כחול לבן לאדלשטיין: להצביע היום על הקמת הוועדה המסדרת ובחירת יו"ר כנסת

הקרב על הכנסת: כחול לבן העבירה ליו"ר הכנסת מכתב מ-61 חברי כנסת הדורשים שהמליאה תכונס עוד היום להצבעה על הקמת הוועדה המסדרת ובחירת יו"ר כנסת. גנץ וחברי הנהגת כחול לבן נפגשו יחד עם ליברמן ועמיר פרץ: "בעקבות מהלכי הליכוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן הודיע כעת ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין כי 61 חברי כנסת דורשים שהמליאה תכונס עוד היום להצבעה על הקמת הוועדה המסדרת ובחירת יו"ר כנסת – כך נמסר מכחול לבן. על פי הודעת המפלגה, ניסנקורן העביר לאדלשטיין דרישה בכתב, החתומה על ידי 61 חברי כנסת.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ פרסם בטוויטר תמונה שלו יחד עם חבריו להנהגת כחול לבן יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, יו"ר תל"ם ח"כ משה בוגי יעלון ובכיר המפלגה ח"כ גבי אשכנזי, יחד עם יו"ר העבטדה-מרצ ח"כ עמיר פרץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדר ליברמן, בישיבה משותפת. "התייעצות בעקבות מהלכי הליכוד למניעת כינוס הכנסת והקמת הוועדות למען אזרחי ישראל", כתב גנץ.

מליאת הכנסת שכונסה הבוקר בשעה 11:00 יצאה להפסקה מיד עם פתיחתה בכדי לאפשר לצוותי המשא ומתן של הסיעות השונות להגיע להסכמות. אם וכאשר יושגו הסכמות במהלך היום, תתכנס המליאה שוב על מנת להצביע על הקמת ועדות בהתאם להסכמות שיושגו: "בתקווה ובתפילה שהשכל הישר יגבר ואנחנו עוד היום נוכל לעבור לעבודת פיקוח פרלמנטרית כפי שנדרש", אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

עוד הוסיף כי "כרגע יושבים אצלי בלשכה נציגי כחול לבן והליכוד, בתקווה שיגיעו לסיכומים ונוכל להתניע את הכנסת. כרגע לצערי הם לא מגיעים לסיכום. אני כבר מוכן לומר שהצעתי הצעת פשרה שלדעתי מנטרלת את כל המחלוקות הפוליטיות החשובות ומאפשרת לנו להתניע את העבודה של הוועדה המסדרת, חוץ וביטחון, כספים ואולי גם ועדה לפיקוח על הקורונה".

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי "נוכח הפייק ניוז שמופץ בשעה האחרונה על ידי גורמים חסרי אחריות, אנחנו מבקשים להבהיר כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח את מליאת הכנסת בשעה 11. הוא אף הבהיר כי מליאת הכנסת יוצאת להפסקה ולא ננעלת, כדי לאפשר למצות את המו"מ בין נציגי הליכוד לכחול לבן בתיווכו. יו"ר הכנסת שב וקובע כי על הכנסת להקים בהקדם האפשרי את הוועדות הרלוונטיות ולקיים פיקוח פרלמנטרי מלא על הממשלה".

יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן והשר מהליכוד זאב אלקין נועדו הבוקר בלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בניסיון להגיע להסכמות על הקמת הוועדה המסדרת בכדי להקים מספר ועדות של הכנסת, אך הפגישה הסתיימה שוב בפיצוץ, בתום דיון דומה לזה שהתקיים אתמול ותוך אשמות דומות מצד כחול לבן כלפי הליכוד. גורמים בליכוד צוטטו ב'כאן חדשות' אומרים כי "לא נסכן את בריאות חברי הכנסת והעובדים רק בגלל השנאה של כחול לבן לנתניהו, אם יסכימו להקים ועדות בנות עד 10 אנשים – אפשר להקים אותן היום".

מכחול לבן נמסר: "ידעו אזרחי ישראל הנצורים בבתיהם וחרדים לבריאותם ולעתידם הכלכלי כי בשעת משבר זו עסוקים בכירי הליכוד בדבר אחד: שימור הכיאוס וגריסת הדמוקרטיה הישראלית. רק לפני כשבועיים בחרו מיליוני אזרחי ישראל את נציגהם לכנסת. החלטת הליכוד לבטל את הכנסת מהווה יריקה בפניו של כל ישראלי שהלך לקלפי. אנו קוראים לחברינו בליכוד: חישבו על המדינה. אנחנו מבטיחים מחד לסייע בכל מה שצריך, כמו שעשינו עד כה ולקפח על על פעילות הממשלה כנדרש, מנגד. עיצרו את הניצול הציני של המשבר והפסיקו להשבית את הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "מה שקורה עכשיו בכנסת הוא ‏שיא הביזיון. אדלשטיין מסרב לפתוח את המליאה כי לנתניהו אין רוב, אז הכנסת מושבתת. אין ועדות, אין תקציב, אין הסדרים למאבק בקורונה, אין פיקוח על מערכת הביטחון. אסור לנצל את משבר הקורונה כדי לסגור את הדמוקרטיה. דווקא בזמן חירום, הפיקוח הפרלמנטרי הוא הכי דחוף והכי הכרחי. אם הכנסת לא תיפתח היום, נפנה לבג"ץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture