הרב לייזרזון ליצדו של השר ליצמן במהלך 'פרשת עמנואל'. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אגודת ישראל אבלה: "אבד חסיד – לא חת לצאת למלחמות על כבוד שמיים"

ליצמן: "בפטירתו נחתם פרק גדוש ועילאי שייזכר לעולם בתולדות הציבוריות החרדית". גפני: "במשך עשרות שנים עמד על משמר החינוך והיה קרוב לגדולי ישראל". דרעי: "איש החינוך והעשייה בליבו ונפשו למעלה משנות דור, סייע למוסדות החינוך בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אגודת ישראל פרסמה הערב הודעת אבל מיוחדת בעקבות פטירתו של יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף לייזרזון ז"ל, שכיהן מטעמה כחבר כנסת, סגן ראש עיריית ירושלים ובצעירותו אף שימש כדובר המפלגה: "אבד חסיד מהארץ. תנועת 'אגודת ישראל', ההנהלה, המרכז והמועצה, מועצת הקהילות וחברי ותומכי התנועה, מבכים מרה את פטירתו של איש האשכולות אשר זכה לאמונם של רבותינו הקדושים".

עוד הוסיפו בתנועה הוותיקה כי, "המנוח ז"ל זכה לכהן בשליחות קודש במגוון תפקידים ציבוריים והיה מנאמני התנועה בכל מהלך שנות חייו. בפתח ישיבת ההנהלה אשר נועדה להתקיים אי"ה מחר יום ראשון יועלה זכרו ופעליו הכבירים למען אגודת ישראל, עם ישראל וחינוך ילדי ישראל. זכרו לעד".

יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, מסר כי הוא "המום ומזועזע מפטירתו של האי גברא יקירא, איש אגודת ישראל בליבו ונפשו, מסור בכל כוחו לכלל ולציבור החרדי, איש החינוך והמעש, נאמנם ושליחם של מרנן ורבנן גדולי ישראל בדורות הקודמים זי”ע, בראשם דודו מרן הגרש”ז אויערבאך זצוק”ל ולהבחל”ח ראשי ומנהיגי הדור שליט”א".

ליצמן, יו"ר סיעת אגודת ישראל בכנסת, מוסיף כי "בפטירתו נחתם פרק גדוש ועילאי שייזכר לעולם בתולדות הציבוריות החרדית. מאבקיו לשמירת צביון הדת בירושלים ולמען קדשי ישראל, בראשם המערכה הגדולה נגד המורמונים, עשייתו האדירה לטובת חינוך ילדי ישראל, והיותו שליח ציבור אגודאי במסירות נפש. יהי זכרו ברוך".

ח"כ ישראל אייכלר פרסם מכתב אבל מיוחד: "צר לי עליך אחי רבי אברהם יוסף ז"ל, מופת של איש ציבור בכל נימי נפשו נקי כפיים ובר לבב. במוצאי שבת ויחי, הכתה בנו הבשורה הקשה על הסתלקותו של איש הציבור בכל נימי נפשו, עסק בצרכי ציבור באמונת אומן, שיצק מים על ידי גדולי התורה ואישי הציבור מן הדור הקודם, נקי כפיים ובר לבב, הרב אברהם יוסף ליזרזון ז"ל".

"הרב ליזרזון היה איש אגודת ישראל בכל מהותו, המאחד את כל המחנות והקהילות ללא הבדל ובנאמנות. כאחיינו של הרגש"ז אויערבוך זיע"א שגדל על ברכיו וכחסיד גור נאמן, הוא היה דבוק לרבותיו הקדושים ולכל גדולי וצדיקי הדור ולא מש מהם ומדרכם כל ימיו. כן הוא היה דבוק כל שנותיו בכ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א. הוא היה חרד לדעתם של כל גדולי ישראל, ותמיד היטה אוזן לשמוע דבר השם מפיהם".

"הוא היה רך כקנה לכל יחיד וקשה כברזל במלחמת ה' להגנת קדשי ישראל. כיו"ר החינוך העצמאי היה מגן עצמאות החינוך החרדי על כל גווניו בעוז ותעצומות. בשעת הצורך לא חת לצאת למלחמות קשות ומורכבות על כבוד שמיים, בכל מערכות היהדות החרדית. עד יומו האחרון ממש גילה דאגה רבה סביב הנעשה בארץ הקודש. הוא נלחם נגד ההסתה ההולכת וגוברת מצד גורמים כאלה ואחרים.

אייכלר חותם את דבריו ואומר כי, "בהסתלקותו איבדה היהדות החרדית חייל נאמן בחזית המאבק לעצמאות קיומנו. יחסר לנו שליח נאמן למערכות קודש ולהפרחת התורה בארץ הקודש. חבל על דאבדין. תנחומי הכנים למשפחתו הכבודה שעמדה לימינו בכל הזמנים".

ח"כ יעקב טסלר הוסיף כי, "עם פטירתו של הרב אברהם יוסף ליזרזון ז"ל, אבדה דמות אשר היווה סמל ודוגמא לעסקן אגודאי שורשי אשר מסר את נפשו למען חינוך ילדי ישראל עשרות שנים ונלחם למען קדשי ישראל, היה מקורב לכל גדולי ישראל מכל החוגים שנתנו בו את האימון להיות שליחם הנאמן בכדי לפעול ולהיאבק למען צביון היהדות בא"י".

גם במפלגת האחות, דגל התורה, הביעו צער על לכתו של אחד מבכירי עסקני הדור, "יחד עם כל בית ישראל אנו מצטערים צער רב על פטירתו של יו"ר 'החינוך העצמאי' הרב אברהם יוסף לייזרזון זצ"ל, אשר במשך עשרות שנים עמד על משמר החינוך והיה קרוב לגדולי ישראל זצוק"ל, אני שולח תנחומים לרעיתו תחי' ומשפחתו הי"ו. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים", אמר הערב יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

ח"כ אורי מקלב הוסיף כי, "יחד עם כל בית ישראל אנו מצטערים על פטירתו של יו"ר 'החינוך העצמאי' הרב אברהם יוסף לייזרזון זצ"ל, הרב לייזרזון היה איש ציבור ברמ"ח אבריו, אשר היה חשוב לו אחדותו של הציבור החרדי, נתן את כול ליבו לשליחות הציבורית, היה סמל ודוגמא לאחריות והמחוייבות, לחיות ולנשום את השליחות הציבורית, איש בעל מכלול כישורים שכל מהותו למען הציבור".

גם יו"ר ש״ס השר אריה דרעי פרסם הודעת אבל על לכתו של הרב ליזרזון: "אבד חסיד מן הארץ. המום וכואב מפטירתו של ידידי, שלוחא דרבנן, איש החינוך והעשייה בליבו ונפשו למעלה משנות דור, נאמנם של מרנן ורבנן גדולי הדור זצ״ל ושליט״א, שזכה להתברך רבות אצל מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק״ל ולסייע למוסדות החינוך בישראל, הרה״ח רבי אברהם יוסף ליזרזון זצ״ל יו״ר החינוך העצמאי בישראל. אני שולח תנחומים לבני משפחתו היקרה. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור אמר כי, "הצטערתי לשמוע הערב על פטירתו הפתאומית של שלוחא דרבנן הרב אברהם יוסף לייזרזון יו"ר החינוך העצמאי, סגן ראש עיר וחבר כנסת לשעבר. עוד בתקופתי כמנכ"ל רשת החינוך התורני כשעבדנו בשיתוף פעולה מול משרדי הממשלה, התרשמתי עמוקות מאופיו המיוחד ומתחושת השליחות המיוחדת שליוותה את עשייתו למען עם ישראל וילדי ישראל. שולח תנחומים למשפחה ולמקורביו שלא תדעו עוד צער ולא תוסיפו לדאבה עוד".

הלוויתו של ר' אברהם יוסף ז"ל תצא הערב בשעה 22:00 מבית ההלוויית שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן בסמיכות לדודו הגדול מרן פוסק הדור הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל. הרב לייזרזון ז"ל הסתלק לבית לעולמו במהלך השבת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, והוא בן 77 בפטירתו.

 

הראיון האחרון: הרב אברהם יוסף לייזרזון ז"ל בראיון ל-JDN • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך דיין האמת

היה עסקן של פעם, חדור שליחות, אגודאי בכל רמ"ח אברים, אדם מוכשר עם לב חם שהרים את כבוד היהדות, סלד מקטנוניות, ושאף כל ימין להרים את קרן אגודת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture