צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90     

סקרים אחרונים: הליכוד מוביל – קיפאון במצב הגושים עם יתרון קל לימין

סקרים אחרונים לקראת הבחירות לכנסת ה-23 • שוויון בין הליכוד וכחול לבן במספר המנדטים • הקיפאון במצב הגושים נמשך עם יתרון קל לגוש הימין • סקר גיאוקרטוגרפיה פרישת עוצמה יהודית מהמירוץ תוסיף לימין 2 מנדטים שיכריעו את הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסקר האחרון למערכת בחירות זו עומד בסימן ההתחזקות לליכוד בפרט ולגוש הימין בכלל. הדבר מצביע על ראשיתה של מגמה, אולם מבחינת התוצאות מצב חוסר ההכרעה נמשך גם כעת. מסקר שמתפרסם היום (שישי) ב'ישראל היום' עולה כי השוויון בין המפלגות הגדולות נמשך ואין הכרעה במצב הגושים.

הסקר המלא: כחול לבן עם 33 מנדטים, גם הליכוד עם 33 מנדטים, הרשימה המשותפת 14, העבודה-גשר-מרצ 9, ימינה 9, ש"ס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו נחלשת ל-7 מנדטים, ועוצמה יהודית של עו"ד איתמר בן גביר עם עליה קלה ל- 2% אך עדיין רחוק מאד מאחוז החסימה.

מפת הגושים: גוש הימין חרדים מתחזק ל- 57 מנדטים, מרכז שמאל עם 42, ערבים 14, וישראל ביתנו 7.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, הפער בין נתניהו לגנץ ממשיך להתרחב. 49% אמרו שנתניהו מתאים יותר. 35% הצביעו על גנץ. נתון מעניין נוסף בהקשר הזה הוא ש־1% מאלה שאמרו שיצביעו ליכוד סבורים שבני גנץ הראוי ביותר. לעומת זאת, 5% ממצביעי כחול לבן אמרו שנתניהו המועמד הראוי ביותר.

עוד שאלה שבדק הסקר שנערך ע"י מכון 'מאגר המוחות' היא האם השתנו דעותיהם של הבוחרים בעקבות הקמפיינים והאירועים השונים שהתרחשו בשבועות האחרונים. התוצאה מפתיעה: 12% אמרו ששינו את דעתם במהלך הקמפיין. זהו נתון גבוה יחסית. 9% מתומכי הליכוד אמרו ששינו את דעתם, ואילו מבין תומכי כחול לבן מדובר ב־11%.

ומה חושב הציבור על מערכת הבחירות האחרונה? 44% סבורים שהיתה מלוכלכת. 32% אמרו שהיתה משעממת. לתשומת ליבם של מנהלי הקמפיינים.לגבי המניע של הבוחרים להצביע דווקא למפלגה שאת הפתק שלה הם מתכוונים לשלשל בקלפי, התגלו נתונים מעניינים.

הפקטור המשמעותי ביותר עבור בוחרי ליכוד הוא זהות ראש המפלגה (42%). בקרב בוחרי כחול לבן רק 26% אמרו כי ראש המפלגה הוא המניע העיקרי להצבעתם למפלגה זו. 28% אמרו כי הרצון למנוע ניצחון מהצד שמנגד הוא שמוביל את השיקולים שלהם להצביע כחול לבן. במפלגת ימינה המניע המרכזי הוא מצע המפלגה (36%).

לשאלה האם העובדה שבישראל מתקיימות בחירות בפעם השלישית בתוך שנה השפיעה על רמת ההערכה למערכת הפוליטית, השיבו 69% כי ההערכה ירדה. 27% אמרו שלא השפיעה. 4% – מעניין מי הם – אמרו שהערכתם למערכת הפוליטית דווקא עלתה. ומה לגבי התוצאות? 38% סבורים שפנינו לבחירות רביעיות. 31% משוכנעים שתקום ממשלת ימין. רק 9% מאמינים שתקום ממשלת שמאל.

גם מסקר שנערך עבור 'מעריב' ע"י הסוקר מנחם לזר מנהל 'פאנלס פוליטיקס' עולה כי התיקו נשמר, ובמפת הגושים יתרון קל לגוש הימין.
הסקר המלא: כחול לבן עם 34 מנדטים, גם הליכוד עם 34, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, העבודה – גשר – מר"צ 9, ימינה 7, ישראל ביתנו 7, ויהדות התורה 7, הסקר מצביע על מגמה של התחזקות הליכוד ועל היחלשות כחול לבן. בסקר הקודם קיבלה הליכוד 32 מנדטים לעומת 36 לכחול לבן.

לדברי לזר, התנודות ניכרות בתוך הגושים. הליכוד מתחזקת בעיקר על חשבון ימינה וכחול לבן מתחזקת על חשבון העבודה־גשר־מרצ, לאחר שלא הצליחה להעביר אליה מנדטים מגוש הימין. ממצאי הסקר מורים גם על היחלשות בכוחה של הרשימה המשותפת. מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר אינה עוברת את אחוז החסימה.

בסקר נבדקה גם מידת ההתאמה לראשות הממשלה. כאן נתניהו מוביל בבירור עם 45% תמיכה על פני גנץ, עם 36% תמיכה. הסקר נערך אתמול והשתתפו בו 534 איש, יהודים וערבים, במסגרת הפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט.

לפי סקר אחר שבוצע על ידי מכון סמית בראשות רפי סמית, לו הבחירות היו מתקיימות היום הייתה מפת המנדטים נראית כך: הליכוד – 35, כחול לבן – 34, הרשימה המשותפת – 14, ש"ס – 9, העבודה־גשר־מרצ – 8, יהדות התורה – 7, ימינה – 7, ישראל ביתנו – 6. מבחינת הגושים: גוש הימין – 58, גוש המרכז־שמאל עם הרשימה המשותפת – 56, ליברמן – 6.

בתוך כך מצביע סקר גיאוקרטוגרפיה שנערך אתמול בקרב 700 מרואיינים על אפשרות סבירה כי מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר תעבור את אחוז החסימה. במקרה כזה תשתנה מפת הגושים ויתווספו שני מנדטים לגוש הימין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture