צילום: קובי גדעון /לע"מ

גורם מדיני על הריבונות: "בעיה טכנית – מבררים את הדברים מול הממשל"

גורם בכיר בפמליית רה"מ על ההצהרות הסותרות: "האמריקאים רוצים פעימה אחת, אנחנו רצינו שני שלבים או יותר". עוד הוסיף: "אנחנו מנסים להגיע להבנה כמה שיותר מהר, לא נוכל להחיל את החוק על אזור מסוים מבלי שהאמריקנים יבחנו זאת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (חמישי) כי ישראל מבררת כעת מול ארצות הברית את שאלת החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן, צפון ים המלח ועל הישובים היהודיים ביהודה ושומרון. זאת לאחר שבכירי הממשל ובראשם ג'ארד קושנר סתרו את הבטחותיו של נתניהו כי יביא את ההצעה להחלת הריבונות בפני הממשלה כבר בישיבתה הקרובה ביום ראשון.

הגורם אמר את הדברים לכתבת 'הארץ' נעה לנדאו במטוסו של ראש הממשלה נתניהו בדרך חזרה לישראל ממוסקבה. לשאלה אם השתנה משהו מאז ההבטחות שהושמעו, אמר הגורם הבכיר כי, "אני מקווה שלא השתנה כלום". לדבריו, "זה לא היה בזדון ואנחנו כרגע מבררים את הדברים".

הגורם הסביר את חילוקי הדעות וטען כי מדובר ב"בעיה טכנית". לדבריו, "האמריקאים רוצים פעימה אחת. הם לא רוצים כמה שלבים. אנחנו רצינו שני שלבים או יותר. קודם בקעת הירדן, צפון ים המלח והיישובים ביהודה ושומרון – ואחר כך מה שמקיף אותם. כי זה מצריך הרבה עבודת מפות. זו השאלה הטכנית שצריך להסדיר. אבל אין ויכוח על המהות".

ב'ישראל היום' דווח כי גורם אחר במפליה אמר כי, "את ההחלטה הזו רצינו לקבל עכשיו. על האזורים האחרים שמחייבים שרטוט מדויק יותר של המפות תכננו להחליט בהמשך ובתיאום איתם. אבל בממשל רוצים שתהיה החלטה אחת בלבד כי זה יוצר להם בעיות במקומות אחרים. הם לא רוצים שבכל פעם מחדש שתתקבל החלטה על החלת החוק הבעיות יצוצו מחדש אלא לקבל מוצר מוגמר. זה לא נעשה בכוונה רעה".

"אנחנו עובדים על זה כבר שלוש שנים, מאות שעות, כדי להביא הסכם מיטבי לישראל", הוסיף הגורם המדיני הבכיר בתדרוך לכתבים, "ומה שהושג זה דבר ענק: הכרה של נשיא אמריקאי בהחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן, צפון ים המלח, היישובים ביהודה ושומרון ומה שמקיף אותם. הרבה יותר מתוכניות אחרות. פי עשרה. הדבר הזה הושג, אין ויכוח".

הגורם הסביר כי "אנחנו מנסים להגיע להבנה עם האמריקנים כמה שיותר מהר. לא נוכל להחיל את החוק על אזור מסוים מבלי שהאמריקנים יבחנו זאת". לדבריהם, יימשכו המגעים עם ארה"ב בתקופה הקרובה כדי לפתור את המחלוקת. הוא נמנע מלומר מתי תתקבל ההחלטה להחיל ריבונות, ואם בכלל. "הנושא בבירור וזה מצריך סבלנות, אנחנו עובדים על זה", אמר הגורם הבכיר במטוס ראש הממשלה.

הגורם ציין בעיה נוספת שמעכבת את קידום ההליך, והיא שמרבית המפות אינן מגובשות וחורגות בגבולן. "איפה שתהיה מפה מגובשת נוכל להעביר אותה ביתר קלות", אמר. "אנחנו צריכים להיות בטוחים שלא סטינו משטחים שלא היינו אמורים לקחת. יחד עם זאת יש מפות חורגות שבהן נצטרך לעשות התאמות". בכיר בלשכת ראש הממשלה אמר כי יש מפות מוכנות לחלק מהאזורים ולכן ניתן להתקדם.

 

גורם בפמליית רה"מ: "לא שוללים החלטה על ריבונות, למרות דברי קושנר"

 

ג'ארד קושנר: "שיחכו עם החלת הריבונות עד לאחר הבחירות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתנייהו תזהר מהכחבה דנה וייס המסריחה שונאת יהודים . יש לה דמות של שטן . היא קרובה יותר לחזבאללה מאשר לישראל . היא מתה על שהידים . עיתונאית בוגדת גרועה מבלעם הרשע . ימח שמה אינשאללה סרטן ממאיר במוח או שבץ שלא תקום מימנו . וגם יהיר גנץ ואיווט

נתנייהו תזהר מהכחבה דנה וייס המסריחה שונאת יהודים . יש לה דמות של שטן . היא קרובה יותר לחזבאללה מאשר לישראל . היא מתה על שהידים . עיתונאית בוגדת גרועה מבלעם הרשע . ימח שמה אינשאללה סרטן ממאיר במוח או שבץ שלא תקום מימנו . וגם יהיר גנץ ואיווט

אין לשמאל מה לומר חוץ מלקטר.

ומה יש לגנץ להוסיף ולומר?? לקשקש בלה בלה בלה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture