Hadas Parush/Flash90

בנט: "יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות" • צפו

שר הביטחון על פרסום עסקת המאה: "לא לדחות לאחרי הבחירות, ולא להסתפק בריבונות חלקית - לקחת הכל, ועכשיו". כחול לבן: "הערב ברור יותר מאי פעם שמדובר בתוכנית רצינית ומקיפה שיישומה יקח כ-4 שנים". השר לוין: "נחיל את הריבונות על חלקי המולדת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט הגיב לפרסום תוכנית המאה ואמר כי, "ההיסטוריה דופקת בדלתנו בערב זה. אנו עומדים בפני הזדמנות שהיא פעם בתולדות מדינה. הזדמנות לקבוע את עתידנו. הזדמנות לקבוע את שטחי ארצנו. הזדמנות להכניס את כל ההתיישבות הישראלית בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל הריבונית".

"נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ הוא חבר ענק של מדינת ישראל. הנשיא אמר לנו הערב: "ההחלטה בידיים שלכם – החילו את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון באופן מיידי, עכשיו, בימים הקרובים, ואנחנו ארה"ב נכיר בריבונות מיד". לכן, המערכה עוברת מהבית הלבן בוושינגטון לחדר הממשלה בירושלים – הכדור בידי ממשלת ישראל. בידינו".

לטענת בנט, "בימים הקרובים יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות הישראלית על כלל שטחי ההתיישבות – בקעת הירדן, גוש עציון, גוש מעלה אדומים, גוש אריאל, אלפי מנשה, גוש קרני שומרון, גוש שילה, גוש עפרה-בית אל, גוש טלמונים, גב ההר ודרום הר חברון. על כל 150 היישובים שנבנו ביהודה ושומרון מאז שחרור השטח במלחמת ששת הימים".

יו"ר ימינה הוסיף כי, "אסור להחמיץ את ההזדמנות. אסור לדחות לאחרי הבחירות, כי זה לא כבר לא יקרה. אסור להסתפק בריבונות חלקית, רק על בקעת הירדן למשל. אסור להותיר בחוץ חצי מיליון ישראלים, או לומר להם: "חכו לאחרי הבחירות". כשההיסטוריה דופקת בדלת – אתה לא אומר לה תתקשרי אחרי הבחירות, ואתה גם לא אומר לה: אקח רק חמישית מהסכום. אתה לוקח הכל, ועכשיו".

"אם ראש הממשלה נתניהו יעשה את הצעד המלא והאמיץ של הכנסת כלל ההתיישבות בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל, אנחנו נעניק לו את מלוא הגיבוי והתמיכה. ארץ ישראל חשובה מבחירות. שיהיה ברור – לא נאפשר שממשלת ישראל תכיר במדינה פלסטינית בשום מצב. לא נאפשר שישראל תמסור סנטימטר של אדמה לערבים. בשביל זה אנחנו כאן, לשמור על ארץ ישראל".

"כשר הביטחון של מדינת ישראל חשוב לי לומר לכן ולכם: צה"ל ומערכת הביטחון ערוכים. הבוקר ירדתי לשטח ופגשתי את הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד, מפקד אוגדת איו״ש, שוחחתי אישית עם כל אחד ממפקדי החטיבות המרחביות והנחיתי אותם להכין את מערכת הביטחון להיערך לכל תרחיש. הם ערוכים. אנחנו מוכנים לכל תרחיש", דברי בנט.

מכחול לבן נמסר בתגובה לפרסום תוכנית מאה כי, "הנאום החשוב וההיסטורי של נשיא ארה״ב טראמפ, ידיד אמת של מדינת ישראל והעם היהודי, מתיישב לחלוטין עם העקרונות המדיניים והביטחוניים של כחול לבן. תוכנית השלום של הנשיא טראמפ תהווה בסיס איתן ונכון לקידום הסדר שלום עם הפלסטינים תוך שמירת ההסדרים שיש לישראל עם ירדן ומצרים והרחבתם מול מדינות נוספות באזור".

במפלגה הדגישו כי, "כל זאת בכפוף להסדרי ביטחון, כפי שהדגיש אמש יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ בפגישתו החשובה עם נשיא ארה"ב. הערב ברור יותר מאי פעם שמדובר בתוכנית רצינית, מעמיקה ומקיפה שיישומה יקח כ-4 שנים. על מנת ליישמה ישראל חייבת להתקדם לממשלה חזקה ויציבה שבראשה עומד מי שכל זמנו ומרצו מוקדש לביצור ביטחונה ועתידה ולא נאשם בעבירות שחיתות חמורות שיהיה שקוע כל כולו באינטרסים האישיים והמשפטיים שלו".

השר יריב לוין שמתלווה לראש הממשלה בנימינין נתניהו אמר כי, "זה יום היסטורי. יום של ניצחון ענק לדרך שלנו, יום של ניצחון עצום למדיניות שהוביל רה"מ נתניהו. פדואל, בית אל – חלק בלתי נפרד מישראל, בהכרה אמריקאית מלאה. אנו נחיל את הריבונות על חלקי המולדת שלנו. אנחנו נמשיך לבנות ולחזק את ההתיישבות, ואני משוכנע שהדרך שפרצנו היום רק תלך ותעצים את מפעל ההתיישבות ואת אחיזתנו בארץ ישראל".

יו״ר מפלגת העבודה ח״כ עמיר פרץ אמר על התוכנית כי היא "מגיעה בעיתוי של ערב בחירות בישראל, בו אין לגיטימציה לממשלה הקיימת לבצע מהלכים מדיניים, למרות הגיבוי האמריקאי, ועל כן יש לטפל בה רק לאחר הבחירות, כאשר תכהן ממשלה שתקבל את אימון אזרחי ישראל ותזכה לאמון הכנסת. את גורלנו נקבע בעצמנו במו״מ ישיר עם הרשות הפלסטינית שבסופו הסכם שיבטיח מדינה יהודית ודמוקרטית בגבולות בטוחים למען הדורות הבאים".

"הממשלה הבאה צריכה מצפן מדיני, וכעת זה ברור יותר מתמיד. אנחנו, העבודה גשר מרצ, נהיה המצפן המדיני לחידוש תהליך השלום בדרך רבין. יסודות התכנית לחיזוק ביטחונה של ישראל ולקיום תהליך של מו״מ חשובים, אך המבחן הוא האם ניתן להפוך אותם למהלך של היפרדות מהפלסטינים, ולא למהלך של סיפוח חד צדדי כפי ששמענו היום. ההזדמנות לקיים מהלך אזורי מקיף חשובה ביותר, וגם עליה להבחן רק אחרי הבחירות", דברי פרץ.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי, "כמו מדיניות ההפרדה בדרום ארה"ב, האפרטהייד, מלחמת וייטנאם ואינספור כתמים אחרים בהיסטוריה האנושית גם הכיבוש יסתיים והעם הפלסטיני יחיה במדינה עצמאית לצד מדינת ישראל. בסוף, הדרישה הצודקת לשוויון ושלום תגבר על הכניעה לעליונות ומלחמה".

האלוף במיל׳ השר יואב גלנט אמר כי, "‏היסטוריה. ארה״ב אימצה באופן מלא את הנימוקים הישראליים בהיבטי אסטרטגיה וביטחון כבסיס להסדרת הסכסוך הישראלי פלסטיני. בטחון ישראל יובטח לדורות, הגבול המזרחי יוצב על הירדן וזכות השיבה תבוטל לנצח. הפלסטינים יזכו לאוטונומיה ברוח חזונו של מנחם בגין. ברכות לנשיא טראמפ ולראש הממשלה נתניהו".

סגן שר הביטחון ח"כ אבי דיכטר מסר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. עסקת המאה של טראמפ מוכיחה שהמעז מנצח. ראש הממשלה נתניהו העז לעשות מהלכים דרמטיים מול הממשל האמריקאי, הקודם והנוכחי, והפירות מוגשים לנו היום על מגש של כסף. עלינו מוטלת כעת החובה להחיל באופן מיידי את הריבונות הישראלית על כל הישובים הישראלים ביהודה ושומרון. בקעת הירדן במובנה הרחב, תקובע כגבולנו המזרחי. חוק היסוד הקובע כי ירושלים השלימה והמאוחדת בירת ישראל, הוכר היום גם על ידי ארצות הברית של אמריקה".

לדברי דיכטר, "אל לנו להמתין למהלכים של הרשות הפלסטינית. המתנה שכזו עלתה לנו בדמים מאז קמה הרשות. הם טענו שהזמן פועל לצידם. היום הוכח להם ולעולם כולו, שהזמן הועיל לנו ועושה עימנו אך טוב. לא, אין זה הימור, זוהי התנהלות מחושבת של נתניהו והליכוד והימין בישראל. השמאל שקוע בדיוני חסינות והימין בריבונות. לא, לא ריבונות בזכות הכח, כי אם ריבונות בכח הזכות. יום גדול ממתין בפתח זה היום שלך – שלך ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי. תודה לך הנשיא טראמפ ותודה לך רה"מ נתניהו".

שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה בתגובה לעסקת המאה: "קשה להגזים בגודל השעה. היום הזה יזכר בדברי הימים של עם ישראל. זו היא באמת שעתם הגדולה של נשיא ארה"ב טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו, שאלמלא הניסיון המדיני העשיר שצבר במשך כהונתו, אלמלא התבונה, האיפוק והראיה למרחוק – לא היתה באה לעולם. בשעה הגדולה הזו, בה נשמע משק כנפי ההיסטוריה – בה צדקת דרכו של עם ישראל מתממשת בארץ ישראל – נברך שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה".

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה על תוכנית המאה: "‏אנחנו נמצאים ברגע היסטורי עבור מדינת ישראל. ב 2012 כשבנט ואני דיברנו על ריבונות ביוש חשבו שאנחנו הזויים. עברו 7 שנים והגענו לרגע הזה. ממשלת ישראל צריכה להחיל ריבונות מיד על בקעת הירדן ויהודה ושומרון. החלק המסוכן של התוכנית, קרי הקמת מדינה פלסטינית או הכרה במדינה פלסטינית לא יקרה".

יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ אמר כי, "אין לנתניהו מנדט לבצע שום מהלך, ובטח לא לספח חלקים ניכרים מהשטחים. סיפוח כזה הוא מהלך הרסני. ערב בחירות, כראש ממשלת מעבר העומד לדין בעבירות פליליות חמורות, אין לו ולממשלתו לגיטימציה לספח אפילו דונם אחד באופן חד-צדדי. רק הממשלה שתקום לאחר הבחירות תוכל לטפל בתכנית האמריקאית".

"אין ולא יהיה תחליף למו״מ ישיר בין ישראל והרשות הפלסטינית על בסיס פתרון שתי המדינות, עקרון מפתח שמופיע בתכנית טראמפ, והימנעות מכל צעד חד-צדדי. היום ברור יותר מתמיד, שהממשלה הבאה תהיה זקוקה למצפן מדיני. העבודה-גשר-מרצ תהיה המצפן המדיני בממשלתו של גנץ, לחידוש תהליך השלום בדרך רבין – מה שיבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בגבולות מוסכמים ובטוחים", דברי הורביץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך הכיפה לא נופלת לו?? הוא שם שם דבק???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture