צילום: פלאש 90

פרץ: "המשותף גדול מהמפריד"; הורוביץ: "חדשות רעות לנתניהו"

ראשי מפלגות השמאל הכריזו רשמית על איחוד וריצה משותפת לכנסת ה-23. בימים הקרובים יחל לפעול מטה משותף ויוקם "מנגנון הכרעות". פרץ: "החיבור הזה ינווט את הממשלה הבאה". הורוביץ: "מהלך קריטי בדרך לסיום שלטונו של הנאשם מבלפור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר העבודה – גשר ח"כ עמיר פרץ ויו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ קיימו הערה (שני) מסיבת העיתונאים משותפת, זאת לאחר שסיכמו הלילה על ריצה משותפת. ע"פ הסיכום בין המפלגות, הרשימות ירוצו בבחירות תחת פתק משותף באותיות "אמת" של מפלגת העבודה. בראשת הרשימה יעמוד פרץ, אחריו יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס, הורביץ במקום השלישי. סך הכל תקבל מרצ 4 מקומות בעשירייה הפותחת.

פרץ אמר כי "בבחירות הקודמות עשינו חיבור אמיץ בין העבודה וגשר, אורלי לוי וביני. החיבור הזה הכניס שיח חשוב למערכת הבחירות שבו בני אדם לפני הכל, שבו סופרים בני אדם. אני רוצה לומר בסיפוק רב כי בכל יום שעובר, החיבור ביננו התעצם וכל הניסיונות להחליש אותו לא עזרו לאיש".

"היום אני גאה לעמוד לצידו של חברי ניצן הורוביץ – המכנה המשותף ביננו הוא גדול יותר מהמפריד ביננו. אני חש כי נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה. החיבור הזה הוא מכפיל כח ואנו נחזק איתו את שני הדגלים: דגל הצדק החברתי, ודגל השלום. לקחתי על עצמי להוביל את תנועת העבודה בדרכו של יצחק רבין ז"ל, דרך שהאמינה בשלום וצדק חברתי, ביטחון לאומי, ביטחון אישי ושינוי סדרי עדיפויות. מי שרוצה את דרך רבין, צריך להצביע לאיחוד הזה: העבודה – גשר – מרצ".

"היום אנו מנפצים את תוכנית נתניהו להשיג בבחירות הקרובות 61 מנדטים לחסינות. היום אנחנו מתחילים לבנות את החסינות האמיתית למדינת ישראל, כמיליון ילדים עניים, לחולים שממתינים בתור לבתי החולים, לגמלאים ולנכים, למשפחות הצעירות ולמשפחות החד הוריות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים, להתיישבות העובדת המותקפת על ידי הממשלה, חסינות למיעוטים המופלים".

הורוביץ אמר כי, "האיחוד היה מטרתי הפוליטית מהיום שנבחרתי לכהן כיו"ר מרצ. זו בשורה מצוינת לכל מי שדוגל בשלום, צדק חברתי, שותפות יהודית ערבית, זכויות אדם ואזרח, לכל מי שדוגל בשלטון החוק, בדמוקרטיה. עבור מי שרוצה לראות כאן תהליך מדיני, כלכלה הוגנת ושיוויון זכויות. ממשלה שרואה בני אדם – את כל בני האדם. ללא הבדל דת, לאום או גזע".

"זהו רגע היסטורי לשמאל הישראלי. האיחוד הזה הוא בשורה גדולה לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות עבור ביבי וגוש החסינות שלו, הכהניסטים ואנשי החושך. כל הצדדים באיחוד נדרשים לשלם מחירים. ברגע האמת, בחרתי לנהוג באחריות לאומית ולתת דוגמא אישית, בחרתי בטובתה של המדינה, של הגוש, של מרצ, גם על פני המיקום שלי כמספר אחד במפלגה נפרדת.

"יש כאן פוטנציאל ממשי עבור מרצ לחזור להגה השלטון ולהשפיע מתוך הממשלה. אם נהיה גדולים מספיק, נבטיח שכחול לבן תבחר בממשלת שינוי ולא תחבור דווקא לימין הלאומני, גזעני, ועברייני. מי שרוצה להצביע ימין – יכול להצביע לליכוד או לכחול-לבן. מי שרוצה להצביע מרכז-שמאל – יש לו פתק אחד- "אמת" העבודה-מרצ-גשר".

בתוך כך, צוותי המו"מ מטעם מפלגות העבודה-גשר ומרצ, סיכמו היום כי יוקם מנגנון הכרעות ויפעל מטה המשותף לשתי המפלגות. המטה יחל לפעול בימים הקרובים. צוותי המו"מ מטעם מפלגת העבודה: השר לשעבר, אופיר פינס-פז ומזכ״ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני ומטעם מפלגת מרצ: תומר רזניק, מזכ״ל מרצ ודרור מורג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מה שמעניין אותם זה נתניהו, חוץ מזה כלום, ממש אהבלים והבוחרים שלהם עוד יותר

הורביץ:"ממשלה שרואה את כל בני האדם ללא הבדל דת לאום או גזע … הכהניסטים ו א נ ש י ה ח ו ש ך " ????? פשוט דפוק שעובד על עצמו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture