צילום: פלאש 90

בעקבות ראיה חדשה: עד המדינה פילבר זומן לחקירה לפני חודש וחצי

עד המדינה נחקר לפני כחודש וחצי - צעד חריג אחרי הגשת כתב אישום. זאת, לאחר שנמצאו רישומים פנימיים שערך בזמן אמת אודות נושאים שעליהם שוחח עם נתניהו, ובהם מופיעות המילים אלוביץ' ובזק. פרקליטו: הגיע לוודא שמדובר בכתב שלו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד מיכה פטמן, טען היום בדיון בבית המשפט שאחד מעדי המדינה בתיק נקרא לחקירה נוספת בעת האחרונה, באופן חריג – אחרי הגשת כתב האישום. הערב (ראשון) דווח בכלי התקשורת כי מדובר בעד המדינה שלמה פילבר שזומן לעדות נוספת לפני חודש וחצי – אחרי הגשת כתב האישום במסגרת השלמת חקירה.

ב'כאן חדשות' דווח כי מדובר בצעד חריג שבו מתבצעת השלמת חקירה מהותית אחרי הגשת כתב האישום. הצעד הגיע, בין השאר בעקבות טענות של סנגורים שעלו בשימוע על נושאים מהותיים הקשורים להנחיות שקיבל מראש הממשלה. פילבר ועדותו צפויים לעמוד במרכז המשפט, בשאלה האם נתניהו הוא זה שעמד מאחורי ההטבות הרגולטוריות שלכאורה ניתנו לבזק על ידי משרד התקשורת.

ב'חדשות 13' דווח כי לפרקליטות הגיע מידע מתיק אחר שבמסגרתו נחקרו בכירים ב"בזק" ו"יס", ובמסגרתו מצאו רישומים פנימיים שערך פילבר בזמן אמת אודות נושאים שעליהם שוחח עימו רה"מ נתניהו. ברישומים מופיעות המילים אלוביץ' ובזק. אחד מהרישומים מתייחס לפגישה שנערכה בין פילבר לנתניהו, שבמהלכה נתניהו מוריד את האצבע ומורה לפילבר על כך שהוא יעשה ירידת מחירים מתונה לגבי בזק בנושא הטלפוניה, ובכך יציל את בזק ואת אלוביץ'. פילבר נקרא למשטרה והעיד על כך. הוא אישר שבזמן אמת ערך רישומים פנימיים והתייחס לאותה פגישה – שנתניהו מכחיש את קיומה.

מנגד, ב'חדשות 12' דווח כי פרקליטו של פילבר, עו"ד יובל נחמני, הבהיר כי פילבר היה במשרדי היחידה המשטרתית ב-3 באפריל שלא לצרכי מתן עדות – אלא כדי להבהיר מדוע ערך תרשומת שנמצאה ונכתבה בכתב ידו – כזו הקשורה לתיק 4000. עו"ד נחמני הבהיר כי ביקשו מפילבר להגיע גם כדי לוודא שאכן מדובר בכתב שלו ובפתק שכתב. העובדה שדבר זימונו של פילבר לא פורסם בגלוי אלא התגלה לאחר שפרקליטו של נתניהו סיפר על כך בדיון היום, רק חיזקה את הביקורת שהשמיעו ומשמיעים בכירים בליכוד כלפי מערכת המשפט.

עו"ד פטמן אמר בדיון כי "מעבר להנחות את עדי התביעה אבקש להנחות את עדי התביעה שהחקירה הסתיימה אחד מעדי המדינה נחקר ביום 3.4.20. אם לתביעה מרגע זה יש בכוונתה לנהל עוד הליכי חקירה כדאי שזה יעבור את המסננת של בית המשפט". הפרקליטה התבועת בתיק עו"ד ליאת בן ארי אמרה בתגובה כי "לשאלת בית המשפט אני משיבה כי החקירה הסתיימה".

כזכור, בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך היום (ראשון) דיון הקראת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכך, לראשונה בתולדות המדינה, נפתח משפט נגד ראש ממשלה מכהן, כשנתניהו מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת שלושה תיקים – תיק 1000 (טובות הנאה מאנשי עסקים), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ותיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).

תחילת דיון ההקראה אמר נתניהו לשופטים: "קראתי ואני מבין את כתב האישום". במהלך הדיון חשף פרקליטו של נתניהו כי אחד מעדי המדינה מסר עדות בתחילת חודש אפריל. נציגי הנאשמים ביקשו לדחות את השלבים הבאים בדיון עקב ריבוי חומרי החקירה. מנגד, התובעת ליאת בן ארי ביקשה מהשופטים לקבוע מועדים לדיון הוכחות בהקדם.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד פטמן אמר כי "חומרי החקירה מתחלקים למספר ראשים. הראש הראשון אותה ליבת חומרי החקירה שהתקבלה. בתיק 4000 למעלה מ-30 אלף עמודים ותיק 100 ו2000 מחזיקים עוד כמויות אדירות של חומר". עוד אמר פטמן כי, "היצוג של ראש הממשלה לא הוסדר סופית. אנו מחכים על החלטת וועדת ההיתרים ויש לה השלכה להיקף הייצוג של ראש הממשלה כי אנו מעוניינים להוסיך עורכי דין נוספים".

הדיון הבא במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נקבע ל-19.7, והשופטים קבעו בהסכמת הצדדים כי דיון זה יתקיים ללא נוכחותם של הנאשמים – נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס. פרקליטו ביקש לקיים את דיוני ההוכחות רק בשנה הבאה בשל העובדה שנדרש זמן רב ללמוד את חומר החקירה. התובעת ליאת בן ארי הזכירה כי רוב החומר היה זמין לסנגורים כבר לפני כחצי שנה.

מנדלבליט מגיב לנתניהו: "ניסיון מופרך לייחס לרשויות שיקולים לא ענייניים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture