Olivier Fitoussi/Flash90

השרים התחלפו, הסגן החרדי נשאר: טקס חילופי השרים במשרד החינוך • צפו

גלנט: "אהיה שר החינוך של כל ילדי ישראל, מכל הדתות ומכל המגזרים". פרץ: "כל ילד וילדה בישראל צריכים לדעת שאין תקרת זכוכית". פורוש: "נמשיך לקדם את נושא הערכים". אבואב: "אחד מהאתגרים הגדולים שעומדים בפני המערכת הוא צמצום הפערים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

היום התקיים במשרד החינוך טקס חילופי השרים, בין רפי פרץ שהולך להיות השר לענייני ירושלים ומורשת, ליואב גלנט שהגיע צתפקיד שר הקליטה. בטקס השתתפו סגן השר החרדי שנותר בתפקיד מאיר פרוש, מנג"ל משרד החינוך שמואל אבהוב, ויתר בכירי המשרד.

השר היוצא רפי פרץ אמר כי "בחודשיים האחרונים, על רקע משבר הקורונה, נוכחנו כולנו לדעת כמה הנושא השנתי שקבעתי, ערבות הדדית, היה חשוב וקריטי לכולנו". בנוגע להקמת הממשלה אמר, "בכל מערכת בחירות התחדדו השסעים בין חלקי החברה, גדלה השנאה, המחלוקת העמיקה וגרמה לחברה להיות מקוטבת ומשוסעת. הקרעים הפנימיים הם האיום הגדול ביותר על החברה והמדינה בישראל".

הוא התייחס לתפקוד המשרד במשבר הקורונה כי "בשיא הסגר מערכת החינוך, ובראשה המורות והמורים המסורים, המשיכו ללמד מרחוק. המורים נכנסו תחת האלונקה ועזרו לתלמידים לשמור על שגרת יום, הם הכינו פעילויות ושיעורים והפכו את הזמן הזה למשמעותי. כאשר הממשלה החליטה לחזור לשגרת קורונה, כל שדרת הניהול וההוראה במשרד החינוך התגייסו לכך. ביצוע ההנחיות הקפדניות של משרד הבריאות על ידי עובדי ההוראה בבתי הספר ובגנים, איפשרו למדינת ישראל כולה לחזור לשגרה. שוב הוכח שהמשק כולו והחברה כולה חייבים את מערכת החינוך מתפקדת ועובדת. מערכת החינוך שבה אמש לשגרה, והיום ומחר נשלים לגמרי את החזרה לשגרת קורונה בכל בתי הספר וגני הילדים".

Olivier Fitoussi/Flash90

בנוגע להקמת ממשלת האחדות אמר השר, "החברה הישראלית בשנה האחרונה עברה משבר פוליטי שהוביל לשלוש מערכות בחירות רצופות, דבר שלא היה לו אח ורע בהיסטוריה של מדינת ישראל. בכל מערכת בחירות התחדדו השסעים בין חלקי החברה, גדלה השנאה, המחלוקת העמיקה וגרמה לחברה להיות מקוטבת ומשוסעת. הקרעים הפנימיים הם האיום הגדול ביותר על החברה והמדינה בישראל".

"ברוך ה', לאחר מערכת הבחירות השלישית הצלחנו לגשר על הפערים ולהקים ממשלה בישראל. ממשלת אחדות, ממשלה המייצגת את רוב החברה הישראלית. אי אפשר להתעלם מכך שהמאבק בנגיף הקורונה גרם לחברה הישראלית להתאחד, לגלות סולידריות, להעמיד על נס את אותה ערבות הדדית המאפיינת אותנו. מגיפת הקורונה הייתה, ועודנה, שיעור עבורנו כחברה וכאנושות. המגיפה גרמה לנו לחזור הביתה, אל הגרעין שלנו, אל התא המשפחתי. היא הכריחה אותנו לשמור על מרחק אך רק בהיבט הפיזי, כי ליבנו היה עם אותם מבוגרים שהיו בביתם".

השר איחל בהצלחה לשר יואב גלנט בתפקידו החדש והודה למנכ"ל המשרד שמואל אבואב על העבודה המשותפת. "אני עוזב את התפקיד בלב כבד, החינוך הוא לא תחנה בדרך. החינוך הוא משימה וערך. יואב חברי, אני מפקיד בידיך את הדבר היקר מכל, חינוך ילדי ישראל. אין פסגה גבוהה מזה. אני מכיר את יואב אישית, חברים טובים שנים רבות, אנחנו זוכים לשר ערכי, לוחם אמיתי, אוהב ישראל שמסר שנים רבות מחייו לטובת ושמירת בטחונה של מדינת ישראל. יואב ידידי, אין מתאים ממך להמשיך את המנגינה הזו. במעמד זה אני רוצה להודות למנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, על העבודה המשותפת בשנה האחרונה וביתר שאת בחודשיים האחרונים בַּטיפול במשבר הקורונה. אנחנו מכירים עוד מימי ההתנתקות, אבל היה לי התענוג לעבוד איתך. אתה מנהל בחסד, איש בעל עקרונות ושותף אמיתי. הכל מתגמד לעומת המסירות האינסופית שלך להעצמת החינוך בישראל. מ5:30 בבוקר עם הודעה מפורטת כל יום ולעיתים ב-2 בלילה, בשיח מסכם של יום עבודה".

Olivier Fitoussi/Flash90

שר החינוך הנכנס האלוף (במיל׳) יואב גלנט אמר כי "אני נכנס לתפקיד בתחושת שליחות מתוך הרגשה של כובד המשימה והאחריות. אהיה שר החינוך של כל ילדי ישראל, מכל הדתות ומכל המגזרים. לכל ילד יש זכות לקבל חינוך הולם, לערכים, להשכלה ולהתמודדות עם העידן בו אנו חיים".

השר התייחס למשבר הקורונה ואמר: ״אני מתכוון להחזיר את מערכת החינוך לעבודה מלאה בכל רחבי מדינת ישראל, על מנת לאפשר להורים לחזור לעבודה ולאפשר למשק לחזור לשגרה״. השר הדגיש את חשיבות חיזוק המורות והמורות, ואמר: ״חברה שתדע לטפח את המורות והמורים ואת גאוות היחידה שלהם, היא חברה שתאפשר לתלמידיה להגיע להישגים טובים יותר ועתיד טוב יותר לכולם״.

Olivier Fitoussi/Flash90

סגן השר היוצא והנכנס מאיר פרוש אמר כי "מערכת החינוך הישראלית נחלקת למחנות של דגלים, שתחתיהן ישנו מגוון שבטים, דגל החינוך הממלכתי, דגל החינוך הממלכתי דתי, דגל החינוך הערבי – תחתיו השבטים של החינוך הדרוזי, המוסלמי והנוצרי – ודגל החינוך החרדי – שתחתיו יש את הרשתות, המוכש"ר והפטור".

"תפקידו של מנהיג, במקרה שלנו – שר החינוך, הוא לאחד את כל השבטים על כל המורכבות שבהם סביב דגל אחד מרכזי. ברצוני לברך את שר החינוך היוצא הרב רפי פרץ, שהינו איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, הוא אמנם היה כאן זמן קצר יחסית, אך למד מהר וניהל את האתגר של פתיחת שנת הלימודים האחרונה ואת אתגר הקורונה ביד רמה – תוך אכפתיות והקשבה לכל אחד ואחד. היו לי העונג והכבוד לעבוד יחד איתך ואני מאחל לך הצלחה במשרד החדש ובכל אשר תפנה".

"אני רוצה לברך את השר הנכנס יואב גלנט על בחירתו להיות השר המופקד על חינוך כל ילדי ישראל בישראל. מהיכרותי איתו, גם בהיותו שר השיכון והבינוי – הוא חדור מטרה, איש של חזון, איש ביצוע מעולה, וברור לי שהוא יצעיד את מערכת החינוך להישגים גדולים, ואני שמח להיות שותף לדרך זו, לצדו".

Olivier Fitoussi/Flash90

"משרד החינוך הינו המשרד הגדול ביותר ואחד מהמורכבים ביותר בישראל, גם תפקידו הוא מהרגישים ביותר, חינוך הדור הבא הוא מלאכה שיש לעשות בכובד ראש ובאחריות גדולה. כאן אנחנו מעצבים את דמותה העתידית של מדינת ישראל, על כלל העדות והחוגים המרכיבים אותה. אין זו מלאכה פשוטה כלל, ותעיד על כך העובדה שלתפקיד שר החינוך נהוג לבחור דמות מכובדת ואחראית".

"מכובדי כבוד השר גלנט, זכיתי לשמש כסגן שר החינוך במצטבר במשך כשבע שנים, ואני יכול לומר לך, אתה נכנס למשרד עם סגל עובדים מצוין, מיומן ומוכשר, הרואה את עבודתו כשליחות. יש כאן עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה, למלא את המשימות והמטלות החשובות של מערכת החינוך, על כל שלוחותיה".

פרוש גם פרגן למנכ"ל המשרד ואמר כי "בהלכה היהודית נהוג להבדיל בין ירושה ובין מתנה, אתה אמנם מקבל את המנכ"ל, שמואל אבואב ב"ירושה", אך דע לך שמדובר ב"מתנה". הוא איש מקצוע אמיתי, שעושה לילות כימים עבור מערכת החינוך. אני מאמין שבהנהגתך, יחד עם צוות המשרד, נעמיק את החינוך לזהות יהודית, נרחיב את החינוך למורשת היהדות ולערכי המולדת כאחד ובעזרת השם, נראה ברכה בכל מעשי ידינו".

Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב אמר "מערכת החינוך בישראל בתהליכי תנופה והתחדשות. אנו מניעים את גלגלי השגרה במוסדות החינוך, מנהלים את אתגרי הקורונה ובאותה עת נערכים לשנת הלימודים הבאה, ובהובלת השר גלנט תדע מערכת החינוך להניח תשתית ראויה של חינוך איכותי, חינוך מתקדם שמעניק לכל תלמידי ישראל הזדמנות שווה להצליח ולשגשג, בכל מצב, ולהתחנך לעולם של המחר".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברכות שר החינוך יואב גלנט על שאתה משאיר את העציץ במשרד

מקווה שהעציץ כבר יתחיל להוציא פרחים

גלנט עבר הרבה בחיים סוף סוף כיבל עבדה מסודרת (נזכיר את הסיפור שהיה לו שרצה להיות הרמטכל ) ברוך השם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture