תייר מתפלל בכותל. צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90

משבר עולמי: 2,022 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף ה'קורונה' בדרום קוריאה

ממשיך להתפשט: מעל 2,000 בני אדם נדבקו בנגיף ה'קורונה' בדרום קוריאה • בצרפת עלה מניין הנדבקים ל- 38 • במשרד הבריאות מעריכים שהידבקויות נוספות בתוך ישראל הן בלתי נמנעות, ושככל הנראה נשמע בקרוב על חולים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נגיף קורונה בעולם: משרד הבריאות בניגריה שבמערב אפריקה הודיע הלילה (שישי) כי התגלה מקרה ראשון של הידבקות בווירוס במדינה. מדובר באזרח איטליה שעובד בניגריה, ושב לפני שלושה בטיסה ממילאנו ללאגוס. סין דיווחה על 44 מקרי מוות חדשים. יחד עם זאת נאמר בהודעה שמדובר במספר הנמוך ביותר של מקרים חדשים מזה יותר מחודש. קוריאה הדרומית דיווחה כי מספר הנדבקים בווירוס עבר את האלפיים.

בצרפת עלה ביממה האחרונה מניין הנדבקים ל-38, לאחר שאובחנו עוד 20 מקרים חדשים. מצבם של שניים מהנדבקים קשה. עד כה מתו בצרפת שני בני אדם שנשאו את הנגיף. הנשיא עמנואל מקרון אמר אתמול כי ארצו מצויה על סיפה של מגיפה. בקוריאה הדרומית זוהו 256 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה. מספר הנדבקים במדינה עומד על 2,022 בני אדם, ומניין המתים נותר ללא שינוי ועומד על 13. מתוך המקרים החדשים, 182 הם בעיר טגו, שנחשבת למוקד התפשטות המוקד במדינה.

גם בישראל נערכים להמשך הטיפול בנגיף, וזאת על רקע ההודעה הדרמטית אמש שלפיה ישראלי שחזר מאיטליה נדבק בקורונה, במשרד הבריאות מעריכים שהידבקויות נוספות בתוך ישראל הן בלתי נמנעות – ושככל הנראה נשמע בקרוב על חולים נוספים. השאלה העיקרית שמטרידה את בכירי המשרד היא אם המציאות בישראל תהיה כמו בגרמניה ובארה"ב, שם מצליחים להאט את ההתפשטות ברחבי המדינה, או שמא תהיה כמו באיטליה ובדרום קוריאה, שם הרשויות איבדו שליטה על מספר הנדבקים.

לצד זאת בכירים במערכת הבריאות שצוטטו 'בחדשות 12' תוקפים בחריפות את המדיניות של המשרד, שלפיה כל מי ששב מאיטליה (ומכמה מדינות נוספות במזרח כולל תאילנד) צריך לשהות בבידוד מוחלט בביתו. במשרד טוענים שההחלטות שמתקבלות מוטות בשל צרכים פוליטיים וכי אין סיבה להכניס את הציבור לפאניקה.

"הדרג המקצועי במשרד הבריאות מתבטל בפני הדרג הפוליטי ונכנע לדרישות, משרד הבריאות מלבה היסטריה מיותרת ומתיישר לפי הדרישות של נתניהו וליצמן". עוד אמרו הגורמים כי "בכירים יוצאים מישיבות לקביעת מדיניות, אבל בחדשות השעה 20:00 שומעים דברים הפוכים לגמרי", וכן ש"למנכ"ל משרד הבריאות אין את הניסיון הנדרש".

בתוך כך, באיחוד האמירויות הערביות, בוטלו שני הקטעים האחרונים של מירוץ אופניים עולמי, בשל הידבקות של שני משתתפים בנגיף הקורונה – כך הודיעה הלילה (שישי) מועצת הספורט באבו דאבי. במירוץ זה משתתפת גם קבוצת רכיבה ישראלית בשם "סטראט-אפ ניישן". כלל הרוכבים ואנשי הצוות הונחו להישאר בבידוד בבית המלון עד להודעה חדשה, והצוותים הרפואיים עורכים להם בדיקות מחשש להידבקות בווירוס.

מועצת הספורט באבו דאבי אמרה כי ההחלטה על תנאי בידוד עד לבדיקה מקיפה של המשתתפים התקבלה "כדי להבטיח הגנה מפני הווירוס לכל משתתפי המירוץ". המועצה הדגישה כי "הבטיחות של המשתפים נמצאת בראש סדר העדיפויות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture