צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

בכיר בפרקליטות: "מקורבי נתניהו ינסו להפוך את היועמ"ש ממאשים לנאשם"

לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: גורמים בכירים בפרקליטות אומרים כי, "מטרת ראש הממשלה היא להגיע למשפט כאשר מצמידים 'אות קלון‘ למנדלבליט, כאילו הוא עצמו עבריין - מנדלבליט יוצג כמי שאינו ראוי להנהיג את התביעה נגד נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד שבועיים יפתח משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי שנדחה בעקבות משבר הקורונה, גורם בכיר בפרקליטות אמר הבוקר (ראשון) ל'ידיעות אחרונות' כי, "תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחריפו את המתקפות על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ככל שיתקרב מועד משפטו של ראש הממשלה – בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות. "מקורבי נתניהו ינסו להפוך את היועמ"ש ממאשים לנאשם".

מקור בכיר בפרקליטות הוסיף כי, "מטרת ראש הממשלה היא להגיע למשפט כאשר מצמידים 'אות קלון‘ למנדלבליט, כאילו הוא עצמו עבריין, שכפרקליט צבאי ראשי בזמן פרשת הרפז פעל למען הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי. על פי הנרטיב הזה, מנדלבליט יוצג כמי שאינו ראוי להנהיג את התביעה נגד נתניהו".

בתחילת השבוע שעבר הופץ נגד מנדלבליט סרטון מסית ברשתות החברתיות, אשר זכה לשיתופים בעיקר של פעילי ימין שמתנגדים להליכים המשפטיים נגד נתניהו. בסרטון, שבו מופיעים גם בכירים לשעבר במשטרה, עיתונאים ומשפטנים מוכרים, הובלטה תמונתו של מנדלבליט, ולצדה נכתב "הוא לא יברח מהאמת, היא שתקבור אותו עמוק באדמה", וכן "הפושע החליט לקבור את הצדק".

גורמים בצמרת הפרקליטות שצוטטו ב'ווינט' אמרו כי ברשתות החברתיות, המהוות פלטפורמה חלופית לעיתונות הרגילה המתנהלת תחת מגבלות של אתיקה, מועבר מידע חלקי ומגמתי בניסיון להטות את העובדות ולהעביר את המיקוד להאשמות נגד מנדלבליט במקום להתמקד באישומים נגד נתניהו. "על בסיס זה ח"כים ושרים מסוימים מהליכוד קוראים ליועץ להתפטר", אמרו בפרקליטות. "בשבוע שעבר היה זה ח"כ שלמה קרעי מהליכוד".

שר המשפטים היוצא אמיר אוחנה תקף אתמול את הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה ואמר כי "אם הכל יעבוד כמותכנן, אסיים השבוע את כהונתי כשר המשפטים. זמן סיכומים עוד יגיע, אבל אני עוזב בדאגה גדולה. הגעתי לתפקיד עם הרבה ידע על מערכת המשפט, כמי שעסק בתחום וספג לא מעט שעות בית משפט ופרקליטות. הגעתי מודאג – אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג".

"רבים שקדמו לי זיהו במערכת המשפט חולי, נקמנות, היעדר שקיפות, ריקבון ועוד שלל תארים. אבל מה שחושפים כמה עיתונאים אמיצים בעת האחרונה (להבדיל ממדבררי המערכת, ועל כך אולי ארחיב בהזדמנות אחרת, שאיבדו מזמן את הזכות להקרא "עיתונאים") ראו למשל מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית איילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש".

שרת התרבות והספורט מירי רגב צייצה אתמול בחשבון הטוויטר שלה: "החשיפה האמיצה של איילה חסון מאמש מלמדת עד כמה חמור מצבה של מערכת אכיפת החוק בישראל. הגיעה העת לפתוח מחדש את פרשת הרפז ולמצות את החקירה עד תום. הגיע הזמן לנער את מערכות אכיפת החוק, הגיע הזמן שמערכות אכיפת החוק יבינו שהן לא מעל החוק, זו השעה לעשות את השינויים המתבקשים ולהשיב את אמון הציבור במערכות אלה"

דבריה של רגב ואוחנה מגיעים על רקע חשיפת העיתונאית אילה חסון ב'חדשות 13' כי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן נכנס ממחשבו האישי למערכות משרד המפשטים, לאחר שעזב את תפקידו. בנוסף הפרה צו איסור פרסום וחשפה תמליל שיחה שמהאזנת סתר של הפרקליט הצבאי הראשי דאז אביחי מנדלבליט לרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, המעלה חדשות חמורים.

מהפרקליטות נמסר כי "השיחה בין אשכנזי למנדלבליט שאליה התייחסו הפרסומים בערוץ 13, היתה אחת ממספר שיחות שעליהן נחקר מנדלבליט בשעתו. במהלך חקירתו של מנדלבליט, בזמן השמעת השיחה, התברר לראשונה כי ההקלטה נעשתה על אף שאשכנזי הורה למזכירתו להפסיק את ההקלטה האוטומטית, הוראה שהפכה את השיחה להאזנת סתר, ומשכך הורתה הפרקליטה המלווה שלא לעשות שימוש בהקלטה זו מאותו רגע ואילך, ולשים את ההקלטה והתמליל במעטפה סגורה, בהתאם לחוק האזנת סתר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל עוד מנדלבליט לא יאפשר לכל הציבור לשמוע בדיוק מה יש בהקלטות – אולי פרקליטי נתניהו ופעילי ימין עושים בזה שימוש להטות את הדיון, אבל אין למנדלבליט למי לבוא בטענות. יש יותר מדי סימני שאלה חמורים סביב המעורבות שלו.
ועל הפרקליטות עצמה אין צורך להרחיב. היא כבר מזמן שאלה אחד ענק…

נכוןןןןן
אינאפשר להסתיר את המציאות!!!
מנדבליט שקרן!!!!!!!

מצויין! עם שמאלנים צריך להשמאיל.

לחקור את החוקרים ואת החוקרים של החוקרים ושל החוקרים של החוקרים,ושל החוקרים,של החוקרים וכן והלאה, והלאה

היה שקרן נשאא שקרן

רצוי להתמקד בעובדות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture