Yonatan Sindel/Flash90

היועמ"ש דוחה את החלטת התובעת בהאג: "נמהרת ובלתי מתקבלת על הדעת"

מנדלבליט תקף את ההודעה כי יש בסיס לחקירת "פשעי מלחמה" שישראל ביצעה לכאורה: "לבית הדין אין ולא יכולה להיות סמכות שיפוט, ושום לוליינות משפטית לא תשנה זאת". עוד תקף: "בית הדין אמור היה לטפל בזוועות החמורות ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב להחלטת תובעת בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג כי קיימת עילה לפתוח בחקירת פשעי מלחמה של ישראל בעזה ובגדה המערבית ומסר כי הוא "דוחה אותה בתקיפות". לדבריו, "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית, המחויבת ופועלת לכיבוד החוק הבין-לאומי והערכים ההומניטריים".

"מחויבות זו עמדה ועומדת איתנה במשך עשורים, דרך כל האתגרים והזמנים הקשים שמדינת ישראל ניצבה מולם. היא נטועה באופיה ובערכיה של מדינת ישראל, ומובטחת על ידי מערכת משפטית חזקה ועצמאית, ששמה הולך לפניה בכל העולם. אין כל מקום להתערבות שיפוטית בין-לאומית במצב זה, מצדו של בית הדין שאמור היה לטפל בזוועות החמורות ביותר במקומות בהם שלטון החוק קרס".

מנדלבליט מוסיף כי, "בנסיבות אלו, העובדה שתובעת בית הדין בחרה לקדם הליכים בעניינה של מדינת ישראל, בעקבות פנייה של הרשות הפלסטינית – בלתי מתקבלת על הדעת. יתרה מכך, כפי שעולה מחוות הדעת שפרסמתי ביום שישי האחרון, לבית הדין אין ולא יכולה להיות סמכות שיפוט מסיבות משפטיות ברורות, ושום לוליינות משפטית לא תשנה זאת".

"התובעת טוענת שהרשות הפלסטינית היא מדינה אף על פי שברור וגלוי שהרשות הפלסטינית אינה מדינה. התובעת ממשיכה וקובעת מהו השטח של אותה "מדינה", על אף שהצדדים הסכימו לפתור את המחלוקת ביניהם לגבי אותו שטח במסגרת משא ומתן עתידי. יש להצטער על כך שתובעת בית הדין סירבה להתעמק בחוות הדעת, למרות שהיתה לה הזדמנות לעשות זאת בטרם נחפזה לקבל החלטה".

היועמ"ש מפנה לחוות הדעת שפרסם בשישי ואומר כי, "מדובר במסמך מפורט, יסודי ומנומק שמניח שורה ארוכה של טיעונים ואסמכתאות לכך שבית הדין איננו יכול לקנות סמכות ביחס לסכסוך בין ישראל והפלסטינים. לו הייתה התובעת מקיימת בחינה אמיתית, בלב פתוח ובנפש חפצה, של הנושאים המשפטיים שבפניה, היה עליה ללמוד היטב את המסמך ולקיים דיון מקיף ומעמיק בתוכנו. לא ברור מדוע אצה לה הדרך לקבל החלטה נמהרת ולא מבוססת שכזו".

 

ארה"ב על ההחלטה בהאג: "לא מוצדקת – מכוונת באופן לא הוגן נגד ישראל"

 

משרד החוץ ומשרד המשפטים מסרו תגובה משותפת אחרי ההחלטה: "החלטת התובעת שלא לסגור את התיק הפלסטיני הקורא לחקירה פלילית של ישראלים היא מופרכת ומקוממת. בית הדין מוסמך לדון רק בעניינים שהופקדו בידיו על ידי מדינות ריבוניות. האמת הפשוטה היא כי אין מדינה פלסטינית ואף פעם לא הייתה כזאת. לכן, לבית הדין אין כל סמכות לדון בנושא זה. כל אמירה אחרת היא לוליינות משפטית מעוותת. אין עוררין כי לישראל, מדינת העם היהודי, זכויות היסטוריות ומשפטיות איתנות בארצנו. הצדדים הסכימו שסיום הסכסוך ביניהם יושג במשא ומתן ישיר. הפלסטינים מתחמקים ממשא ומתן ומפירים באופן רצוף ושיטתי את מחויבויותיהם, כולל בעצם פנייתם לבית הדין".

"מוקדם יותר היום פרסם היועץ המשפטי לממשלה מסמך מקיף המציג את עמדתנו המשפטית ביחס להיעדר סמכות השיפוט של בית הדין. המסמך גובש במשך כשנה ובידיעת התובעת. על פי כל אמת מידה של צדק והוגנות, לא ייתכן כי התובעת תחליט בנושא זה עוד בטרם בחנה באופן רציני ולעומקה את עמדתנו הכתובה. התובעת נגררה אחרי המניפולציה הפלסטינית שמטרתה ניצול לרעה של בית הדין כ'כלי נשק' פוליטי. הניסיון להפוך סוגיה מדינית למשפטית, מעמיד מכשול כבד בפני הצדדים לסיים את הסכסוך. החלטתה לא רק שאינה משרתת את ערכי הצדק והשלום, אלא חותרת תחתם".

"סמכות אינה עניין טכני – היא הדבר שמבחינה בין גוף שיפוטי לגוף פוליטי. בהתעלמות משרד התובעת מכללי הסמכות של בית הדין הוא למעשה נתן יד לשימוש פוליטי בבית הדין – דבר המהווה פגיעה אנושה בכל טענה ליושרה משפטית של מוסד זה. ישראל, כמדינה שקמה לאחר זוועות השואה שפקדו את העם היהודי, הייתה בין הראשונות לתמוך ברעיון של הקמת בית דין פלילי בינלאומי. עם זאת, ישראל, כמו מדינות אחרות, לא הצטרפה לאמנת רומא בשל החשש הממשי כי בית הדין ינוצל ככלי פוליטי ולא ימלא את ייעודו. היום הוכיח משרד התובעת כי חששות אלה, והביקורת הגוברת על בית דין שאיבד את דרכו וסמכותו המשפטית והמוסרית, היו נכונים וצודקים", נמסר ממשרדי החוץ והמשפטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשעושים פה הרבה "משפט", העולם משתמש בזה נגדנו

ברוך השם שאין מדינה פלשטינית כמו שרבין וברק ועוד הזויים רצו להקים.
כי אם השם יתברך היה מצליח בידם .
היום היינו בצרות צרורות.
די להסכם אוסלו הארןר ולא למדינה פלסטינית!!!!!!!!!!

כבוד היועץ מנדבליט
אתה והחברים שלך הפכתם את המדינה שלנו לדיקטוטרית!!!
אז איך אתה טוען על מדיניות דמוקרטית??
הטענות שלך צודקות, אבל מי שצריך לטעון את זה זה ביבי ולא אתה, אפילו שאתה היועץ!!

היועה"מ היה צריך להבין מניסיונו האישי שמי שקובע זו המערכת המשפטית, ובמקרה זה המערכת המשפטית הבינלאומית, ולא הפוליטיקאים. טול קוראה מבין עיניך!

מנדלבליט היקר(?) מוזר לך ההתנהלות שלהם? תציץ במראה!

הכל שקר, למה הוא לא דחה את כתב האישום של נתניהו, כאן פתאום מחליט לדחות אותו, אולי באמת היו פשעים?

מנדלבליט
תמיד האמנתי בך

במקום להתקיף את האיחוד הארופאי
תדאג לגרש את ביבי שהפיל אותנו למצב הזה ולדואג לראש ממשלה שידע לנהל את היחסים יותר טוב .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture