מרים אלסטר / Flash90

מקורבים ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הוא לא חושש מאיומי ההדחה"

לאחר שהיועמ"ש לכנסת אישר להקים את וועדת הכנסת כדי לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו, בכחול לבן מאיימים: "במידה ואדלשטיין לא יאשר את הקמת הוועדה לא נהסס להדיחו". מקורבי אדלשטיין: "הוא לא מפחד מאיומים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שהיועמ"ש לכנסת עו"ד איל ינון קבע כי אין מניעה שוועדת הכנסת והמליאה ידונו בחסינות נתניהו, בכחול לבן מפעילים לחצים על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא להטיל וטו ולאשר את הקמת הוועדה.

בכיר כחול לבן ח"כ יאיר לפיד טען אמש בראיון 'לחדשות 13' כי "אדלשטיין בולם בשליחות נתניהו מהלך בסיסי של דמוקרטיה, של כינוס ועדת הכנסת בדיון בבקשת החסינות של נתניהו. זה לא תקין ואם אדלשטיין ימשיך בזה תהיינה לכך השלכות".

ח"כ לפיד הוסיף, כי במידה ואדלשטיין לא יאשר את הקמת הוועדה, במפלגתו שוקלים את האפשרות להדיח את אדלשטיין מתפקידו כיו"ר הכנסת, "לא נהסס לפעול. יש לנו רוב בכנסת. ישראל ביתנו הודיעה שהיא נגד החסינות. אדלשטיין מעמיד אותנו במצב שבו ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים – מבקש בקשת חסינות, ואפילו אין עליה דיון".

מקורבים ליו"ר הכנסת שצוטטו 'בכאן חדשות' אומרים בתגובה "כי הוא אינו חושש מאיומי הדחתו מהתפקיד, אם בכחול לבן חושבים שאיומים על יו"ר הכנסת יזיזו אותו או ישפיעו עליו, הם כנראה לא מכירים אותו, זה פועל בדיוק הפוך", אמרו.

והוסיפו כי, "הוא לא מפחד מאיומים והוא מגיב להם בדיוק להיפך ממה שכחול לבן מצפים. לא רק שהוא לא משתכנע ככה לקיים דיון בחסינות, אלא שהוא אפילו מתקבע עוד יותר בהתנגדות שלו לקיים דיון. דווקא בגלל איומי ההדחה".

בתגובה לדברים, גורם בכחול לבן אומר: "אני לא מקנא באדלשטיין, הוא בסיטוצאיה קשה. גם אנחנו מעדיפים להימנע מעימות איתו. אבל אם הממלכתיות באמת חשובה לו, הוא חייב לכבד את הייעוץ המשפטי ואת הרוב הדמוקרטי שתומך במהלך".

בתוך כך, יו"ר הועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן קרא ליו"ר הכנסת להקים את ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו: "מצפה מאדלשטיין לקבל את עמדתו של יועמ"ש הכנסת. יש מספיק זמן לדון בחסינות בכובד ראש", את הדברים אמר בראיון לרשת ב'.

מנגד, שר המדע והחלל אופיר אקוניס אמר בראיון, כי "איל ינון נפל למלכודת של כחול לבן, בה בליל של חברי כנסת שאין קשר ביניהם. כחול לבן מבוססים על שנאת נתניהו".

כזכור, היועץ המשפטי לכנסת עוד" אייל ינון העביר לח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת, את חוות דעתו בשאלה האם בסמכותן של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לקיים דיונים בבקשות לקביעת חסינות בפגרת הבחירות. זאת, בהמשך לחוות הדעת שניתנה לפני כחודש, ושלפיה אין חובה אך גם אין מניעה משפטית להקים את ועדת הכנסת בטרם כוננה הממשלה.

בחוות הדעת מפרט היועץ המשפטי לכנסת את הקשיים שבקיום דיוני חסינות בתקופת הבחירות, ובעיקר העובדה שבתקופה זו הכנסת אינה נוהגת לעסוק בעניינים שנויים במחלוקת. עם זאת, מסקנתו היא כי התנהלותה הרגילה של הכנסת בפגרת הבחירות, שטעם רב בבסיסה, אינה יכולה לאיין את הסמכות של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לדון בבקשת חסינות ולגבור על הוראת המחוקק לעשות כן "בהקדם האפשרי".

"לפיכך", קובע יועמ"ש הכנסת, "על אף הקשיים השונים שאכן מתעוררים בקיומם של דיוני חסינות לאחר שהכנסת החליטה על התפזרותה והיא מצויה בפגרת בחירות, ועל אף התקדימיות שבכך, עמדתו היא כי אין בכל אלה כדי לקבוע שוועדת הכנסת ומליאת הכנסת מנועות מלדון ולהכריע בבקשות חסינות בעת הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תכלי'ס הוועדות הם דמוקרטיה!
אפילו שהמשחק מכור מראש.
רק נתאר לעצמינו אם הסיטואציה היתה הפוכה.
גם אם זה בא על חשבון ביבי.

נראה לי שלאדלשטיין "תעודת ביטוח" מליברמן. יש לכך הרבה סימנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture