צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90

בראשות נתניהו ואדלשטיין: הממשלה אישרה את הקמת "קבינט הקורונה"

הממשלה אישרה הבוקר את הרכב ועדת השרים לענייני קורונה, שתרכז את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל ממשבר הקורונה בהיבטים השונים, לרבות גיבוש תוכנית להתמודדות במקרה שחלילה יהיה גל שני. בנוסף אישרה הממשלה את הרכב הקבינט המדיני - בטחוני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא הבוקר (ראשון) לאישור הממשלה החלטה על הקמת ועדת שרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו. ועדת השרים תשמש מסגרת תיאום עליונה בין כלל הגורמים הממשלתיים העוסקים בטיפול במשבר הקורונה, על מנת לטייב את פעולותיה של הממשלה בכל הנוגע להשלכות המשבר על התחום הבריאותי, החברתי והכלכלי.

ועדת השרים תרכז את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל ממשבר הקורונה בהיבטים השונים, ובכלל זה מתן מענה בסוגיות של תעסוקה, תמיכה כלכלית למגזר העסקי, העצמאים והמגזר השלישי, הסרת חסמים ופעולות נוספות להתמודדות עם המיתון שאליו נקלע המשק הישראלי. היערכות לקראת התפרצות חוזרת של נגיף הקורונה, לרבות גיבוש תוכנית להתמודדות עם התפרצות זו, ככל שתהיה.

הרכב ועדת השרים כפי שנקבע: היו"ר יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין יכהן כממלא מקומו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר החינוך יואב גלנט, שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי, שר הפנים אריה דרעי, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, ושר התיירות אסף זמיר.

לוועדת השרים יוזמנו באופן קבוע גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ״ל משרד ראש הממשלה, מנכ״ל משרד הבריאות, מנכ״ל משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה.

בנוסף אישרה הממשלה את הרכב הקבינט המדיני – בטחוני של ממשלת ישראל ה-35, ההרכב יכלול 6 מינויים ע"פ חוק שהם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ושר המשפטים אבי ניסנקורן.

בנוסף יכלול הקבינט עוד 10 שרים – שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר להשכלה גבוהה ומשאבי המים זאב אלקין (יתחלף לסירוגין כל ששה חודשים עם שר האנרגיה יובל שטייניץ), השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון, שר החינוך יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי, שר התקשורת יועז הנדל, שר הכלכלה עמיר פרץ, השרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן, שרת התחבורה מירי רגב, ושר החקלאות אלון שוסטר.

הקבינט יכלול 4 משקיפים מהצד, השר צחי הנגבי, שר המודיעין אלי כהן, השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ, והשר יובל שטייניץ (יתחלף לסירוגין כל ששה חודשים עם השר אלקין)

שר המדע והטכנולוגיה, ח״כ יזהר שי, אמר בתגובה למינויו כחבר בקבינט הקורונה של ממשלת ישראל: "כבוד גדול עבורי להתגייס למאבק במגיפת הקורונה, שהביאה עימה משבר רפואי, כלכלי וחברתי בקנה מידה הסטורי. כישראלים אנחנו אומנם מורגלים במצבי חירום, אבל ההתמודדות עם המגיפה דורשת אסטרטגיה לאומית משולבת מסוג שאיננו מורגלים בו. אל תעוזתם של אנשי כוחות הביטחון, אותם אנחנו רואים בדרך כלל בחזית הלאומית, מצטרפת במשבר הזה חדות המחשבה של החוקרים וכלים מדעיים פורצי דרך. אני גאה לעמוד בעת הזו בראשות משרד המדע והטכנולוגיה, שימלא תפקיד קריטי בהתמודדות עם נזקי המגיפה ובהכנות לגל הבא, אם חלילה יגיע"

השר שי הוסיף: "בשבועות האחרונים פעל צוות המשרד מסביב לשעון כדי לספק לממשלת ישראל ארגז כלים נרחב להתמודדות עם המשבר. בין היתר השקיע המשרד בעשרות מחקרים לפיתוח פתרונות לצמצום היקף ההדבקה, בטכניקות להטמעת בינה מלאכותית לחיזוי התפתחות המגיפה ובשורה של מחקרים כלכליים וחברתיים לריפוי החברה ביום שאחרי. כמו כן הוביל משרד המדע והטכנולוגיה שורה של יוזמות לפיתוח חיסון למגיפה, וראויה לציון פריצת הדרך של מכון המחקר מיגל (הנתמך על ידי המשרד) שפיתח מועמד לחיסון קורונה הניתן באמצעות תרסיס, ואשר יתחיל בקרוב את שלב הניסויים הקליניים הנדרשים לאישורו. כל זאת, לצד עשרות מחקרים אחרים שאת מסקנותיהם אגיש לממשלת ישראל בשבועות הקרובים. לצערנו, מדינת ישראל נמצאת עודנה בתחילת המערכה. משרד המדע והטכנולוגיה ימשיך לעמוד בחזית המאבק להתמודדות עם נזקי המגיפה ואין לי ספק שגם בחזית זו, החדשנות הישראלית תספק דוגמא והשראה לעולם כולו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture