Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: יעלון תומך בהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת, ללא בל"ד

בכחול לבן בוחנים הקמת ממשלת 40 ח"כים שתכלול את העבודה-גשר-מרצ, בתמיכה מבחוץ של ליברמן ו-12 חברי הרשימה המשותפת. מספר שלוש בכחול לבן שינה את עמדתו והסיר את התנגדותו למהלך, לא ברור כיצד יגיבו יועז הנדל וצבי האוזר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משה יעלון, מספר שלוש בהנהגת כחול לבן ויו"ר מפלגת תל"ם, תומך בהקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ בתמיכת 12 חברי כנסת מהרשימה המשותפת וללא שלושת נציגי בל"ד – כך דווח ב'הארץ'. לגישת יעלון, אם ליברמן ימליץ על גנץ לראשות הממשלה ויסכים לתמוך בממשלה בראשותו, ניתן יהיה להקים ממשלה בתמיכה חיצונית של ה"חכים של המשותפת ללא שלושת החכים של בל"ד.

ב'ווינט' דווח כי במחנה המרכז-שמאל מעריכים כי בני גנץ יצליח לגייס 59 ממליצים להרכבת המנדט (ללא שלושת הח"כים של בל"ד) לעומת 58 הממליצים של נתניהו – ובכך יקבל את המנדט ראשון. במערכת הפוליטית מעריכים כי גנץ ואביגדור ליברמן מתואמים במהלכים הפוליטיים שלהם – וכי יו"ר ישראל ביתנו פועל בעצמו להקמת ממשלה בראשותו של גנץ.

האפשרות לממשלת מיעוט נדונה ברצינות בהנהגת כחול לבן, מאז שהתברר כי גוש המרכז-שמאל-ערבים התייצב על 62 מושבים, לעומת 58 לגוש היריב של הימין והחרדים. מאזן כוחות זה מאפשר, מבחינה תאורטית בשלב זה, הקמת ממשלה בעלת 40 ח"כים מכחול לבן ומהעבודה-גשר-מרצ, בתמיכה מבחוץ של ישראל ביתנו ושל 12 חברי המשותפת.

בכירים בכחול לבן צוטטו ב'וואלה' כי "צריך בסך הכול הצבעה אחת כדי להחליף שלטון. אם נתניהו יודע להשתמש בקולות הח"כים הערבים כדי לפזר את הכנסת ולמנות מבקר מדינה, גם אנחנו יכולים". עם זאת, יצוין כי צמרת כחול לבן, המכונה הקוקפיט, טרם התכנסה מאז פרסום תוצאות האמת וטרם התקבלה הכרעה על דרכי הפעולה ופגישה כזו צפויה רק בתחילת השבוע הבא.

שינוי העמדה של יעלון מהווה היפוך מוחלט מעמדתו רק לפני כמה ימים אז צייץ בטוויטר כי "נתניהו ממשיך עם הספין השקרי ש׳כחול לבן׳ תקים קואליציה עם המשותפת, או תסתמך עליה. הרי יכולנו לעשות זאת, ולא עשינו. לעומת זאת, נתניהו הסתמך על המשותפת בפיזור הכנסת, לאחר שנכשל בהרכבת קואליציה, וגם הסתמך עליהם בבחירת מבקר המדינה".

כזכור, מישראל ביתנו נמסר הבוקר י בישיבת הסיעה שהסתיימה כעת הוחלט לפעול לקידום שני חוקים. הראשון חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. השני חוק המונע מח"כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. גם במקרה הזה מדובר היפוך מוחלט מדברים רק בשבועות האחרונים בהם הצהיר כי יתנגד לחוק כזה: "ליברמן, האם אתה סתם שקרן שאין לו מילה או שיש לך גם מניע נסתר" צייץ הערב נתניהו.

וועדת הבחירות פרסמה מוקדם יותר את תוצאות הבחירות לאחר ספירת 100% מקולות הבוחרים, מהן עולה כי הליכוד עומד על 36 מנדטים, כחול לבן על 33 מנדטים, הרשימה המשותפת 15, ש"ס 9, יהדות התורה 7, העבודה-גשר-מרצ 7, ישראל ביתנו 7, ימינה 6. לגוש הימין-חרדים יש 58 מנדטים בלבד, לעומת 62 לגוש "רק לא ביבי" הכולל את ישראל ביתנו והרשימה המשותפת. הנתונים הם לאחר חישוב הסכמי העודפים.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר בעקבות סיום ספירת הקולות: "אני מודה בשמי ובשם כל אזרחי ישראל לעובדי ועדת הבחירות ובראשם יו"ר הוועדה, השופט ניל הנדל, ומנהלת הוועדה, הגב' אורלי עדס על עבודתם הקשה והמסורה במהלך הבחירות לכנסת ה-23. הם וכלל עובדי ועדת הבחירות, פעלו במסירות ומצאו פתרונות לכל אתגר, לרבות ספירת מעטפות של אזרחים הנמצאים בבידוד מחשש להידבקות בווירוס הקורונה. במדינה דמוקרטית, יש לכבד את תוצאות הבחירות והכרעת הבוחר. ולא פחות מכך את עבודת הוועדה הממלכתית האמונה עליהן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב ליוזמת החקיקה נגדו ואומר כי, "הליכוד והימין ניצחו את הבחירות בנוקאווט. גנץ שנכשל בקלפי מנסה עכשיו יחד עם ליברמן לגנוב את החלטת המוני אזרחים בישראל שהעניקו לליכוד בראשותי ניצחון מוחץ. לארדואן יש הרבה מה ללמוד מהם. אפילו באיראן לא נוהגים כך, שם פוסלים מועמדים לפני הבחירות, לא אחרי הבחירות. והרי המוני אזרחים ידעו היטב מהם האשמות הסרק נגדי ובכל זאת הם נתנו לי את המנדט, מנדט מחוזק ומחודש".

"הנה מה שגנץ וליברמן הבטיחו לפני הבחירות", הוסיף ראש הממשלה, "ליברמן הכריז: ״אני לא אתמוך בחוק שימנע מח״כ שיש נגדו כתב אישום להקים ממשלה. אנחנו נגד חוקים פרסונליים״. גנץ הכריז 24 שעות לפני הבחירות: ״לא נשב עם הרשימה המשותפת ולא נישען עליהם מבחוץ״. על מי אתם עובדים? אנחנו מיליוני אזרחים בישראל לא ניתן לכם לגנוב את הבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
20 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מהלך הגיוני ביותר
קדימה!

מה ההבדל המשותפת ובלדוד
זן שונה של ערבים?

בובה דולי הנחמדה
נראה לי ש בלד זה ערבים ירושלמים
עם ראש פתוח
אני צודקת?

ירדו לגמרי מהפסים, השנאה לביבי מעבירה אותם על דעתם, הם מוכנים ללכת אפילו עם השטן ולהחריב א. כל מה שבנו במשך שבעים שנה, ממש לא יאומן סה נראה כמו איזה חלום רע, ככה נראים הרמטכלים של מדינת ישראל?

אני בעד!
אם הערבים יכולים להיות הרופאים שלנו , הרוקחים שלנו , הקבלנים וכו' ואנחנו סומכים עליהם ומתרפאים אצלם אין סיבה שהם לא יהיו השרים שלנו!

הקב"ה ימחה את זכר עמלק

יאלה תובילו למרד אזרחי, לשליטה של 9 חודשים של הערבים כמו שכתוב בגמרא, ולביאת משיח צדקנו, הכל לפי התוכנית האלוקית, בסיוע של מגלגלים חובה על החייב.

מדהים לראות איך שני אנשי ימין מובהקים כיעלון וליברמן, מוכנים ללכת עם הערבים תומכי הטרור, ובלבד להפיל את שנוא נפשם שהוא ראש הממשלה.
כמה גדולה כוחה של שנאה וטינה.
היכונו, הממשלה הולכת לפגוע בכל דבר שבקדושה. על זה התריעו כל החכמים שלא הקשבנו להם.

איך שאני רואה את התמונה,
פשוט כחול לבן רוצה להכניס לפאניקה את ביבי כדי שיתקפל ויוריד את גאוותו,
ואיך שזה נראה הם הצליחו

רק לפני שבועיים אמר יעלון שלא הוא כרא"ל במיל' ולא שותפיו ילכו באיזו שהיא דרך עם מי שהלכו להאג לתבוע אותם.
הףירסום בהארץ הוא בלון ניסוי שמאפשר להם לראות מה הציבור חושב ומקסימום זה עיתון שמאלני שהמציא דברים

טוב מאוד!
אחמד טיבי ואיימן יעשו לנו קצת סדר במדינה הזאת

הלוואי והיו שונאים את ביבי, הם מחפשים כסאות.

איפה כל החרדים שלא מצביעים.עוד 2מנדטים יכלו להיות ל.ג

למה עומר ינקלביץ בובדת בציבור החרדי היא מוכנה שתקום פה ממשלה שתחריב את היהדות מה נסגר איתה עדיף לבגוד בגנץ ולא בתורה ובשבת

איך יעלון דיבר על 'עריקים'….
בושה
בוגד בבוחריו!!

יע השתול. עוף לנו מהעיניים עוכר ישראל

יעלון ה'ימני'….

קדימה גנץ.יהיר בוגי ואיווט תמכרו את המדינה תתחילו בבגידה להתחבר עם עודה וזיבי אוייבי ישראל .. תתחילו את הגאולה .. הרי אתם כמותם בדיוק בוגדים בעם ובבחורים שלכם

קדימה גנץ.יהיר בוגי ואיווט תמכרו את המדינה תתחילו בבגידה להתחבר עם עודה וזיבי אוייבי ישראל .. תתחילו את הגאולה .. הרי אתם כמותם בדיוק בוגדים בעם ובבחורים שלכם בושה וחרפה מפלגה נאורה חחחחחחחחחחחחחחחחחחח

הלוואי,
והתאחדו מזרח ומערב,
הלוואי….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture