Hadas Parush/Flash90

ח"כים ב'העבודה' נגד היו"ר עמיר פרץ: "יש להקים גוש טכני עם מרצ"

ח"כ עמר בר-לב: "קיימת הסכנה שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה ושהאחריות לכך תופל עלינו". ח"כ איציק שמולי: "ההחלטה המתבקשת לבצע חיבור טכני פרגמטי עם מרצ כדי למנוע קטסטרופה אפשרית ולמקסם את כוחו של מחנה השינוי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ עמר בר-לב ממפלגת 'העבודה' הודיע הערב שהוא תומך בהקמת "גוש טכני" בין העבודה-גשר ומרצ: "ההחלטה לא הייתה קלה לאור החשש שלי, שעדיין קיים, שהחיבור עם מרצ יסתיים קרוב יותר ל-6 מנדטים מאשר ל-11 שיש לנו ביחד עתה ושכחול-לבן 'לא תספור' אותנו אחרי הבחירות הבאות, בדיוק כפי שלא ספרה אותנו עד כה, ועלולה אפילו להקים ממשלת ימין עם ליברמן, בנט והליכוד, עם או בלי נתניהו. מצד שני, קיימת הסכנה שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה ושהאחריות לכך תופל עלינו".

"הרוח בקרב מצביעי מפלגת העבודה שבחרו בנו עד כה, אותה בחנתי בימים האחרונים גם במספר קבוצות מיקוד בקרב מגזר ותיק של בוחרי העבודה, קוראת לחיבור טכני עם מרצ. לכן בכדי לא ליפול לאותו משפט מפורסם הנאמר לא פעם על גנרלים בצבא המתכוננים למלחמה הבאה בשיטות אותן ישמו בקודמת, המאבק הוא כרגע על עמדותיו החברתיות והמדיניות של השמאל הישראלי ולכן חשוב, למרות חששותי, שנהיה ביחד 11 מנדטים ויותר", אמר בר-לב ב'חדשות 12'.

בעקבות הודעתו של בר לב פרסם ח"כ איציק שמולי, מספר 2 במפלגה ויו"ר סיעת 'העבודה-גשר', ציוץ בטוויטר בו כתב: "אני מברך את חברי, ח״כ עמר בר-לב על קבלת ההחלטה המתבקשת לבצע חיבור טכני פרגמטי עם מרצ כדי למנוע קטסטרופה אפשרית ולמקסם את כוחו של מחנה השינוי. הליכה בנפרד היא בגדר הליכה על הסף ואני קורא גם לשאר הח״כים להצטרף ליוזמתי. אם בשל הימור מסוכן ומיותר- נתניהו ינצח זה יהיה בלתי נסלח".

שמולי תקף את פרץ בראיון ל'חדשות 12' והאשים אותו בחוסר אחריות: "הליכה בנפרד לא מייצרת יותר מנדטים. למה לקחת את הסיכון? זה לא אחראי". לדבריו, "אנחנו נכנסים לימים של הכרעה וצריך לעשות את המהלך המתבקש. לכולם ברור שהבחירות הללו גורליות, הפסד לא בא בחשבון. טרם פתיחת הקמפיינים מפלגת העבודה ומרצ קטנות. שילוב קטלני שיכול להוביל לקטסטרופה".

בתוך כך, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ צפוי להיפגש מחר יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ, וועידת מרצ, שהייתה אמורה להתכנס מחר כדי לאשר סופית את רשימת המחנה הדמוקרטי לכנסת, נדחתה ליום שלישי, כדי לאפשר עוד זמן למשא ומתן עם העבודה-גשר. במקביל, סיעת העבודה תתכנס מחר אחר הצהריים לדיון מכריע בנושא האיחודים בשמאל.

כזכור, פרץ פרסם השבוע "מתווה" ריצה משותפת של העבודה גשר, כחול לבן ומרצ. "הכדור עכשיו במגרש של כחול לבן. אני רוצה לוודא שאם יהיה מהפך הוא יהיה מהפך של שינוי ותקווה, ולכן, אני פונה לבני גנץ הערב וקורא לו לרוץ ברשימה משולשת עם מפלגת העבודה ועם מרצ ברשימה אחת. אסור לנו לאבד אף קול", אמר פרץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האיש שהגה את כיפת ברזל והאיש האחרון בפולטיקה שבאמת היה חושב על תושבי הדרום
בניגוד גמור לביבי שמיצדו שיזרקו עליהם 1000 טילים כל יום.

אם מרצ והעבודה שווים היום 11 ובהנחה שכך גם בבחירות הקרובות, גם אם נניח שאחת מהן לא תעבור יזרקו מקסימום 4 מנדטים וישארו 7, אם הן רצות יחד גם אז הן שוות 7 אז מה הלהיטות. ההגיון היחיד הוא שכאשר הן רצות בנפרד 4 מנדטים של שמאל נזרקים לפח וכאשר ירוצו יחד ה4 יעברו לכחול לבן. זאת אומרת שהחבירה למרץ היא כדי להוסיף קולות לכחול לבן (שלא רצו להתאחד איתם)

לישראל
זה לא כך ברגע שמתאחדים יש פחות אינטרס לעבוד ואין קרב של החיים בטוח שברגע שיתאחדו ילך כמה מנדטים לשמאל כמו שקרה לימין ברגע שהיה איחוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture