Yonatan Sindel/Flash90

הפרוטוקולים יפורסמו: ועדת הבדיקה למח"ש החלה בדיונים – כך תגישו תלונות

למרות התנגדות היועמ"ש, הוועדה החלה בדיונים - וכבר דורשת מראש המחלקה לחקירות שוטרים להופיע בפניה בשבוע הבא. בוועדה החליטו: דיוניה, החלטותיה והפרוטוקולים מדיוניה יפורסמו לציבור • בפנים: הקול קורא שפרסמה הוועדה הקוראת לכם להתלונן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הבדיקה הממשלתית לבדיקת הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אשר מונתה על ידי הממשלה בתחילת השבוע, החלה אתמול בעבודתה – כך הנמסר היום מהועדה. הוועדה בראשות השופט בדימוס הרן פיינשטיין בה חברים פרופ' אברהם דיסקין ופרופ' רינת קיטאי סנג'רו, קבעה כי דיוניה, החלטותיה והפרוטוקולים מדיוניה יפורסמו לציבור. ב'חדשות 12' דווח כי, הוועדה זימנה את ראש מח"ש, קרן בר מנחם, להתייצב בפניה בשבוע הבא.

הוועדה פרסמה אתמול בערב קול קורא, במסגרתו פנתה לציבור הרחב לקבלת עמדות והצעות הנוגעות לנושאים שבהם עוסקת הוועדה. במסגרת הקול הקורא ציינה הוועדה כי היא תזמין פונים למתן עדות בעל פה בפניה, בהתאם לשיקול דעתה. "הציבור מוזמן לפנות לוועדה באמצעות המייל הבא: [email protected] המועד האחרון להגשת פניות לועדה הוא: ח' ניסן, תש"פ (2 אפריל 2020)", נמסר.

עוד צוין בקול קורא כי, "לפי החלטת הממשלה מיום תשעה בפברואר 2020, הוקמה ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה להלן – מח"ש), ובכלל זה לבדיקת טענות בנוגע להתנהלות, למבנה הארגוני של מח"ש ולכפיפות של מח"ש לפרקליטות המדינה. לוועדה ניתנו סמכויות של ועדת חקירה לפי סעיפים 9 עד 11 ו – 27(ב) לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט – 1968".

דו"ח הוועדה יוגש לשר המשפטים בתוך ארבעה חודשים. השר יהיה רשאי להאריך מועד זה לבקשת הוועדה. בשלב הראשון סמכות הוועדה תהא מוגבלת כך שתוכל לקבוע ממצאים ומסקנות בלבד, כאשר לאחר מכן רק הממשלה הבאה תוכל להטיל על הוועדה את מלאכת קביעת ההמלצות, וזאת על מנת שלא לכבול את ידיה של הממשלה הבאה בכל הנוגע לנושאים שבבדיקת הוועדה.

כזכור, שרי הממשלה אישרו בישיבתם השבועית את הצעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת ההתנהלות של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). זאת למרות שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התנגד למהלך לפני הבחירות וקבע כי יש מניעה משפטית לכך. היועמ"ש טוען כי "ישנה מניעה משפטית להקמת הוועדה על ידי ממשלת מעבר. וכי קיים חשש שההחלטה מונעת משיקולי בחירות. בשל העובדה שהוועדה הובטחה לח"כ לשעבר גדי יברקן במסגרת צירופו לליכוד".

לקראת הדיון היום בממשלה, שיגר בשבוע שעבר מנדלבליט לשרים חוות דעת חדשה בה התריע כי השתלשלות העניינים "מעוררת חשש משמעותי שההחלטה מונעת, או לכל הפחות עלולה להיראות כמונעת משיקולי בחירות" וכי מדובר ב"מתן טובות הנאה שאין להן טעם אלא טעם הבחירות הקרובות".

לדברי השר אוחנה "הוועדה נחוצה כדי לחזק את אמון הציבור במערכת, ויוטל עליה לבחון את הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים, נהלי העבודה, אופן ניהול החקירה בתיקים בהם הוחלט לנהל חקירה, קיומם של מנגנוני בקרה ופיקוח על פעילותה של מח"ש, הטענות בנוגע להתנהלותה, למבנה הארגוני ולכפיפות שלה". שר המשפטים ציין שכדי לא לכבול את ידיה של הממשלה הבאה שתיבחר: "הוועדה תגיש את ממציאה ומסקנותיה לממשלה רק בעוד ארבעה חודשים, והממשלה הבאה תוכל להחליט אם לבקש ממנה להגיש גם המלצות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture