרד התקשורת. חברת יס פונה ביולי 2014 למשרד התקשורת כדי לקבל את האישור. שר התקשורת אז הוא גלעד ארדן והאישור טרם ניתן. ב-5 בנובמבר מתמנה נתניהו לשר התקשורת. שלושה שבועות לאחר מכן , ב 28 בנובמבר, חפץ נענה לבקשת אלוביץ' ומסדר לו פגישה דחופה עם ראש הממשלה.

חפץ מספר בחקירותו על הפגישה שארגן, "עכשיו אני נזכר שבפגישה עם שאול יממה או שתי יממות לפני כן אצל שאול בבית, כשהוא מסר לי את המסמך, הוא ביקש ממני שאעביר לו אותו לנתניהו אישית וביקש ממני שאני אעביר בשמו בקשה לפגישה אישית דחופה עם ביבי. הבנתי שמטרת הפגישה היא שאני אתן לראש הממשלה את המסמך ידנית ואעביר לו את הבקשה להיפגש איתו בדחיפות".

"נתתי לביבי את המסמך", ממשיך הבכיר לשעבר בלשכת רה"מ לספר בחקירתו, אמרתי לו ששאול טוען שארדן וברגר ממשיך דרכו מורחים בכוונה את הזמן ולא מאפשרים חתימה של משרד התקשורת על מסמך עסקת יס כדי ששעון החול של הרשות להגבלים עסקיים ייגמר, המסמך שהוצג בפניך קודם והעסקה יירדו מהפרק בגלל שיפוג תוקפו של אישור הממונה על ההגבלים".

על פי כתב החשדות לאלוביץ' היה חשוב לקבל מועד מהיר לאישור העסקה גם בגלל הכספים שיורוקום שבבעלותו עתידה הייתה לקבל מהעסקה ושהיו מיועדים לתשלום חובות עתק של חברות מקבוצת יורוקום לבנקים, חובות שאלוביץ' התקשה לפרוע. חפץ ממשיך בעדותו ומספר לחוקרים על היערכות נתניהו לפגישה:

"נתניהו מהיר תפיסה ולא צריך להסביר לו פעמיים. אף פעם לא עונה. איך יודעים אם יעשה או לא יעשה? הוא רושם את הדברים על פתק A4 או אם מבצע אותם מייד – ואם הוא לא עושה (אחד משניהם) – שיהיה לך בהצלחה. הוא עיין במסמך הזה ביסודיות, עבר על החומרים, קרא את המסמך וניכר שהבין אותו", כך עד המדינה הבכיר בחקירתו.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הדבר היחיד שההדלפות הפליליות המתמשכות מחומר החקירה מלמדות, זה שתיק 4000 הוא עלילת דם שלא מבוסס על עובדות אלא על רכילות. הדברים שניר חפץ אמר או לא אמר לאחר שהפך עד מדינה לא ישנו את האמת: מיזוג בזק-יס אושר כראוי בתהליך מתועד וסדור ע״י כל הרגולטורים המוסמכים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture