"הציג את תפיסת העולם": גלנט ופרוש בפגישת עבודה ראשונה במשרד החינוך

שר החינוך הנכנס וסגנו היום לפגישת עבודה ממושכת. גלנט הציג את השיפורים שברצונו לקדם ולנושאים שברצונו להתמקד. פרוש פירט את הנושאים המעיקים בסוגיות שונות שקשורות למשרד החינוך והצביע על ההדגשים שניתן באמצעותם לשיפור המצב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך הנכנס יואב גלנט וסגנו מאיר פרוש נפגשו היום לפגישת עבודה ממושכת בלשכתו של השר. השר גלנט הציג את תפיסת העולם שלו בכל הקשור לחינוך כל ילדי ישראל, לשיפורים שברצונו לקדם ולנושאים שברצונו להתמקד.

סגן השר פירט בפני השר את הנושאים המעיקים בסוגיות שונות שקשורות למשרד החינוך והצביע על ההדגשים שניתן באמצעותם לשיפור המצב. בסיום הפגישה נפרדו השר וסגנו בחמימות ותיאמו את המשך שיתוף הפעולה השוטף למען ילדי ישראל.

כזכור, השר גלנט אמר בטקס כניסתו לתפקיד כי "אני נכנס לתפקיד בתחושת שליחות מתוך הרגשה של כובד המשימה והאחריות. אהיה שר החינוך של כל ילדי ישראל, מכל הדתות ומכל המגזרים. לכל ילד יש זכות לקבל חינוך הולם, לערכים, להשכלה ולהתמודדות עם העידן בו אנו חיים".

סגן השר היוצא והנכנס מאיר פרוש אמר כי "מערכת החינוך הישראלית נחלקת למחנות של דגלים, שתחתיהן ישנו מגוון שבטים, דגל החינוך הממלכתי, דגל החינוך הממלכתי דתי, דגל החינוך הערבי – תחתיו השבטים של החינוך הדרוזי, המוסלמי והנוצרי – ודגל החינוך החרדי – שתחתיו יש את הרשתות, המוכש"ר והפטור".

"תפקידו של מנהיג, במקרה שלנו – שר החינוך, הוא לאחד את כל השבטים על כל המורכבות שבהם סביב דגל אחד מרכזי. ברצוני לברך את שר החינוך היוצא הרב רפי פרץ, שהינו איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, הוא אמנם היה כאן זמן קצר יחסית, אך למד מהר וניהל את האתגר של פתיחת שנת הלימודים האחרונה ואת אתגר הקורונה ביד רמה – תוך אכפתיות והקשבה לכל אחד ואחד. היו לי העונג והכבוד לעבוד יחד איתך ואני מאחל לך הצלחה במשרד החדש ובכל אשר תפנה".

"אני רוצה לברך את השר הנכנס יואב גלנט על בחירתו להיות השר המופקד על חינוך כל ילדי ישראל בישראל. מהיכרותי איתו, גם בהיותו שר השיכון והבינוי – הוא חדור מטרה, איש של חזון, איש ביצוע מעולה, וברור לי שהוא יצעיד את מערכת החינוך להישגים גדולים, ואני שמח להיות שותף לדרך זו, לצדו".

"משרד החינוך הינו המשרד הגדול ביותר ואחד מהמורכבים ביותר בישראל, גם תפקידו הוא מהרגישים ביותר, חינוך הדור הבא הוא מלאכה שיש לעשות בכובד ראש ובאחריות גדולה. כאן אנחנו מעצבים את דמותה העתידית של מדינת ישראל, על כלל העדות והחוגים המרכיבים אותה. אין זו מלאכה פשוטה כלל, ותעיד על כך העובדה שלתפקיד שר החינוך נהוג לבחור דמות מכובדת ואחראית".

"מכובדי כבוד השר גלנט, זכיתי לשמש כסגן שר החינוך במצטבר במשך כשבע שנים, ואני יכול לומר לך, אתה נכנס למשרד עם סגל עובדים מצוין, מיומן ומוכשר, הרואה את עבודתו כשליחות. יש כאן עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה, למלא את המשימות והמטלות החשובות של מערכת החינוך, על כל שלוחותיה".

פרוש גם פרגן למנכ"ל המשרד ואמר כי "בהלכה היהודית נהוג להבדיל בין ירושה ובין מתנה, אתה אמנם מקבל את המנכ"ל, שמואל אבואב ב"ירושה", אך דע לך שמדובר ב"מתנה". הוא איש מקצוע אמיתי, שעושה לילות כימים עבור מערכת החינוך. אני מאמין שבהנהגתך, יחד עם צוות המשרד, נעמיק את החינוך לזהות יהודית, נרחיב את החינוך למורשת היהדות ולערכי המולדת כאחד ובעזרת השם, נראה ברכה בכל מעשי ידינו".

השרים התחלפו, הסגן החרדי נשאר: טקס חילופי השרים במשרד החינוך • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture