צילום: פלאש 90

‏נתניהו: "השלום עם ירדן הוא אינטרס שלהם, לא חושב שהוא עומד להשתנות"

ראש הממשלה בראיונות חג: "חשבו שאבוא למשפט אבל וחפוי ראש, באתי מלא עזוז". על עסקת המאה: "רק אם הפלסטתינים יסכימו לשליטה ביטחונית ישראלית הם יקבלו ישות משלהם". מגיב לליצמן: "אני מאוד מכבד אותו - עשינו את הצעדים נכונים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו רומז בראיון ל'מקור ראשון' כי הוא אינו חושש שירדן תבטל את הסכם השלום עם ישראל בעקבות החלת הריבונות בבקעת הירדן ובישובים היהודיים ביהודה ושומרון ואומר כי "השלום עם ירדן הוא אינטרס חיוני לא רק של מדינת ישראל אלא גם של ירדן. אני לא חושב שהוא עומד להשתנות. עם זאת, טבעי שצעדים כאלה מעוררים חששות אצל אנשים".

הוא מוסיף כי, "אני מתכוון לפעול בדיוק לפי המתכון שהסכמנו עליו בהסכם הקואליציוני. ההסכם הזה אמר שאוכל להביא את ההצעה להחלת הריבונות לאחר שנסיים את עבודת המיפוי עם האמריקנים, לא לפני 1 ביולי, וכך אני מתכוון לפעול". לדבריו, "אנחנו, כמובן רוצים את ההכרה האמריקנית. היו על זה דיונים ארוכים מאוד עם שותפינו הקואליציוניים מכחול לבן. זו הייתה ההחרגה היחידה מההסכמה הפריטטית בינינו, ואני התעקשתי עליה. סוכם שאוכל להביא לממשלה ולכנסת את ההצעה להחלת הריבונות, גם ללא הסכמה בהכרח שלהם. אני מקווה מאוד שיסכימו, אבל הדברים לא תלויים בזה".

הוא מגיב לביקורת בימין ואומר כי "יש כאן אירוע גדול מאוד שמתחולל. צריך להבין את העיקר. כל מפה שתכין, כמו כל החלטה בחיים בכלל, תמיד תמשוך ביקורת, ולפעמים בצדק, אבל יש עיקר ויש טפל. העיקר עכשיו הוא שינוי הכללים ביחס להחלת ריבונות. עד היום ישראל תמיד הייתה זו שצריכה לוותר, למסור, להקפיא ולסגת. זה היה הרעיון הבסיסי של כל תוכנית שלום שהוגשה לנו. עכשיו בא הנשיא טראמפ, ובאים אנשיו, ומשנים את הכיוון. הם אומרים: לא ישראל היא זו שצריכה לוותר, הפלסטינים צריכים לוותר".

הוא מוסיף כי, "כדאי לקרוא את התוכנית. אנשים מדברים על התוכנית בלי לדעת. מה שהתוכנית הזאת אומרת הוא שישראל, צה"ל, כוחות הביטחון של ישראל הם יהיו אלה ששולטים ביטחונית בכל השטח מערבית לירדן. אני מדגיש: בכל השטח, בלי יוצא מן הכלל. תגיד לי מתי הייתה תפיסה אמריקנית כזאת? לכל היותר הרשו לנו לנהל מרדף חם אחרי מחבלים. עכשיו יש פה שינוי יסודי ומקיף בתפיסה".

בראיון ל'ישראל היום' אומר נתניהו כי "בתוך החבילה הזאת יש הזדמנות היסטורית של שינוי הכיוון ההיסטורי, שהיה חד־כיווני. כל הזמן. כל התוכניות המדיניות שהוצעו לנו בעבר כללו ויתורים על מרחבים של ארץ ישראל, חזרה לקווי 67' וחלוקת ירושלים. הכנסת פליטים. כאן יש היפוך. לא אנחנו נדרשים לוותר, אלא הפלסטינים נדרשים לוותר. בלי קשר למשא ומתן. התהליך יימשך אם הם יואילו למלא אחר כעשרה תנאים קשים שכוללים ריבונות ישראלית בשטח מערבית לירדן, שמירה על ירושלים מאוחדת, אי־כניסתו של פליט אחד, אי־עקירה של יישובים, וריבונות ישראלית בשטחים נרחבים של יו"ש ועוד כהנה וכהנה".

"הם צריכים להכיר בכך שאנחנו השליט הביטחוני בכל השטח. אם הם יסכימו לכל זה, אז תהיה להם ישות משלהם שהנשיא טראמפ מגדיר כמדינה. יש כאלה שיגידו לך ואמרו לי, אמר לי מדינאי אמריקני: 'אבל ביבי, זאת לא תהיה מדינה'. אמרתי לו, תקרא לזה איך שאתה רוצה. במהות של תוכנית טראמפ יש יסודות שרק חלמנו עליהם. כל הדברים שמבקרים אותנו מהימין – ומה אני? – אלו דברים שנאבקנו עליהם שנים ארוכות וסוף־סוף השגנו אותם. אז באים בביקורת".

"חשבו שאבוא למשפט אבל וחפוי ראש, באתי מלא עזוז"

בראיון לעורך 'מקור ראשון' חגי סגל התייחס נתניהו לפתיחת משפטו השבוע ואמר כי "חשבו שאני אבוא אבל וחפוי ראש לבית המשפט, באתי מלא עוז ועזוז". לדבריו, "לא תהיה פה מלחמת אזרחים, אבל יש פה ויכוח נוקב מאוד, כי יש התנהגות שאי אפשר לקבל אותה בדמוקרטיה, כמו הדחת עדים או סחיטה באיומים". לדבריו, "ביקורת היא לא מתקפה ולא הסתה, היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. לא עולה על דעתי שבדמוקרטיה אסור למתוח ביקורת".

"תראה", מוסיף ראש הממשלה, "אילו רציתי הייתי יכול להיות לגמרי מחוץ לכוונות שלהם, הייתי מתאתרג, הייתי עוקר יישובים, הייתי מרכין ראש בפני כל האמירות של פרשני החצר שלהם והדוברים שמתחזים להיות עיתונאים בטלוויזיה. אבל אני לא עושה את זה, ואני לא מתכוון לעשות את זה. חשבתי שחשוב להגיד את הדברים, ואמרתי אותם".

נתניהו טוען כי "יש כאן מערכת שלמה שסופחת לתוכה את כולם, ויש כאן שאלה אמיתית מדוע היועץ המשפטי לממשלה נתן ידו לצעדים האלה, שלא ייעשו: הדחת עדים, סחיטה באיומים, המצאת עבירות. איך זה שלא חקרו את מבול ההדלפות שבאו מהפרקליטות, שאין להם תקדים בתולדות המדינה, ושספק אם יש להן תקדים בתולדות המדינות הדמוקרטיות?"

"כוח אבסולוטי משחית בצורה אבסולוטית. והכוח שיש בפרקליטות אצל היועץ המשפטי לממשלה הוא כוח אבסולוטי שלא קיים בשום מקום בעולם. אין עליהם שום ביקורת. זה נראה לך סביר? האם יש אנשים שהם מעל הביקורת? בכל פעם שאתה מבקר אותם, מיד באה הכותרת 'הסתה' ומיד מצמידים את המאבטחים, כי אין להם מענה. איפה המענה לדברים האלה? איך נתן היועץ המשפטי לממשלה את ידו לכל הדברים המקולקלים הללו? האם זה קשור לאותן קלטות סודיות שמוחזקות בכספות?"

"קמצוץ מזה היה ידוע לי, בוודאי לא כל מה שמתגלה עכשיו. אבל מדוע לא חושפים את הקלטות האלה? מדוע לא מסירים את צו איסור הפרסום, את צווי איסורי הפרסום? משרד המשפטים שלח ב־2017, בעניין המרכזי שמאשימים אותי בו, מסמך שאומר שלא נפל רבב בפעולתי ובהחלטותיי. מדוע המסמך הזה לא מגיע אליי, מדוע הוא לא מגיע אליכם? לציבור. למה מסתירים אותו?", שואל ראש הממשלה.

בראיון לאמנון לורד ב'ישראל היום' הוא אומר כי "הם רוצים להפיל אותי כדי להפיל את הימין מהשלטון. כך הם חושבים. והם היו בהחלט מוכנים לקבל מישהו – לא אכפת להם לקבל מישהו מהימין שהוא פודל. צייתן. שמרכין את הראש בפני כל ההבלים שהם אומרים על ידי שליחיהם בתקשורת. הדוברים שלהם. בוודאי. כאלה היו להם בעבר. שביצעו עקירות של יישובים וזכו לאיתרוג. זה לא אני. ולכן הם רוצים להיפטר ממני. משום שהם חושבים שזו הדרך להשתלט על הימין. להשתלט על המדינה. במקרה הכי גרוע יהיה מישהו אחר מהימין שעושה את דברם".

"כל פעם שהצד הימני מעיזים לצאת נגד ההגמוניה הזאת. משטרת המחשבות של השמאל כשהתקשורת מטיפה לנו ערב־ערב בשיטה הסובייטית הזאת בטלוויזיה, מזכירים את זה, ומייד שולחים מאבטחים לשמור על הפרקליטים וכל הנציגים שלהם. אבל לא שמתי לב שכשהיו מאות הפגנות ליד היועמ"ש, ליד ביתו, הם לא פצו פה. הם לא אמרו שהדבר הזה עלול להסתיים בטרגדיה וכו'. הם נתנו לזה גיבוי מלא ושקט מוחלט".

"ברגע שמהצד הימני מישהו מעז להרים קול, מייד אומרים: מלחמת אחים ורימונים. באמת. האלימות, אין מקום לאלימות משום צד. זה דבר פסול ומאוס אבל זה לא מה שעומד על הפרק. מה שעומד על הפרק זה שלרוב העם נמאס להרכין ראש לפני השקרים הללו ולפני העבריינות של חוקרים במשטרה ושל פרקליטים. זה לא התחיל איתי, אבל זה הגיע לשיא איתי. ואנשים מבינים שמי שהוזמן לספסל הזה, זה לא רק אני אלא מיליוני אזרחים שבחרו בי – ומנסים לקחת מהם את הבחירה. לסכל את ההחלטה הדמוקרטית שלהם. והם לא קונים את זה. את התיקים המופרכים האלה שתפרו בשבילי ורק בשבילי, לא לשום אדם אחר ב־244 שנות דמוקרטיה בעולם. לא היה דבר כזה".

"ב־2015, לפני שהיתה חקירה אחת, קיבלנו בליכוד 980 אלף קולות. עכשיו, אחרי חמש שנים, אחרי חקירות אינסופיות ומבול של הדלפות, משפטי השדה של כתב חשדות וכתב אישום בזמן מערכת בחירות, קיבלנו מיליון ו־350 אלף קולות. גידול של כמעט 40 אחוזים בשעה שהאוכלוסייה גדלה באחוזים בודדים. יש כאן הבעת אמון בי והבעת אי אמון כבירה במערכת של החוקרים והפרקליטים. זה כמובן מאוד מטריד את ההגמונים בערוצי התקשורת".

בהתייחס לתיק 2000 הוא אומר כי "היא לא מובלת על ידי האנשים האלה, וזה לא משאים ומתנים. אתה טועה. במקרה אחד, במיוחד בעיתון שמדובר בו כאן (ישראל היום, ב.ב.), אני בלמתי ניסיון שאורגן על ידי מוזס לסגור את 'ישראל היום'. אני בלמתי את זה. איך? בשיחות הסרק האלה עם נוני מוזס, שנועדו לאפשר לי להגיע למצב שפיזרתי את הכנסת, סיכנתי את עצמי, והחוק בוטל. ואכן, העיתון שלכם לא נסגר".

"המעניין הוא שעשרות חברי כנסת ושרים תמכו בחוק הזה שעה שאני הסתכנתי, אבל את מי מעמידים לדין? הם בתמורה קיבלו סיקור חיובי ואוהד מכאן ועד להודעה חדשה ב'ידיעות אחרונות'. אותי מעמידים לדין על סיקור חיובי שלא קיבלתי. מה עושים אנשי המשטרה? מעבירים חומרים והדלפות. נותנים חומרים לדוברים שלהם בתקשורת ומקבלים בתמורה סיקור חיובי מוטה. לפי הנוהל הזה, היה צריך להעמיד לדין את כל הפוליטיקאים והפרקליטים".

"אני מאוד מכבד את הרב ליצמן"

בראיון נשאל על המתקפה של ליצמן כלפיו וכלפי מנכ"ל משרד הבריאות, אך נתניהו השיב בזהירות: "אני מאוד מכבד את הרב ליצמן. בשנותיו כשר הבריאות הוא עשה דברים חשובים מאוד למדינת ישראל. לדעתי, הצעדים שאחזנו בהם היו צעדים נכונים, והראיה לכך פשוטה: אתה רואה מדינות אחרות, מתקדמות, פחות או יותר באותו גודל שלנו, כמו שוודיה או בלגיה, עם אלפי מתים. אצלנו יש 272 מתים. כל אחד הוא טרגדיה, אבל רואים את ההבדל, והוא נובע בדיוק מאותן החלטות מושכלות ומהירות שקיבלנו בזמן".

על מלחמת הסייבר עם איראן הוא אומר כי "היה ניסיון כושל של איראן לתקוף את מקורות המים שלנו". הוא מסרב לאשר את הדיווחים על התגובה הישראלית ואומר כי, "אני לא מפרט. בדרך כלל אני לא מפרט את הפעולות השונות שאנחנו עושים, לא הקינטיות ולא הקיברנטיות. מעת לעת אני עושה זאת כשיש לי סיבה לעשות זאת, ובניגוד למה שחושבים הסיבה היא אף פעם לא פוליטית, היא תמיד עניינית, והיא קשורה להערכה שלי, איזה מסר אני רוצה שיתקבל בצד השני. לא בצד שלנו. בצד השני".

הוא מוסיף כי, "אנחנו שומרים על כך שהאיראנים לא יוכלו להתחמש בנשק גרעיני. אני מעריך את העמדה הזאת. אבל ישראל צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמה בעצמה. עם כל ההערכה שלי לידידות של ארה"ב ולצעדים החשובים של טראמפ, אני מחויב לזה שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. אם הוא ינקוט את 12 הנקודות שפרסם מזכיר המדינה, זאת תהיה התפתחות שלא צריכה להדאיג את ישראל. אני מסופק אם האיראנים יהיו מוכנים לקבל את זה, בלשון המעטה".

בראיון הוא נשאל על האפשרות לעסקת חילופי שבויים וגופות עם חמאס ואומר כי "הניסיון להחזיר את הדר גולדין ואורון שאול ושני אזרחינו נמשך כל הזמן". הוא מדגיש כי, "יש לי עיקרון מאוד ברור: אני לא משחרר מחבלים עם דם על הידיים", ואז מתקן, "יש לי עיקרון מאוד ברור, שאמרתי אותו מאז עסקת שליט, אני לא משחרר מחבלים עם דם על הידיים".

נתניהו בראיון: "לא אסכים לעסקת טיעון – אנחנו פה כדי להוציא את האמת"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה הכותרת הזו שמעוותת את מה שהוא אמר מהכותרת נשמע כאילו זה אינטרס רק שלהם בעוד בהסתכלות על הדברים הוא אומר שזה אינטרס ישראלי וירדני כאחת

תודה על הכתבה שמלקטת את הדברים המעניינים וה'נקיים' מהמקומות האחרים. תודה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture