Hadas Parush/Flash90

ספין של ליברמן? בישראל ביתנו מציעים "ממשלת מומחים" לשנה

ח"כ קושניר פנה ליו"ר מפלגתו וביקש ממנו לדון בהקמת ממשלה שתכלול 11 שרים, וזהותם תקבע ע"י הנשיא. דברי גורמים בישראל ביתנו, כבר התקיימו מספר שיחות עם נציגי הליכוד וכחול לבן בנושא, ונוצר רושם ראשוני כי יש היתכנות למהלך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישראל ביתנו מקדמים יוזמה חדשה במטרה למנוע בחירות נוספות, לפיה תקום ממשלת מומחים זמנית לתקופה של שנה, אשר תכלול 11 שרים, כולל ראש ממשלה. חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו שמקדם את ההצעה שלח מכתב ליו"ר מפלגתו ח"כ אביגדור ליברמן, בו ביקש ממנו לדון באפשרות שהמפלגה תתמוך בהצעה שכזאת ובכך למנוע בחירות נוספות.

על ההצעה שפורסמה ב'מעריב', הנשיא ריבלין הוא זה שיקבע את הרכב הממשלה ואת זהות ראש הממשלה. בישראל ביתנו מציעים גם, בין היתר, שהממשלה תהיה רשאית להעביר את תקציב המדינה ללא צורך בהצבעה בכנסת. לדברי גורמים בישראל ביתנו, כבר התקיימו מספר שיחות עם נציגי הליכוד וכחול לבן בנושא, ונוצר רושם ראשוני כי יש היתכנות למהלך.

ח"כ קושניר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסמך פירט קושניר את פרטי היוזמה: לאחר תום 21 הימים, יוכל נשיא המדינה להקים ממשלת מומחים זמנית שתכלול 11 שרים כולל ראש הממשלה, ותכהן שנה אחת בלבד. "כל שר יחזיק בכמה תיקים", הסביר קושניר ונתן כדוגמה את השילובים הבאים: חינוך, תרבות וספורט; עלייה, קליטה ותפוצות; פנים, פריפריה ושיוויון חברתי; כלכלה, תעשייה ותיירות.

לפי ההצעה, לכנסת לא תהיה זכות להצעות אי אמון כנגד ממשלת המומחים, ובתום תקופה של שנה אחת הנשיא יהיה ראשי להעניק מנדט להרכבת הממשלה לח"כ בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להצליח. את מכתבו סיכם ח"כ קושניר בהערה: "הצעה זו מועברת לכמה ח"כים בליכוד ובכחול לבן לצורך בדיקת היתכנות למהלך".

ב'חדשות 12' דווח כי בישראל ביתנו מקיימים לאורך היום התייעצויות במטרה לפתור את הפלונטר הפוליטי. במפלגה טוענים כי החלטות גורליות צפויות להתקבל בסוף השבוע הקרוב. יו"ר סיעת הליכוד ל"כ מיקי זוהר הגיב להצעה של קושניר ואמר כי, "מדובר בהצעה מעניינת, השאלה החוקתית היא זו שתקבע את היתכנות ההצעה ומימושה".

 

דרעי: "ליברמן שמע שנתניהו וגנץ נפגשים ומנסה לסכל ממשלת אחדות"

 

כזכור, יו"ר ישראל ביתנו לא שלל אתמול בראיון ל'ערוץ כנסת' כניסה לממשלת ימין צרה: "קשה לשקול מה הכי גרוע – בחירות מוקדמות או ממשלה צרה, אבל מבין את הח"כים בישראל ביתנו שמתקוממים נגד התנהלות של כחול לבן". כמו כן, בניגוד להצהרותיו בחודשים האחרונים, סירב ליברמן להתחייב שלא ישב בממשלת ימין צרה.

במקביל, ב'חדשות 12' דווח כי שני חברי כנסת ממפלגת ישראל ביתנו פנו ליברמן בבקשה שיחבור ברגע האחרון לממשלת ימין כדי למנוע בחירות. השניים – ח"כ עודד פורר, יו"ר הסיעה ומספר 2 ברשימה, וח"כ חמד עמאר, מספר 6 ברשימה – ערכו עמו הבוקר פגישה ואמרו כי "מדינת ישראל לא יכולה לסבול שלוש מערכות בחירות בשנה".

"יש פה גם מדינה לנהל. בכחול לבן אמרו שישראל לפני הכל – אבל הם מסרבים לכל ההצעות", הוסיפו השניים לליברמן, כך על פי הדיווח. השניים הזכירו לליברמן שהתחייב כי מפלגתו תגבה מחיר ממי שלא ילך לממשלת אחדות, לדבריהם: "הגיע הזמן לגבות את המחיר. כחול לבן ויאיר לפיד צריכים לדעת שאם ימשיכו לסרב לאחדות אז האלטרנטיבה תהיה ממשלת ימין צרה כדי למנוע בחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינה הזויה! ממשלת מומחים?? ליברמן, שכחת שהעם הוא הריבון? אתה באמת רוצה להוביל כאן לדיקטטורה מוחלטת ורשמית שהשלטון נקבע על ידי אדם אחד וללא בחירות?

היפך הדמוקרטיה כפשוטו
אמרנו… ישראל ביתנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture